Godt nyt til fart tosserne...
Fra : JBH

Dato : 13-01-10 20:53

http://www.bt.dk/krimi/landsret-har-fejlbedoemt-sag-om-trafikdrab

"Alt for høj fart kan ikke uden videre kaldes særlig hensynsløs kørsel.
Derfor slipper en bilist væsentligt billigere fra en trafikulykke i Værløse,
hvor han i februar 2007 var årsag til, at en dreng på seks år mistede
livet."

/JBH

Fra : Mikael

Dato : 13-01-10 14:52

On 13 Jan., 20:53, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> hvor han i februar 2007 var årsag til, at en dreng på seks år mistede

Det lyder da meget fornuftigt. At man ikke bare skærer alle over en
kam og siger at du har kørt 85 km/t hvor der er 50km/t derfor er du
idiot.

Mikael

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-01-10 23:07

Mikael wrote:

> Det lyder da meget fornuftigt. At man ikke bare skærer alle over en
> kam og siger at du har kørt 85 km/t hvor der er 50km/t derfor er du
> idiot.

Naturligvis er det det. JBHs problem er at han så hulens gerne vil dømme
uden rigtigt at kende sagerne til bunds.

DKs domstole har så heldigvis en anden holdning.

--
- Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 13-01-10 23:34

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Naturligvis er det det. JBHs problem er at han så hulens gerne vil dømme
> uden rigtigt at kende sagerne til bunds.
>
> DKs domstole har så heldigvis en anden holdning.

Frank, du bliver da værre og værre at høre på for hver dag der går. Din
selvhøjtidelige attitude og nedladenhed overfor andre tager fuldstændig
opmærksomheden, selv hvis du helt undtagelsesvis skulle have et fornuftig
budskab. Måske var det på tide du ovevejede din stil?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : JBH

Dato : 13-01-10 23:52

> [...]
> opmærksomheden, selv hvis du helt undtagelsesvis skulle have et fornuftig
> budskab. Måske var det på tide du ovevejede din stil?

"Fronken" alene vide....

mvh
JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 00:34

JBH wrote:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> "Fronken" alene vide....

Igen totalt misforstået. Jeg dømmer netop ikke uden at kende en sag til
bunds.

Det er tværtimod det jeg harcellerer imod.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 00:33

Martin Bak wrote:
> [...]
> fuldstændig opmærksomheden, selv hvis du helt undtagelsesvis skulle
> have et fornuftig budskab. Måske var det på tide du ovevejede din

Overhovedet ikke. At man dømmer uden at kende en sag til bunds er derimod
nedladenhed af værste skuffe.

--
- Frank

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-01-10 00:53

Martin Bak kom med følgende:
> [...]
> opmærksomheden, selv hvis du helt undtagelsesvis skulle have et fornuftig
> budskab. Måske var det på tide du ovevejede din stil?

Hey slå bak skipper, læs lige hvad du skriver, gå så lige ud og kig dig
i spejlet bagefter

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : JBH

Dato : 13-01-10 23:41

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det lyder da meget fornuftigt. At man ikke bare skærer alle over en
kam og siger at du har kørt 85 km/t hvor der er 50km/t derfor er du

Kører man 85kmt. i en 50kmt. zone er man idiot.

http://www.fiduusen.dk/auto/fartkontrol-kalkulator.asp

Men idioter skal ikke straffes nævneværdigt, for i modsætning til
landsretten, finder højesteretsdommerne ikke bilistens kørsel særlig
hensynsløs, selvom han efter at have fået øje på både drengen og moderen,
fortsætter med ca. 85kmt i en 50 kmt zone og samtidig laver en
uhensigtsmæssig manøvre så bilen skred mod venstre og ramte drengen på
cykelstien.

mvh
JBH

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-01-10 00:56

JBH vrøvlede:
> Kører man 85kmt. i en 50kmt. zone er man idiot.

Nogen er det helt uden at side i et køretøj... take a hint ah

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 01:20

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> JBH vrøvlede:
>
> Nogen er det helt uden at side i et køretøj... take a hint ah

Pas nu på "Fronken" ikke kommer efter dig med stavekontrollen...."Brian"
Omvendt kunne du jo sikkert få dig en god "dæk" snak med ham.....

/JBH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 05:48

JBH skrev:
> [...]
> fortsætter med ca. 85kmt i en 50 kmt zone og samtidig laver en
> uhensigtsmæssig manøvre så bilen skred mod venstre og ramte drengen på

Og du kan slet ikke få øje på at det netop er den holdning du fremfører
her, om at hastigheden automatisk afgør om man er idiot eller ej, en
højesteretsdommer nu har afgjort er forkert?

Ganske ligesom i debatten om dæk er verden altså mere end blot sort og
hvid. Og man er ikke automatisk fartidiot fordi man bevæger sig over 5 %
hurtigere end nogle politiske hastighedsgrænser.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-10 16:25

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> [...]
> hvid. Og man er ikke automatisk fartidiot fordi man bevæger sig over 5 %
> hurtigere end nogle politiske hastighedsgrænser.

Heh... du skulle øve dig på procent regning ;)

Kasper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 21:42

Kasper skrev:

> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
> Heh... du skulle øve dig på procent regning ;)

??? Du svarer æbler.

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 19:58

> Og du kan slet ikke få øje på at det netop er den holdning du fremfører
> her, om at hastigheden automatisk afgør om man er idiot eller ej, en
> højesteretsdommer nu har afgjort er forkert?

Så var idioterne altså landsretsdommerne som netop dømte bilistens kørsel
hensynsløs ?

> Ganske ligesom i debatten om dæk er verden altså mere end blot sort og
> hvid. Og man er ikke automatisk fartidiot fordi man bevæger sig over 5 %
> hurtigere end nogle politiske hastighedsgrænser.

Nåå, ja en overskridelse på over 6o% er jo næsten det samme som 5 %.....

/JBH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 21:57

JBH skrev:
> Så var idioterne altså landsretsdommerne som netop dømte bilistens kørsel
> hensynsløs ?

Du skyder godtnok med spredehagl.

Prøv at rette sigtet mod de politikere der har vedtaget nogle grænser
uden baggrund i den faktiske trafik.

> Nåå, ja en overskridelse på over 6o% er jo næsten det samme som 5 %.....

Det kan godt være det ikke er din hensigt, men når det popper op på min
skærm ser det ud som om du mener at alle der kører over de politisk
fastsatte fartgrænser er idioter.

Og 51 hvor 50 er tilladt er jo 2% over, så jeg bredte mig lidt og satte
den til 5%.

Fra : Martin Bak

Dato : 14-01-10 22:09

> Det kan godt være det ikke er din hensigt, men når det popper op på min
> skærm ser det ud som om du mener at alle der kører over de politisk
> fastsatte fartgrænser er idioter.

Det er for let at sige at fartgrænserne er politisk fastsatte. Vi taler her
om strækninger hvor de lokale myndigheder, det inkluderer det stedlige
politi, har fastsat nogle grænser de mener er rigtige for netop pågældende
vejstrækning, ud fra de forhold der i øvrigt er til stede der, det være sig
sideveje, cykelstier, skolefærdsel osv. osv. Ikke noget en tilfældig pendler
måske vil være opmærksom på, men som faktisk er blevet vurderet på sagligt
grundlag.
Hetzen mod fartgrænser er dumt. Og at tro at man selv bedre kan vurdere hvad
der er rimeligt på en given strækning, bare fordi man kører der en gang
imellem er idioti.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 22:26

Martin Bak skrev:
> [...]
> der er rimeligt på en given strækning, bare fordi man kører der en gang

Jeg kender ikke det aktuelle stykke vej.

Men når 50 nævnes som den gældende begrænsning går jeg ud fra at det er
den ene af de politiske grænser, den på 50 km/t, der er gældende på stedet.

Som skrevet andetsteds er der omkring 75% "chance" for at de 50 ikke
passer til de lokale forhold. Det kan nemt være at den lokale grænse på
den vej skulle være 40 eller 60.

En af de ting jeg finder der viser det forfejlede i den store brug af
generelle hastighedsgrænser (specielt byzone-fartgrænsen) er hvor ofte
der skiltes med andre hastigheder i byzonerne.

Et "godt" eksempel på forkert brug ag "Byzone" er Grenåvej i Århus. På
en del af den er det byzone med skiltet 80 km/t. Lastbilerne må kun køre
50 km/t. Det giver en fartforskel på 30 km/t. Nok til at slå mennesker
ihjel i en bil der kører ind under bagenden på en trailer.

Der hvor jeg mener vi skal hen er at afskaffe de generelle grænser og
erstatte dem med skiltning der har et realistisk forhold til den
hastighed der passer det pågældende sted.

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 22:44

Nej det er idioti at tro at skilteskoven altid har ret.
Det gør, efter min mening, danskerne til dårligere bilister altid at hænge
deres færdsel op på, hvad der står på skiltene.
Jeg er jævnligt ude for at jeg, hvis jeg skal læse og forstå alle de skilte
der står, burde sætte farten ned til 20.

> Jeg kender ikke det aktuelle stykke vej.

http://findvej.dk/?latitude=55.79431&longitude=12.3795&zoom=17&maptype=3
Markøren står ca hvor ulykken skete. Fin vej.
Længere væk fra Fiskebækvej (mod SØ) er der mening med 50. Vejen bliver
smallere og der ligger flere huse med direkte adgang til Skovlinien.

> Men når 50 nævnes som den gældende begrænsning går jeg ud fra at det er
> den ene af de politiske grænser, den på 50 km/t, der er gældende på
> stedet.

Det er ikke af beskaffenhed da!
<klip>

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 23:15

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://findvej.dk/?latitude=55.79431&longitude=12.3795&zoom=17&maptype=3
> Markøren står ca hvor ulykken skete. Fin vej.

Han har da kørt noget friskt til for at nå op på 85kmt. så tæt på vejkrydset
?

Er cykelsti og vej ud i et, dvs. ikke adskildt af græs ?

mvh
JBH

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 23:23

> Han har da kørt noget friskt til for at nå op på 85kmt. så tæt på
> vejkrydset

Han var på vej imod Fiskebækvej. Masser af tid til det.
Men ja, har heller aldrig forsvaret 85km/tm på det stykke.

> Er cykelsti og vej ud i et, dvs. ikke adskildt af græs ?

Der er ingen cykelsti svjh.

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 23:40

> Han var på vej imod Fiskebækvej. Masser af tid til det.
> Men ja, har heller aldrig forsvaret 85km/tm på det stykke.

> Der er ingen cykelsti svjh.

Hmm. der er tilsyneladende flere uoverensstemmelser med de faktiske forhold
og domspapirerne.

http://www.domstol.dk/hojesteret/nyheder/Afgorelser/Pages/30dagesfaengselogbetingetfrakendelseaffoererrettenforuagtsomtmanddrab.aspx

"T påkørte under kørsel i personbil i tættere bebygget område, hvor højest
tilladte hastighed var 50 km/t, en 6-årig dreng, der afgik ved døden. T's
hastighed oversteg ca. 85 km/t. T foretog en ikke nærmere klarlagt
uhensigtsmæssig manøvre, der medførte, at bilen skred ud mod venstre over i
den modsatte vejside, ramte drengen på cykelstien og fortsatte ud i
rabatten."

Hvordan kan en bil skride mod venstre i et venstresving, men måske "en
uhensigtsmessig manøvre" dækker over at han klippede svinget med for høj
fart.

Det ligner da heller ikke tættere bebyggelse.og hvis der heller ikke er
nogen cykelsti.?

mvh
JBH

Fra : ShutEye

Dato : 15-01-10 00:00

> Hvordan kan en bil skride mod venstre i et venstresving, men måske "en
> uhensigtsmessig manøvre" dækker over at han klippede svinget med for høj
> fart.

Nej den har jeg også undret mig over.
Et eller andet uforudset ...

> Det ligner da heller ikke tættere bebyggelse.og hvis der heller ikke er
> nogen cykelsti.?

Det ER ikke tættere bebyggelse. Ingen af husene har direkte adgang ud til
Skovlinien på den strækning.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-01-10 02:20

ShutEye skrev:
> Det ER ikke tættere bebyggelse. Ingen af husene har direkte adgang ud til
> Skovlinien på den strækning.

Nu er "tættere bebyggelse" jo ikke afhængig af om der overhovedet er
huse, men om kommunen har sat byzoneskiltene det ene sted eller det andet.

Indtil de fik det rettet var der jo "tættere bebyggelse" på en del af
motorvejene ved Kbhstrup.

Fra : ShutEye

Dato : 16-01-10 14:04

> Nu er "tættere bebyggelse" jo ikke afhængig af om der overhovedet er huse,
> men om kommunen har sat byzoneskiltene det ene sted eller det andet.

Præcis!

> Indtil de fik det rettet var der jo "tættere bebyggelse" på en del af
> motorvejene ved Kbhstrup.

Hehe :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 23:43

ShutEye skrev:
> [...]
> Længere væk fra Fiskebækvej (mod SØ) er der mening med 50. Vejen bliver
> smallere og der ligger flere huse med direkte adgang til Skovlinien.

En "Brian" kunne godt tænkes at havde "kørt om kap" med dem på motorvejen.

Ikke at jeg påstår at det er tilfældet, men beliggenheden af vejene
giver den association.

Fra : ShutEye

Dato : 15-01-10 00:02

> En "Brian" kunne godt tænkes at havde "kørt om kap" med dem på motorvejen.
>
> Ikke at jeg påstår at det er tilfældet, men beliggenheden af vejene giver
> den association.

Man kan ikke se motorvejen fra Skovlinien.
Ikke svjh :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-01-10 02:21

ShutEye skrev:
> Man kan ikke se motorvejen fra Skovlinien.
> Ikke svjh :)

Jeg har kun set der "fra oven". Og der kan jeg ikke afgøre det.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:45

Martin Bak wrote:
> [...]
> Hetzen mod fartgrænser er dumt. Og at tro at man selv bedre kan
> vurdere hvad der er rimeligt på en given strækning, bare fordi man

Skulle der være overensstemmelse ville ikke ret mange biler på Bornholm
komme over 60-70. Jeres veje er jo generelt af meget ringere beskaffenhed
end resten af landet.

--
- Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 14-01-10 22:56

> Skulle der være overensstemmelse ville ikke ret mange biler på Bornholm
> komme over 60-70. Jeres veje er jo generelt af meget ringere beskaffenhed
> end resten af landet.

Øh? Hvornår har du sidst været her? Jeg ved du siger du har familie her, men
det kan da ikke være fordi du kører her ofte.
Vores landeveje er generelt i overordentlig god stand. Jeg kører selv ganske
ofte i det øvrige land, især på Sjælland. Landevejene her er miserabelt
ringe i forhold til de bornholmske.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 23:02

Martin Bak wrote:
> [...]
> ganske ofte i det øvrige land, især på Sjælland. Landevejene her er
> miserabelt ringe i forhold til de bornholmske.

Taler vi ikke fart? Så det er jo ikke hullerne. Det er bredden og
oversigtsforholdene.

--
- Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 14-01-10 23:07

> Taler vi ikke fart? Så det er jo ikke hullerne. Det er bredden og
> oversigtsforholdene.

Det er slet ikke noget problem. Folk kører nogenlunde som fargrænserne
tillader, og holder generelt god afstand, så trafikken afvikles fint og
problemløst i en forsvarlig hastighed.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 23:24

Martin Bak wrote:
> [...]
> tillader, og holder generelt god afstand, så trafikken afvikles fint
> og problemløst i en forsvarlig hastighed.

Stort set. For jeg har skam også set fartdjævle derovre.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 22:57

> Du skyder godtnok med spredehagl.

Njaa, jeg ved da ikke hvilke af "retternes" skud som var mest vildskud
30dage /8 måneder...:-/

> [...]
> fastsatte fartgrænser er idioter.
>
> Og 51 hvor 50 er tilladt er jo 2% over, så jeg bredte mig lidt og satte

Stort set alle kører for stærkt (incl mig selv) f.eks
90-100(speedometerkmt.) i en 80kmt zone, men da langt de fleste heldigvis
kører efter forholdene og følger trafikken, slipper vi godt fra det.
Tosserne er dem som kører _alt_ for stærkt og ikke mener at love og regler
gælder dem. I den konkrete sag var en hastighed på 85kmt. alt for
stærkt...Det er nok derfor grænsen er 50kmt..

mvh
JBH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 23:49

JBH skrev:
> [...]
> gælder dem. I den konkrete sag var en hastighed på 85kmt. alt for
> stærkt...Det er nok derfor grænsen er 50kmt..

Det der er jo noget helt andet end den stil du lagde ud med.

Som andre, med mere lokalkendskab end jeg, er ved at belyse ville 60 nok
være en mere rigtig hastighed det pågældende sted.

Fra : ShutEye

Dato : 15-01-10 00:05

> [...]
> gælder dem. I den konkrete sag var en hastighed på 85kmt. alt for
> stærkt...Det er nok derfor grænsen er 50kmt..

Så langt, så godt.
På omtalte strækning ville jeg uden at bekymre mig køre 70.

Fra : JBH

Dato : 15-01-10 00:25

> Så langt, så godt.
> På omtalte strækning ville jeg uden at bekymre mig køre 70.

Eller 80km, samtidig med at skilte så fortalte det ikke var byzone og ikke
et sted at gå søndagstur..

mvh
JBH

Fra : Mikael

Dato : 13-01-10 16:25

On 13 Jan., 23:41, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:

> Kører man 85kmt. i en 50kmt. zone er man idiot.

Sådan! Jeg synes også sorthårede mennesker er dumme....

> http://www.fiduusen.dk/auto/fartkontrol-kalkulator.asp

Det link skal jeg bruge til hvad?

Det ændre stadig ikke på min opfattelse af at fordi man overtræder
nogle meget firkantede politiske vedtagne fartgrænser at man
nødvendigvis er idiot af den grund. Hvor går grænsen for hvornår du
synes at folk er idioter når de kører for stærkt er det f.eks. 51km/t?
Jeg vil ikke selv svare på det spørgsmål, for det kommer an på en
masse ting.

Mikael

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 00:36

Mikael wrote:

> [...]
> synes at folk er idioter når de kører for stærkt er det f.eks. 51km/t?
> Jeg vil ikke selv svare på det spørgsmål, for det kommer an på en

Netop. Ikke at man ikke sagtens kan være en idiot når man kører 85 hvor man
kun må køre 50. Det kræver bare en nøjere undersøgelse end JBHs summariske
domme.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 01:16

> [...]

> Kører man 85kmt. i en 50kmt. zone er man idiot.

Sådan! Jeg synes også sorthårede mennesker er dumme....

Var det for svært at taste 85kmt. og trykke enter ?

"
UPS, din hastighedsoverskridelse er lig eller over 60% / 160 km/t
- det ligner en ny køreprøve og en betinget frakendelse i 3 år + 2500
DKK

"

[...]

Folk er idioter når deres hastighedsoverskridelse bliver en væsentlig eller
afgørende faktor for om et menneske dør eller overlever energien i en
påkørsel. Standselængden (reaktionstid og bremselængde ) stiger også
drastisk med hastigheden.

Når nu nogle meget firkantede politiske vedtagne fartgrænser siger
max.50kmt, er det ikke uden grund, det er stadig en høj hastighed at blive
ramt med, men man har en rimelig overlevelseschance i modsætning til 80kmt.
som de færreste overlever at blive ramt med.

Prøv selv at se på f.eks youtube hvad 50kmt. vs. 80kmt. gør ved en bil i et
sammenstød, man overraskes over så stor forskel 30kmt kan gøre.

mvh
JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 17:55

JBH wrote:
> [...]
>

> Prøv selv at se på f.eks youtube hvad 50kmt. vs. 80kmt. gør ved en
> bil i et sammenstød, man overraskes over så stor forskel 30kmt kan

Hvorfor ikke sætte farten ned til 30 km/t?

Så var overlevelseschancerne endnu større?

Ens hastighed har naturligvis noget med omstændighederne at gøre. For dig er
det golde regler.

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 18:19

> Var det for svært at taste 85kmt. og trykke enter ?

Irellevant!

Kender du den vej ulykken skete på?
Kører forbi den hver dag på vej til/fra arbejde og har også tit kørt på den.
Bred vej, god afmærkning og fine oversigtsforhold.
50km/t virker decideret tåbeligt langsomt på den strækning hvor ulykken
skete!

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 19:54

> Irellevant!
>
> Kender du den vej ulykken skete på?

Næh, jeg ved kun at den max tilladte hastighed er 50kmt.

> Kører forbi den hver dag på vej til/fra arbejde og har også tit kørt på
> den.
> Bred vej, god afmærkning og fine oversigtsforhold.

Alligevel er den max. tilladte hastighed 50kmt.. Hvorfor ??

> 50km/t virker decideret tåbeligt langsomt på den strækning hvor ulykken
> skete!

Tror du ulykken var sket hvis bilisten havde kørt 50kmt ?

/JBH

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 20:17

> Tror du ulykken var sket hvis bilisten havde kørt 50kmt ?

Det kan meget vel tænkes.
Han kører i en let venstrekurve og kommer på en eller anden måde HELT over i
venstre side af vejen.
Lyder for mig som om han er blevet distraheret af et eller andet.

Når det så er sagt er 85 for meget på den vej - men at postulere at en eller
anden abstrakt, af mennesker fastsat, fartgrænse bare kunne have forhindret
ulykken er bare for let og for åndsvagt.

Som andre har sagt til dig i denne tråd, kan man ikke bare stemple "IDIOT" i
panden på folk, der ikke er slaver af skilte.

Fra : alexbo

Dato : 14-01-10 20:19

"ShutEye" <no@no.no> skrev

> Han kører i en let venstrekurve og kommer på en eller anden måde HELT over
> i venstre side af vejen.
> Lyder for mig som om han er blevet distraheret af et eller andet.

For mig lyder det til han skærer kurven, formentlig med noget mere end 85,
det var bare det man kunne bevise at han mindst havde kørt.

mvh
Alex Christensen

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 20:22

> For mig lyder det til han skærer kurven, formentlig med noget mere end 85,
> det var bare det man kunne bevise at han mindst havde kørt.

Det er selvfølgelig en mulighed. Heldigvis kan man ikke dømmes på hvad andre
gætter sig til :)

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 21:15

> Det er selvfølgelig en mulighed. Heldigvis kan man ikke dømmes på hvad
> andre gætter sig til :)

Nej, og heldigvis blev fart tossen også kun fradømt kørekortet _betinget_
så måske du er heldig og blive hans næste offer :)

/JBH

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 21:32

> Nej, og heldigvis blev fart tossen også kun fradømt kørekortet _betinget_
> så måske du er heldig og blive hans næste offer :)

Smiley eller ej - det der er bare usmageligt.

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 22:28

> Smiley eller ej - det der er bare usmageligt.

Ja, sådan opfattede jeg også din smiley.....

/JBH

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 22:34

Her en forhåbning om at man ikke bliver dømt på formodninger!

Hvis du ikke kan se forskellen, så pyt.
Gider ikke bruge mere tid på det.

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 23:18

> Her en forhåbning om at man ikke bliver dømt på formodninger!

Okay, så misforstod jeg måden du skrev det på .

mvh
JBH

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 23:20

> Okay, så misforstod jeg måden du skrev det på .

Tjek :)

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 20:57

> "ShutEye" <no@no.no> skrev

> For mig lyder det til han skærer kurven, formentlig med noget mere end 85,
> det var bare det man kunne bevise at han mindst havde kørt.

I dommen skrives at hastigheden oversteg 85kmt

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 21:33

> I dommen skrives at hastigheden oversteg 85kmt
> http://www.domstol.dk/hojesteret/nyheder/Afgorelser/Pages/30dagesfaengselogbetingetfrakendelseaffoererrettenforuagtsomtmanddrab.aspx

"Oversteg ca 85 km/t" - det er vist deromkring.
Anyhoo - skrev også at 85 var for meget på det stykke vej!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 21:50

JBH skrev:
> Alligevel er den max. tilladte hastighed 50kmt.. Hvorfor ??

Måske fordi den lokale kommune hellere vil have at trafikken kører en
anden vej - forbi det indkøbscenter en eller flere i forvaltningen har
interesser i.

Den slags, hvor lokale hastighedsgrænser bestemmes af andre end
trafikale forhold, er set før.

Hvis du kigger realistisk på de politiske hastighedsgrænser vil du
opdage at de kun passer til de faktiske, lokale, forhold på omkring 25%
af de steder de gælder. Resten ad de steder de gælder er de enten for
høje eller for lave.

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 21:58

> [...]
> at de kun passer til de faktiske, lokale, forhold på omkring 25% af de
> steder de gælder. Resten ad de steder de gælder er de enten for høje eller

Og det gør dem så meget sværere at respektere!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 22:14

ShutEye skrev:
> Og det gør dem så meget sværere at respektere!

For et eller andet sted mellem 60 og 80% af bilisterne.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:18

ShutEye wrote:

> Og det gør dem så meget sværere at respektere!

Naturligvis.

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 22:25

> Naturligvis.

Her i Ballerup har vi på en vej der hedder "Vestbuen" fået et af de der
diode-skilte.
Det lyser med "40" på en vej man normalt må køre 60 på.
Pointen her er at det kun lyser mens der er unger på spil i den nærliggende
skole.
DET kan jeg respektere - jeg tøffer altid forbi i hyggefart når det skilt er
tændt.

Men der er altså mange steder hvor fartgrænserne er ... ja de er der bare.
Hvorfor vides ikke.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:40

ShutEye wrote:

> [...]
> nærliggende skole.
> DET kan jeg respektere - jeg tøffer altid forbi i hyggefart når det

Det er klart. Er skolepatruljen ude, eller har skolen lige fri. blæser man
heller ikke forbi med 70.

> Men der er altså mange steder hvor fartgrænserne er ... ja de er der
> bare. Hvorfor vides ikke.

Sjovt nok mener alle at lige udenfor deres gadedør skal der kun køres 30.

Nogen har så indflydelse til at det også bliver virkelighed.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:17

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> opdage at de kun passer til de faktiske, lokale, forhold på omkring
> 25% af de steder de gælder. Resten ad de steder de gælder er de enten

Jeg kneb mig i armen. For en enkelt gangs skyld er jeg enig med Guldmann.

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 22:25

> Jeg kneb mig i armen. For en enkelt gangs skyld er jeg enig med Guldmann.

Hehe ja jeg var heller ikke meget for det :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:41

ShutEye wrote:

> Hehe ja jeg var heller ikke meget for det :)

og så er vi så heldige at vi kommer ham i forkøbet når han opdager det ..

--
- Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-01-10 00:24

On Jan 13, 10:51 pm, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:

> Det lyder da meget fornuftigt. At man ikke bare skærer alle over en
> kam og siger at du har kørt 85 km/t hvor der er 50km/t derfor er du
> idiot.

Næh, man kan da sagtens være en større idiot hvis man blindt følger
fartgrænserne. F.eks. skal man ikke køre 80 overalt hvor man må det
ifølge skiltningen

Leo

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 20:01

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Næh, man kan da sagtens være en større idiot hvis man blindt følger
fartgrænserne. F.eks. skal man ikke køre 80 overalt hvor man må det

Fuldstændig rigtigt, man skal altid køre efter forholdene,
hastighedsbegrænsningen er blot den max tilladte hastighed, hvis forholdene
er egnet til det.

mvh
JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:20

JBH wrote:
> [...]
>

> Fuldstændig rigtigt, man skal altid køre efter forholdene,
> hastighedsbegrænsningen er blot den max tilladte hastighed, hvis

Fartgrænserne er laveste fællesnævners kompromis.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 14-01-10 22:35

> Fartgrænserne er laveste fællesnævners kompromis.

Er der andre love/regler du mener er laveste fællesnævners kompromis ?
f.eks. 0,51 promille.

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:43

JBH wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Er der andre love/regler du mener er laveste fællesnævners kompromis ?
> f.eks. 0,51 promille.

Uden tvivl en masse. Problemet med fartgrænser, er jo at vi alle ved at hvis
vi befærdede os med hastigheder som anno 1840, ville der sikkert ikke ske
ret meget skade ved ulykker.

Det er samfundet så bare ikke indstillet på.

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 14-01-10 22:52

> Er der andre love/regler du mener er laveste fællesnævners kompromis ?
> f.eks. 0,51 promille.

Yep. Igen en abstrakt grænse hvor ingen mennesker reagerer ens.
Jeg er med på at der skal være en grænse og at man ikke skal køre påvirket.
Men at skære alle over en kam (igen) er det der får mange til at skide det
et stykke.

Der burde være en druk-test når man tog kørekort, og ens promillegrænse
skulle så stå i styrepappet lol :P

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 23:04

ShutEye wrote:

> [...]
> til at skide det et stykke.
>
> Der burde være en druk-test når man tog kørekort, og ens
> promillegrænse skulle så stå i styrepappet lol :P

Mjow. Eller amerikanerne som bruger praktisk prøve som udgangspunkt.

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 15-01-10 00:08

> Mjow. Eller amerikanerne som bruger praktisk prøve som udgangspunkt.

Det er der også ide i!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 23:37

ShutEye skrev:
> [...]
> et stykke.
> Der burde være en druk-test når man tog kørekort, og ens promillegrænse

Den idé er ikke helt tosset. Men der kan ske mange forandringer på det
område på de over 50 år et kørekort kan være gældende.

Så en eller anden forfinet version af den gamle spiriusprøve var måske
noget.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-10 23:16

JBH skrev:
> Er der andre love/regler du mener er laveste fællesnævners kompromis ?
> f.eks. 0,51 promille.

Ganske ligesom med fartgrænserne er det et politisk fastsat tal.

Nogen kan styre bil med højere promille end andre kan med lavere.

Fra : Mikael

Dato : 14-01-10 06:02

On 14 Jan., 01:15, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> On 13 Jan., 23:41, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:

> Det link skal jeg bruge til hvad?
>
> Var det for svært at taste 85kmt. og trykke enter ?

Nej det rækker mne evner skam fint til.
> "
>       UPS, din hastighedsoverskridelse er lig eller over 60% / 160 km/t
>       - det ligner en ny køreprøve og en betinget frakendelse i 3 år + 2500
> DKK
Der står da ikke idiot nogen steder?

> [...]
> afgørende faktor for om et  menneske dør eller overlever energien i en
> påkørsel.  Standselængden  (reaktionstid og bremselængde ) stiger også

Det lyder som om at du siger at holder man sig under lovens grænser,
så sker der ikke noget eller også synes du bare ikke man skal kører
over 50km/t nogensinde, for fysikkens love gælder jo altid

Men vi er bare grundlæggende uenige på det her område. Jeg synes der
er folskel på hvor og hvornår man over skal i bås som idiot eller det
skal kaldes vanvidskørsel, for det kan rent faktisk sagtens forkomme
selvom man måske ikke overskrider den tilladte fartgrænse.

> Prøv selv at se på f.eks youtube hvad 50kmt. vs. 80kmt. gør ved en bil i et
> sammenstød, man overraskes over så stor forskel 30kmt kan gøre.

Ja, men jeg vælger og tror på at du så vil have at den generelle
fartgrænse på alle veje skal være 50km/t, da chancerne for at overleve
et uheld så er større. Du slår dig jo ikke mindre ved 80km/t bare
fordi det er tilladt.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-10 16:23

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> wrote in message
> [...]

fartgrænse på alle veje skal være 50km/t, da chancerne for at overleve
et uheld så er større. Du slår dig jo ikke mindre ved 80km/t bare

http://www.doctordriver.dk/05ddnew/play/brems/brems.html
Leg lidt med den, så kunne det faktisk være det barn havde været i live...

Kasper

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-01-10 20:53

> Igen totalt misforstået. Jeg dømmer netop ikke uden at kende en sag til
> bunds.

Ahrøm.....??

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."