retssager/kendelser online?!
Fra : Carsten Matzon

Dato : 13-01-10 20:01

Hejsa

Jeg bor i en lille by hvor der er ballade efter en retsag. En ting er
snak/meninger/følelser men jeg vil gerne læse mig til facts!.

Kan jeg finde retskendelser online?!

--
Carsten

Fra : Kasper Demant

Dato : 13-01-10 20:31

Carsten Matzon skrev:
> [...]
>
> Jeg bor i en lille by hvor der er ballade efter en retsag. En ting er
> snak/meninger/følelser men jeg vil gerne læse mig til facts!.

Er det en kendelse eller en dom du leder efter?

Er det en straffesag eller civil sag?

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Kasper Demant

Dato : 13-01-10 20:38

Kasper Demant skrev:

> Er det en kendelse eller en dom du leder efter?
>
> Er det en straffesag eller civil sag?

Tilføjelse:

Aktindsigt i domme og kendelser er reguleret i retsplejelovens kapitel 3.

Der er lidt forskel på hvad man har ret til, alt efter hvilken
tilknytning man har til sagen, hvornår sagen er afsluttet og hvilke
oplysninger man søger

Nogle domme og kendelser trykkes i ugeskrifter og tidsskrifter, som man
kan få adgang til online. Men det koster, og hvis det blot er en "banal"
sag, bliver den som udgangspunkt ikke trykt.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Carsten Matzon

Dato : 13-01-10 20:41

On 1/13/2010 8:31 PM, Kasper Demant wrote:

> Er det en kendelse eller en dom du leder efter?

Kendelse

> Er det en straffesag eller civil sag?

Straffesag

Sag der har været kørende på i byretten (Esbjerg) og landsretten.

Vil gerne kunne læse lidt mere facts på sagen hvis det ellers kunne lade
sig gøre.

--
Carsten