Prisen på SAAB er nu kendt
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-10 23:47

Saab er ikke med på den vigtigste udstilling i USA: Detroit.
Det er et sikkert tegn på, at mærket er færdigt, siger de.

Iøvrigt kan Saab købes for 3,2 mia SEK
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c01%5c11%5c367755&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-10 15:59

On 11 Jan., 23:47, "Mogens \(K\)" <n...@mail.com> wrote:
> Saab er ikke med på den vigtigste udstilling i USA: Detroit.
> Det er et sikkert tegn på, at mærket er færdigt, siger de.

Nå. De er ellers med på Geneve-udstillingen i marts. Og ligeledes
Biler i Bella i marts. En på nettet har netop bestilt en 9-3 XWD. Det
kunne han sagtens få lov til. Så hvem er de "kloge", som mener
det?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 00:05

Henrik B. wrote:

> [...]
> Biler i Bella i marts. En på nettet har netop bestilt en 9-3 XWD. Det
> kunne han sagtens få lov til. Så hvem er de "kloge", som mener

Det fortæller sgu da alt om GMs hensigter.

Saab skal dø.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-10 16:15

On 12 Jan., 00:05, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Det fortæller sgu da alt om GMs hensigter.
>
> Saab skal dø.

Du har nogle mystiske resonnementer nogle gange...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 00:21

Henrik B. wrote:

> Du har nogle mystiske resonnementer nogle gange...

Mystiske? Man skal sgu da være "alternativt begavet" for at mene andet.

Problemet i al den her snak er jo at du ikke forholder dig til iskolde
fakta, men opfører dig som en forelsket tøz.

Hjertet taler - ikke hjernen.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-01-10 06:52

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så hvem er de "kloge", som mener det?

Det amerikanske marked har altid været vigtig for Saab jvf. www.di.se.
Derfor er det påfaldende, at Saab ikke er med i Detroit netop nu, fordi det
er der, det sker.

Saab er en kæmpestor underskudsvirksomhed, hvor det kan være bedre for GM at
nedlukke fabrikken end at sælge den:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?sectionid=bilmotor&stat=0&menusection=bilmotor;bilmotornyheter&articleid=2010%5C01%5C11%5C367752

Iøvrigt strejker medarbejderne idag:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleId=2010\01\11\367748&SectionId=Ettan

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-10 23:20

On 12 Jan., 06:52, "Mogens \(K\)" <n...@mail.com> wrote:

> Det amerikanske marked har altid været vigtig for Saab jvf.www.di.se.
> Derfor er det påfaldende, at Saab ikke er med i Detroit netop nu, fordi det
> er der, det sker.

Jep. Det ér selvfølgelig et problem, ikke at være repræsenteret dér.
Ligesom man, hvis man går ind på Saab Canada's hjemmeside, for at se
efter en Saab 9-5, bliver henvist til at købe en Cadillac...
Det ændrer dog ikke muligheden for et sælg.

> Saab er en kæmpestor underskudsvirksomhed, hvor det kan være bedre for GM at
> nedlukke fabrikken end at sælge den:http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?sectionid=bilmotor&stat=0&menus...

Forskellen er åbenbart @450 mio. Hele problematikken nu, er i min
optik mere et spørgsmål om frygt fra GM's side, for at blive sagsøgt
fra lav til høj, end det er et spørgsmål om økonomi...

> Iøvrigt strejker medarbejderne idag:http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleId=2010\01\11\367748&SectionId=Ettan

Naaah, det er det vi i DK kalder "fagligt møde", som arbejder vil gå
til kl. 12.00 og en kortere periode.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-01-10 21:43

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Biler i Bella i marts. En på nettet har netop bestilt en 9-3 XWD. Det
> kunne han sagtens få lov til. Så hvem er de "kloge", som mener

Mnjah - min kalender siger ellers at vi har den 12. januar i dag - så er det
ikke lidt tidligt at fastlå at Saab er med på nogen som helst udstilling i
marts ?
Vi må vist nøjes med at konstantere at de har intentioner om at møde op - og
i det mindste har bestilt stadeplads ved de 2 udstillinger.
Men det er altså for tidligt at sige at de er der

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-01-10 16:49

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Saab er ikke med på den vigtigste udstilling i USA: Detroit.
> Det er et sikkert tegn på, at mærket er færdigt, siger de.

> [...]

Så er der afgivet nyt bud på Saab.

Bernie er ikke sådan lige at verfe af !

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-01-10 16:50

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bernie er ikke sådan lige at verfe af !

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.700685

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-01-10 11:34

On 13 Jan., 16:49, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

> [...]

Jep, ligesom Saab-standen på Belgiens biludstilling, som foregår i
næste uge, er færdig med biler og det hele.
Og svenske "Vi Bilägare" har så sent som i eftermiddags, fotograferet
en kamoufleret ny Saab 9-5 Kombi, i det nordlige Sverige, under
testkørsel...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 14-01-10 15:21

Henrik B. skrev:

> [...]
> Og svenske "Vi Bilägare" har så sent som i eftermiddags, fotograferet
> en kamoufleret ny Saab 9-5 Kombi, i det nordlige Sverige, under

Sådan er det - Musikken spiller til festen er slut!

Fogh måtte jo også benægte al kendskab til Nato-posten, lige til det
øjeblik hvor sagen var en realitet :-|

--
Armand.

Fra : Bjørn J.

Dato : 14-01-10 16:01

KLIP

> Sådan er det - Musikken spiller til festen er slut!

Njaeee... jeg har da før hørt at musikken standsede før festen var slut.

Der findes *så* ringe musikere, man er bedst tjent uden !

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 18:07

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen news:4b4f319f$0$56795

> Njaeee... jeg har da før hørt at musikken standsede før festen var slut.

Titanic
(de 3 musikanter spillede videre, selvom skibet gik ned)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-01-10 18:17

On Fri, 15 Jan 2010 18:06:52 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com>
wrote:

>Titanic
>(de 3 musikanter spillede videre, selvom skibet gik ned)

>--

Paratviden?

Det er jo glimragende, at du véd at de spillede til det sidste, men
hvad spillede de?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-01-10 18:19

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo glimragende, at du véd at de spillede til det sidste, men
> hvad spillede de?

Indernettet er din paratviden...

http://www.1sted.dk/1verdenskrig/maritim/titanic.html

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 18:29

> [...]

Rolig nu

> Indernettet er din paratviden...
> http://www.1sted.dk/1verdenskrig/maritim/titanic.html

ROFL :)

Fra : Armand

Dato : 15-01-10 19:37

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Paratviden?
>
> Det er jo glimragende, at du véd at de spillede til det sidste, men
> hvad spillede de?

Shit
Dén detalje hørte faktisk med til det citat jeg lige har bragt i et indlæg:
"Lige så utrygt som da dæksorkesteret på titanic gav da-capo på 'nærmere
gud til dig' for 22. gang" !

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 15-01-10 19:31

Mogens (K) skrev:

> Titanic
> (de 3 musikanter spillede videre, selvom skibet gik ned)

Hæ!
Som en forfatter beskrev en utryg situation:
"Lige så utrygt som da dæksorkesteret på titanic gav da-capo for 22.
gang"

Men mit eksempel var mere ment som at det nytter ikke at lukke en
fabrikation ned og efterfølgende forsøge at sælge fabrikken - Man bliver
nødt til "'at lade orkesteret spille lige til det sidste", hvor modløst
det end kan se ud for den indviede :-|

--
Armand.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 19:34

> Men mit eksempel var mere ment som at det nytter ikke at lukke en
> fabrikation ned og efterfølgende forsøge at sælge fabrikken - Man bliver
> nødt til "'at lade orkesteret spille lige til det sidste"

Og dét hjælper facket så til med at besværliggøre :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-01-10 19:39

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og dét hjælper facket så til med at besværliggøre :)

...og når så fabrikken løber tør for materialer, så er det vist tid at gå
hjem for alle parter..;)

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.703438

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 19:51

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ..og når så fabrikken løber tør for materialer, så er det vist tid at gå
> hjem for alle parter..;)
> http://ttela.se/ekonomi/saab/1.703438

Ja den slags gør det jo heller ikke lettere for evt. nye ejere...

Fra : Henrik B.

Dato : 15-01-10 21:51

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ..og når så fabrikken løber tør for materialer, så er det vist tid at gå
> hjem for alle parter..;)
>
> http://ttela.se/ekonomi/saab/1.703438

Ja, officielt lyder det at Opel angiveligt skulle være "bange for", ikke at
få betaling for leverede dele.
Mon ikke at det i stedet er Big Brother, som har bedt dem om at stoppe
leverancen....?

--
FUGMT - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 14-01-10 15:21