Enlig mor får blidere mediebehandling
Fra : Lars Raaby

Dato : 11-01-10 17:10

Nu skal man ikke tro på alt hvad der skrives på nettet men er der
sandhed i det de skriver:
Citat: »Der er lavet undersøgelser på, at man i retssager får en
hårdere dom, hvis man har sit udseende imod sig. John Knudsen
havde sikkert ikke fået meget sympati, og det synes jeg da er et
problem; at man ikke diskuterer efter retspolitiske overvejelser
i mediernes debat, men det derimod er nogle følelsesmæssige ting,
der bliver substansen,« siger Line Barfod til Newspaq. Line
Barfod er uddannet advokat.

Kan det virkelig være rigtig at det er sådan i en dansk retsal?

http://www.avisen.dk/stop-medieynk-af-blond-narko-mor_120804.aspx

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Per

Dato : 11-01-10 18:21

Lars Raaby wrote:
> [...]
> Barfod er uddannet advokat.
>
> Kan det virkelig være rigtig at det er sådan i en dansk retsal?

Det er der ikke noget nyt i.

Hvor der er mennesker indblandet, er der følelser involveret - det kan
stort set ikke undgås.

Hvorfor tror du at tiltalte personer normalt tager pænt tøj på til et
retsmøde - det er for at virke tiltalende og dermed en mildere dom !

Er der optimalt, at det er sådan - Nej !

mvh. Per

Fra : Vidal

Dato : 12-01-10 11:04

Lars Raaby skrev:
> [...]
> Line Barfod til Newspaq. Line Barfod er uddannet advokat.
>
> Kan det virkelig være rigtig at det er sådan i en dansk retsal?

Er problemet ikke, at man udleverer 'almindelige' kriminelle
med en lov, der har terror som subjekt?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : J

Dato : 12-01-10 12:43

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er problemet ikke, at man udleverer 'almindelige' kriminelle
> med en lov, der har terror som subjekt?

Nej.

Fra : Vidal

Dato : 12-01-10 14:13

J skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.

Hvordan har hun overtrådt terrorloven?

http://www.fritirak.dk/artikler/dokumentation/danmark/terrorloven.htm

Jeg er ikke jurist, så det kunne jeg da godt tænke mig en
forklaring på. Mon ikke terrorloven nu misbruges, som forudsagt
af kritikerne?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 12-01-10 15:58

> [...]
>
> Jeg er ikke jurist, så det kunne jeg da godt tænke mig en
> forklaring på. Mon ikke terrorloven nu misbruges, som forudsagt

Der udøves ikke retfærdighed i de danske retssale.
Radioværten på Radio Holger Kaj Vilhelmsen er blevet idømt 30 dage i skyggen
plus en 266b dom.
For at sige sandheden.
JP tegneren Kurt Westergaard får den store politiske opbakning der kan
mønstres har i landet for at ytre sig om det samme som Kaj Vilhelmsen.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-01-10 08:58

On 12/01/2010 15:58, Kurt H. Nedergaard wrote:
> [...]
> JP tegneren Kurt Westergaard får den store politiske opbakning der kan
> mønstres har i landet for at ytre sig om det samme som Kaj Vilhelmsen.

Af ren nysgerrighed: Hvad er det, *præcis*, Radio Holger-gutten er
blevet sat i fængsel for at sige. Så'n ord for ord?

(Proaktivt opfølgende spørgsmål: Hvordan adskiller det sig fra
udtalelsen fra (Lars?) Hedegaard fra for nogle uger siden, omkring
muslimske mænds tendens til usømmelig adfærd over for deres kvindelige
familiemedlemmer. Er det ikke en klar §266b også?)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael Weber

Dato : 12-01-10 20:02

Lars Raaby wrote:
> [...]
> Barfod er uddannet advokat.
>
> Kan det virkelig være rigtig at det er sådan i en dansk retsal?

Måske et burka-påbud for tiltalte vil være på sin plads.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/