Tændings indstilling Audi 1.8- 87
Fra : Harald Blaatand

Dato : 13-01-10 15:57

Er der nogen der kan oplyse mig den korrekte tændingsindstilling på en Audi
100 1.8 DS motor der kører på "moderne " 95 oktan i stedet for det
oprindekigt abefalede oktan 98?

Den trækker ikke optimalt og sætter ud ved konstant speeder
påvirkning,karburatoren er ikke udelukket ,men tændingen er helt klart ude
af trit ,

Mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 16:06

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den trækker ikke optimalt og sætter ud ved konstant speeder
> påvirkning,karburatoren er ikke udelukket ,men tændingen er helt klart ude

kaburator sprit?

Kasper

Fra : Harald Blaatand

Dato : 13-01-10 16:18

"Kasper" <Tjae> wrote in message

> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote in message

> kaburator sprit?
>
> Kasper
Det har den fået ,uden det ville den formentlig været gået i stå !

Mvh

Steen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-01-10 17:59

Harald Blaatand wrote:
> "Kasper" <Tjae> wrote in message

> Det har den fået ,uden det ville den formentlig været gået i stå !

Prøv at rense karburator.

--
- Frank

Fra : Harald Blaatand

Dato : 13-01-10 18:02

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Prøv at rense karburator.
>

> --
> - Frank
>
>Ja,måske,problemet er bare at den ikke gjorde det før mekanikeren stillede
>tænding uden tændningspistol,ingen har rørt karburatoren for nylig ,så jeg
>mangler stadig det korrekte tændningstidspunkt.

Mvh

Steen

Fra : 2rb1

Dato : 13-01-10 19:18

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Den trækker ikke optimalt og sætter ud ved konstant speeder
> påvirkning,karburatoren er ikke udelukket ,men tændingen er helt klart ude

18 ved 750 omdrejninger.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 13-01-10 19:22

"2rb1" <2rb1@2rb1.dk> wrote in message

> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> 18 ved 750 omdrejninger.

Standard indstilling uanset brændstof kvalitet ?

Mvh

Steen

Fra : 2rb1

Dato : 13-01-10 19:46

Fra : 2rb1

Dato : 13-01-10 19:51

> Standard indstilling uanset brændstof kvalitet ?
>
> Mvh
>
> Steen

Så vidt jeg kan se så ja.

Grundindstilling - F.Ø.D. 18 +-1/750
Grundindstilling (alternativ) 95=14/750

og ved oktantal skriver den RON: 98/95

Jeg har data fra Autodata CD2

Mvh. 2rb1

Fra : Harald Blaatand

Dato : 14-01-10 10:55

> Så vidt jeg kan se så ja.

> [...]
Tak for det,jeg må hellere finde den tændingspistol frem og prøve !

Mvh

Steen