Mondeo 2002 kontra 2004
Fra : Erik Ejsing

Dato : 15-01-10 07:11

Hej.

Jeg er ved at se efter ny brugt bil.

Jeg har set på 2 Mondeoer, jeg ved at der er rustproblemer med de første
årgange af MK3 Mondeoen, og at de skulle være blevet bedre på dem fra 2004
og frem.

De 2 jeg har set lidt på :
Årgang 2002, kørt 98000 km. har fået undervogsbehandling
Årgang 2004, kørt 206000 km, det er ikke oplyst om den har fået
undervogsbehandling

De er begge 2,0 145 hk, og med stort set samme udstyr. Prisen er også den
samme (inden for 1000 kr.), jeg kører ca. 22000 km om året.

Hvad vil være det fornuftigste valg ? Den der har kørt mindre km, men er
kendt for rustproblemer, eller den er har kørt flere km, men hvor
rustproblemet skulle være løst.

Mvh.
Erik Ejsing

Fra : Carsten Andersen

Dato : 15-01-10 14:43

"Erik Ejsing" <sletdettenews@ejsings.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad vil være det fornuftigste valg ? Den der har kørt mindre km, men er
> kendt for rustproblemer, eller den er har kørt flere km, men hvor

Hej,

2002 modellen har næsten med 100% sikkerhed fået nye døre + klap og burde
ikke være et problem rent rustmæssigt.
Jeg har selv en årgang 2004 (11/2003) og den har haft de samme problemer med
rust i døre, det er dog blevet fikset af Ford uden udgift for mig.
Hvornår problemet med sealing blev løst ved jeg ikke, men det skal vist være
i løbet af 2004. Gå den grundigt efter og sørg for at servicebogen er
stemplet med rusteftersyn, så er du sikker på at der er gjort noget ved det,
hvis det har været et problem.

mvh

Carsten Andersen

Fra : Erik Ejsing

Dato : 16-01-10 12:21

> [...]
> stemplet med rusteftersyn, så er du sikker på at der er gjort noget ved

Hej Carsten.
Tak for svaret, det var nogle værdifulde oplysninger. Den 2004 jeg har set
er også fra 11/2003, så den er heller ikke "ny nok" til at Ford har løst
problemet. Så det skal ihvertefald ikke være det afgørende.

Mvh.
Erik Ejsing