Digitalt tv og Guiden
Fra : Andy Dufresne

Dato : 14-01-10 20:09

Hej.

Hvem laver den Guide der følger med de digitale kanaler, og hvor klager
man over den?

/Andy

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-01-10 20:18

Andy Dufresne wrote:

> Hvem laver den Guide der følger med de digitale kanaler, og hvor klager
> man over den?

De respektive TV stationer.

Jeg venter spændt på fortsættelsen, som forklarer hvordan der kan opstå
juridiske problemer med DVB-T EPG

--
Jesper Lund

Fra : Andy Dufresne

Dato : 14-01-10 21:35

Jesper Lund skrev den 14-01-2010:

> De respektive TV stationer.
>
> Jeg venter spændt på fortsættelsen, som forklarer hvordan der kan opstå
> juridiske problemer med DVB-T EPG

Mener der engang var noget fremme om, at de tider der står i TV-guider
skal være de tider programmer faktisk starter, og ikke de tider hvor
eventueller reklameblokke før programmerne starter.

Men hvem sender faktisk guiderne ud? - De enkelte kaneler?

Fra : Frank Damgaard

Dato : 15-01-10 13:25

Andy Dufresne wrote:

> [...]
> eventueller reklameblokke før programmerne starter.
>
> Men hvem sender faktisk guiderne ud? - De enkelte kaneler?

Digi-tv for DR + TV2, og Boxer for deres kanaler.
De får dem så måske igen fra flere leverandører, men
det er programdistributøren man skal henvende dig til,
da det er dem der får dataene sammenstillet og udsender
EPG-stream.

Og hvis du får digitalt fra Canal Digital, Viasat, YouSee, Stofa,...
så er det den pågældende programdistributør man skal henvende dig til.

Fra : Andy Dufresne

Dato : 15-01-10 18:41

Den 15-01-2010, skrev Frank Damgaard:

> [...]
>
> Og hvis du får digitalt fra Canal Digital, Viasat, YouSee, Stofa,...
> så er det den pågældende programdistributør man skal henvende dig til.

Tak for det... So far....

Hvem får jeg det fra, hvis jeg 'hiver det ud af luften' ?

Ja, nu er vi på vej væk fra, om der er noget juridisk i det, så ikke
mere herfra.