Aluminium persiener
Fra : lom k

Dato : 14-01-10 10:50

Davs

Skulle der være noget som har et godt råd til rengøring af alu
persiener?? Har fået et par råd
-skift dem ud de er billige
- læg dem i blød i bade karet ( har ikke noget)
så hvis nogen har et bedre råd skrive endeligt

,vh

IT.lomse.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-01-10 15:05

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -skift dem ud de er billige
> - læg dem i blød i bade karet ( har ikke noget)
> så hvis nogen har et bedre råd skrive endeligt

Hej IT.lomse.dk

Før i tiden da jeg havde alupersienner gjorde jeg det at jeg hængte dem op
udenfor. Spulede dem over med haveslangen, sprayede fortyndet husrens udover
med en blomsterforstøver, lod det sidde i nogle timer og spulede igen med
haveslangen.
Til sidst fortyndede jeg noget autoshampoo med vand og sprøjtede udover og
skyllede det af igen.
Det lyder som en stor omgang men autoshampoo´en gjorde at der kunne gå
årevis inden de igen skulle renses. Selvfølgelig autoshampoo med voks i.

Lars Hansen

Fra : O.L

Dato : 15-01-10 11:08

jeg hænger dem op på garageporten på et par søm, lukker persiennerne, og
giver dem en tur med højtryksrenser på begge sider, virker fint.
O.L.

Fra : lom k

Dato : 15-01-10 16:30

O.L wrote:

> jeg hænger dem op på garageporten på et par søm, lukker persiennerne,
> og giver dem en tur med højtryksrenser på begge sider, virker fint.
> [...]

tak for ide'er. men højtryk kan de tåle det?? forstiller mig at de
bliver bukket af det

Fra : O.L

Dato : 15-01-10 22:01

Mine har sq ikke taget skade, hold passende afstand, og de bliver som nye.
O.L.

Fra : jos

Dato : 17-01-10 21:33

> tak for ide'er. men højtryk kan de tåle det?? forstiller mig at de
> bliver bukket af det

Jeg ville (gør faktisk) finde en blød autobørste, og en spand vand med en
skefuld autoshampoo. børst forsigtigt "med lamellerne" nedad, vend
lamellerne og gentag på bagsiden. Skyl efter med en blød stråle fra
vandværksslangen , drej lamellerne næsten vandret og lad dem lufttørre!

finn