Dét havde GM nok ikke forestillet sig...
Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-10 15:29

Saab-entusiaster - og bilelskere i det hele taget - over hele verden
samles i hobetal. Der kommenteres artikler over alt, der sendes mails
i bunker. Forhandlere truer med retsager, Saab klub hjemmesider bugner
med opfordringer og senest er North American International Auto Show's
Facebook side blevet totalt overtaget af mennesker, som efterlader
opfordringer til at sælge Saab:
http://www.facebook.com/NorthAmericanInternationalAutoShow?ref=nf&v=wall#/NorthAmericanInternationalAutoShow?v=wall&ref=nf

Jeg kender ikke til andre bilmærker, som har en tilhængerskare, som er
så dedikerede - gør du?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-10 23:36

"Henrik B." skriver:

> [...]
> med opfordringer og senest er North American International Auto Show's
> Facebook side blevet totalt overtaget af mennesker, som efterlader

Kender de da nogen der vil købe?

Som jeg ser det har GM valgt at afvikle SAAB. Afvikle betyder at komem
af med resterne på den økonomisk bedste måde. Ergo kommer der en der vil
give pengene kan de få det hele, blot prisen de vil give overstiger det
beløb man forventer at få hjem ved den nu planlagte afvikling.

Livet er simpelt. Når nu der er _så_ mange der er hysterisk glade for
SAAB kan de vel bare slå sig sammen og give et tilbud?

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-10 23:37

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kender ikke til andre bilmærker, som har en tilhængerskare, som er
> så dedikerede - gør du?

Rolig nu - hva tror du ikke, der vil ske, hvis man prøvede på at lukke
Porsche eller Ferrari

Fra : Ivar

Dato : 11-01-10 23:37

Henrik B. skrev:

> Saab-entusiaster - og bilelskere i det hele taget - over hele verden
> samles i hobetal.

De "hobe" jeg har set på tv, var på højest 10 personer.
GM er sgu' da ligeglad, så længe de ikke kan tjene penge
på mærket.

Ivar Magnusson

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 00:01

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Jeg kender ikke til andre bilmærker, som har en tilhængerskare, som er

Problemet er jo i al sin enkelhed at Saab er en dårlig forretning.

Havde det været en god forretning, var den aldrig lukket.

Indse det dog.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-10 16:02

On 11 Jan., 23:37, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> De "hobe" jeg har set på tv, var på højest 10 personer.
> GM er sgu' da ligeglad, så længe de ikke kan tjene penge
> på mærket.
>
> Ivar Magnusson

Du taler om de som mødte frem ved GM's hovedkvarter i sidste uge. Prøv
at tjekke den hjemmeside jeg linkede til. Prøv at se, hvor mange
nyhedsbureau'er, aviser m.v. som skriver om emnet - overalt i verden.
Hovedarrangementet løber stadig først af stablen på søndag - over
store dele af verden. De svenske Saab-klubber forventer at der vil
møde omkring 500 Saab'er frem, ved fabrikken...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 00:07

Henrik B. wrote:

> [...]
> store dele af verden. De svenske Saab-klubber forventer at der vil
> møde omkring 500 Saab'er frem, ved fabrikken...

Jamen Henrik. Analytikere mener der helst skal sælges 140-150.000 Saab om
året, for at have en rentabel produktion.

Så tror fanden at GM ikke imponeres af et par tusinde.

--
- Frank

Fra : KimH

Dato : 12-01-10 06:04

> [...]

store dele af verden. De svenske Saab-klubber forventer at der vil
møde omkring 500 Saab'er frem, ved fabrikken...

Men om de nu alle bestiller en ny Saab , tror jeg ikke det ændrer noget

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-01-10 10:09

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De svenske Saab-klubber forventer at der vil
> møde omkring 500 Saab'er frem, ved fabrikken...

Nytter det egentlig noget at stille op med en stak gamle biler som er det
entutiasterne har ?

Det viser jo ikke at fremtiden for Saab er bæredygtig, men blot at potterne
holder i alt for mange år.

mvh/Bjørn J.

Fra : Ivar

Dato : 12-01-10 17:07

Henrik B. skrev:

> De svenske Saab-klubber forventer at der vil
> møde omkring 500 Saab'er frem, ved fabrikken...

Forventer de at få en bøtte Tectyl hver?

Ivar Magnusson

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 20:08

Ivar wrote:

> Forventer de at få en bøtte Tectyl hver?

Tror mere de gerne ville kunne fortælle det til deres børnebørn.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 11-02-10 17:15

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-10 16:17

On 12 Jan., 00:07, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Jamen Henrik. Analytikere mener der helst skal sælges 140-150.000 Saab om
> året, for at have en rentabel produktion.

*LOL*
Du er sgu for sjov nogle gange...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 00:22

Henrik B. wrote:

> *LOL*
> Du er sgu for sjov nogle gange...

Sjov. Næe - Det kaldes realistisk og nøgtern.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 11-02-10 17:15

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-10 23:21

On 12 Jan., 00:22, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Sjov. N e - Det kaldes realistisk og n gtern.

Jeg taler mere om, hvordan du ikke er i stand til at fastholde fakta
og tal, i mere end et par dage ad gangen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 16:17

Henrik B. wrote:

> Jeg taler mere om, hvordan du ikke er i stand til at fastholde fakta
> og tal, i mere end et par dage ad gangen...

Jeg arbejder med tal og nøgtern kalkule. Du arbejder med drømme og håb.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 11-02-10 17:15

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-10 02:30

On 12 Jan., 10:08, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

> Nytter det egentlig noget at stille op med en stak gamle biler som er det
> entutiasterne har ?

Du tager helt fejl. )
Det er kun i DK at vi ikke har råd til nye biler. Der vil komme MASSER
af nye(re) Saab'er...

Har du i øvrigt set eb.dk. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-01-10 10:40

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Har du i øvrigt set eb.dk. )

Det har jeg nu..

Volvo har jo også solgt "masser" af biler på det sidste.

Bilerne har dog efter min mening, været "opfej" af gamle reservedele samt
oprydning af 2 til 3 år gamle færdigvarelagre og bilerne er da også solgt
til "billige" priser.

Nu starter der tilsyneladende et nyt cirkus omkring Volvo også......

Læg de 2 mærker sammen ( VoAb) og start på en frisk..

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-10 17:17

"Bjørn J." skriver:

> Læg de 2 mærker sammen ( VoAb) og start på en frisk..

Så hellere "Salvo" (Salvation)

Klaus

Fra : Volger Garfield

Dato : 13-01-10 15:39

On Tue, 12 Jan 2010 17:17:04 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Bjørn J." skriver:

>Så hellere "Salvo" (Salvation)

Hvis Fronken skulle bestemme, blev det nok til "Sølle Vølle"..
(Brdr. Bisp kører nok en "Volle Vølle"?)

Volger

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-10 02:46

On 12 Jan., 10:40, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

> Nu starter der tilsyneladende et nyt cirkus omkring Volvo også......

Ja, salget er åbenbart slet ikke færdiggjort endnu....

> Læg de 2 mærker sammen ( VoAb) og start på en frisk..

Idéen er ikke ny. Men i min optik kunne det blive et rigtig stærkt
samlet brand. For min skyld kunne de godt "nøjes" med at kalde bilen
for Volvo - det er ikke navnet på grisen.....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Seth

Dato : 12-01-10 13:02

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> wrote in

> [...]
> l#/NorthAmericanInternationalAutoShow?v=wall&ref=nf
>
> Jeg kender ikke til andre bilmærker, som har en tilhængerskare, som er

SAAB skulle inden for de sidste 5-8 år have ladet fremstille en bil til de
store folkemængder som SAAB 92/93/95/96/(98 hvis den var kommet i
produktion) var.

Og så skulle de, som opfølgning på dette, have fremstillet en lille
tilnærmelig sportsvogn a'la SAAB (94 hvis den var kommet i produktion) og
Sonet(også kaldet 97).

Det havde været redningsplanken og er det for så vidt stadig.

Nu må vi se om Spyker eller Kineserne køber eller om FIAT lader fabrikken
bruge til partsfremstilling.
Ellers er der vel ikke andet for end at lukke og slukke.
_
Seth

Fra : Brian

Dato : 12-01-10 15:59

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kender ikke til andre bilmærker, som har en tilhængerskare, som er
> så dedikerede - gør du?

Der findes vel intet bilmærke, hvor der ikke findes en flok entusiaster.

Desværre imponerer det nok ikke de mennesker med penge tilovers, at der
møder en flok tandlæger/dyrlæger/professorer op med deres Saab.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-10 08:15

On 12 Jan., 13:01, Seth <sendenemailtil...@gmail.com> wrote:

> SAAB skulle inden for de sidste 5-8 år have ladet fremstille en bil til de
> store folkemængder som SAAB 92/93/95/96/(98 hvis den var kommet i
> produktion) var.

Det havde Saab også klar, men den blev (igen) stoppet af GM....

> Og så skulle de, som opfølgning på dette, have fremstillet en lille
> tilnærmelig sportsvogn a'la SAAB (94 hvis den var kommet i produktion) og
> Sonet(også kaldet 97).

Enig - AeroX er for fed...

> Nu må vi se om Spyker eller Kineserne køber eller om FIAT lader fabrikken

Kinøjserne er helt ude af billedet. Der er fortsat tre bud:
Spyker, Genii Group og et svensk konsortie...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-01-10 16:35

> Rolig nu - hva tror du ikke, der vil ske, hvis man prøvede på at lukke
> Porsche eller Ferrari

Den sammenligning kan jeg sq godt lide... :)

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-10 10:45

On 12 Jan., 16:17, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Jeg arbejder med tal og nøgtern kalkule. Du arbejder med drømme og håb.

Nå, så er det sgu underligt at du får 2 + 2 til at give noget nyt hver
gang...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 20:10

Henrik B. wrote:

> Nå, så er det sgu underligt at du får 2 + 2 til at give noget nyt hver
> gang...

Sjovt nok er det nu dog mig der har spået bedst om hvad der ville ske.

Dine drømme og håb har vist sig at være forkerte stort set hver gang.

--
- Frank

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-10 17:15

Henrik B. skrev:

> Nå, så er det sgu underligt at du får 2 + 2 til at give noget nyt hver
> gang...

Andre erkender at Frank kan få regnestykker til ALT :)

Det er rent lørdagsunderholdning :D

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-10 14:07

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

Den skulle have havnet i mudderet. Der beklages.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-10 10:46

On 12 Jan., 15:58, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Desværre imponerer det nok ikke de mennesker med penge tilovers, at der
> møder en flok tandlæger/dyrlæger/professorer op med deres Saab.

Bliv nu opdateret Brian, i stedet for at leve i 70'ernes stereotype
verden. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 12-01-10 19:41

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Bliv nu opdateret Brian, i stedet for at leve i 70'ernes stereotype
> verden. )

Jeg har jo selv haft en, til trods for at jeg ikke kan smykke mig med en af
de nævnte titler.

Herhjemme er det vel også ingeniører der kører Saab. Jeg købte min af en,
solgte den til en, og blev introduceret til Saab af en

/Brian

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-01-10 17:53

> Læg de 2 mærker sammen ( VoAb) og start på en frisk..

Eller Vasabi Det ville da være stærkt gået...

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-10 14:33

On 12 Jan., 19:41, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Herhjemme er det vel også ingeniører der kører Saab. Jeg købte min af en,
> solgte den til en, og blev introduceret til Saab af en

Ortopædkiruger, sælgere, lagerarbejdere, IT-folk, slagteriarbejdere,
pensionister, mekanikere, direktører, fabriksarbejdere - de er der
alle sammen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 13-01-10 20:25

[...]

Hvis tilhængerskaren var stor nok, ville fabrikken jo ikke blive lukket -
men der er alt for få, der interesserer sig for en "rebadged Opel", så
salget har ikke været tilstrækkeligt.

At der står en håndfuld Saab-nørder ændrer jo ikke ved, at mærket ikke er
bæredygtigt.

Jeg vil tro, at du ville kunne finde rigtigt mange entusiaster til mange
andre mærker - f.eks. Alfa, MB, BMW etc.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-01-10 12:36

On 13 Jan., 20:24, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> salget har ikke været tilstrækkeligt.
>
> At der står en håndfuld Saab-nørder ændrer jo ikke ved, at mærket ikke er

Dybest set er det jo noget vrøvl - at mærket ikke skulle være
bæredygtigt!
Det er GM, som ikke har forstået at udnytte mærkets potentiale. Saab
kunne bl.a. have været først på markedet med en lille SUV - den var
klar, men GM trådte på bremsen. Ligeledes var der en ny Saab 9-5 klar
allerede tilbage i 2005 - men GM trådte på bremsen. Ligeledes var man
klar til en lille Saab (9-1/9-2) - men GM trådte på bremsen. Man KAN
ikke opnå profitable salgstal med kun 2 - 3 modeller. Men det har GM
skylden for - ikke Saab, eller "mærket".

Og en "håndfuld" Saab-nørder er efterhånden rigtig mange - både i
antal og i lande (30 lande indtil videre), som afholder et
supportarrangement.
Den russiske Saabklub har ligefrem fået produceret en TV-reklame, for
at gøre opmærksom på deres arrangement:
http://www.saabklub.dk/Forums/viewtopic.php?f=3&t=45

--
FUGM™ – The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ivar

Dato : 13-01-10 21:12

Henrik B. skrev:

> Dybest set er det jo noget vrøvl - at mærket ikke skulle være
> bæredygtigt!

Beklager, men jeg har mere tiltro til GM's dømmekraft end til din.

Ivar Magnusson

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-01-10 22:29

Ivar wrote:

> Beklager, men jeg har mere tiltro til GM's dømmekraft end til din.

Hvis ikke dømmekraft, så overblik og viden om det at producere og sælge
biler.

Det er let at sige at GM trådte på bremsen. Havde de ikke gjort det, havde
Saabs underskud muligvis været mangefold større.

Fakta er - og den er svær at snakke sig ud af - at Saab også havde
gigantiske underskud inden GM tiden.

--
- Frank

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-01-10 13:28

On 13 Jan., 21:12, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Beklager, men jeg har mere tiltro til GM's dømmekraft end til din.
>
> Ivar Magnusson

Det er der vel ret beset ikke megen grund til

General Motors har formået at køre sin forretning fra at være verdens
suverænt største bilfabrikant til verdens største fallent på
rekordtid.
Så dømmekraft og dømmekraft - tjah som Benny engang sagde;
"Bob~bob~bob!"

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Brian

Dato : 13-01-10 22:03

"Frodo Nifinger" <frodonifinger@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er der vel ret beset ikke megen grund til

Det er valget mellem to onder

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 13-01-10 15:01

On 13 Jan., 21:12, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Beklager, men jeg har mere tiltro til GM's dømmekraft end til din.

Ja, det har de sandelig bevist over de sidste fem til ti år, hvor de
har drevet verdens største bilfirma ud i en konkurs - flot gået.
Som signaturen siger: FUGM™ – The Trademark of World Class
Incompetence

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-01-10 23:10

Henrik B. wrote:

> [...]
> har drevet verdens største bilfirma ud i en konkurs - flot gået.
> Som signaturen siger: FUGM™ – The Trademark of World Class

Uanset hvordan du vender og drejer sagen, var Saab jo ingen veldrevet
virksomhed inden GM overtog dem.

Så det har vel nærmere været noget "krage søger mage".

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 13-01-10 15:32

On 13 Jan., 23:09, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Uanset hvordan du vender og drejer sagen, var Saab jo ingen veldrevet
> virksomhed inden GM overtog dem.

Du husker det tydeligt - for tyve år siden - hvordan det var???

> Så det har vel nærmere været noget "krage søger mage".

GM havde ALLE muligheder for at gøre Saab til et veldrevet mærke - men
har totalt forsømt at gøre det. Nu kan de så - ved en lukning - regne
med søgsmål i milliardklassen. Det første (på 1 mia.) er allerede
under forberedelse i Sverige...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 00:37

Henrik B. wrote:

> [...]
> har totalt forsømt at gøre det. Nu kan de så - ved en lukning - regne
> med søgsmål i milliardklassen. Det første (på 1 mia.) er allerede

Deres vurdering er tilsyneladende hellere at miste 1 mia i dag end 10 over
de næste par år.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 13-01-10 23:24

On 14 Jan., 00:37, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Deres vurdering er tilsyneladende hellere at miste 1 mia i dag end 10 over
> de n ste par r.

Så er vi igen ved dine simplificeringer, Frank.
Hvis det kan blive 1 mia. alene i Sverige, hvad kan de så ikke blive
fra underleverandører, forhandlere m.v. fra verdens øvrige lande...?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 17:59

Henrik B. wrote:

> Så er vi igen ved dine simplificeringer, Frank.
> Hvis det kan blive 1 mia. alene i Sverige, hvad kan de så ikke blive
> fra underleverandører, forhandlere m.v. fra verdens øvrige lande...?

Det må i sandhed være et lortebrand siden de er så opsatte på at det skal
dø.

--
- Frank

Fra : KimH

Dato : 16-01-10 11:43

[...]

Jeg har lige været inde og kigge på Saabklub forum , og synes der mest er
snak om ældre Saab mange før 93 , det hjælper da ikke Saab meget hvis
mærkets fans helst vil køre i ældre modeller af mærket
Når man kigger i Vagcars forum synes jeg mest der snakkes om de nyere
modeller , mange vil gerne have en ny

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 16-01-10 20:17

Den Sat, 16 Jan 2010 11:43:13 +0100 skrev KimH:

> [...]
> mærkets fans helst vil køre i ældre modeller af mærket
> Når man kigger i Vagcars forum synes jeg mest der snakkes om de nyere

Er problemet ikke at folk gerne vil have en Saab, og ikke hvad GM
nu har valgt at klaske et Saab-skilt på?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 18-01-10 00:13

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Er problemet ikke at folk gerne vil have en Saab, og ikke hvad GM
> nu har valgt at klaske et Saab-skilt på?

Netop!

--
FUGMT - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 16-01-10 23:02

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har lige været inde og kigge på Saabklub forum , og synes der mest er
> snak om ældre Saab mange før 93 , det hjælper da ikke Saab meget hvis
> mærkets fans helst vil køre i ældre modeller af mærket

Hvis det er http://saabklubdanmark.dk du henviser til, er forum jo delt op i
gamle og nye modeller.
Derudover har Saab reelt ikke introduceret en ny model siden 2002, og før
den var det vel i 1997 ?
Det giver alt andet lige nogle begrænsninger i sammenligning med Vagcars

> Når man kigger i Vagcars forum synes jeg mest der snakkes om de nyere
> modeller , mange vil gerne have en ny

Vagcars dækker jo over en del mærker, så sammenligningen de to sider
imellem, er ikke helt rimelig.
Derudover kan man ved sammenligning af de to sider, tydeligt se at det er
meget forskellige grupper. Vagcars bærer ofte præg af en børnehave med en
masse 18-20 årige knejtrøve, der kører i biler de reelt ikke har råd til,
hvor Saab publikummet nok er lidt mere voksen

Jaja, grove generaliseringer, men jeg har fulgt begge sider i længere
perioder. Vagcars bliver man hurtig træt af, grundet den noget hårde tone.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-01-10 23:26

Brian skriver:

> Derudover har Saab reelt ikke introduceret en ny model siden 2002, og før
> den var det vel i 1997 ?

De har vel introduceret en spritny 9-5 i 2009?

Klaus

Fra : Brian

Dato : 16-01-10 23:35

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> De har vel introduceret en spritny 9-5 i 2009?

Okay, jeg havde ikke lige opfattet at den kunne købes i butikkerne allerede.

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-01-10 23:50

Nope - først til foråret: www.saab.dk/dk/dk/start#/buy-own/landing/

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-01-10 00:10

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nope - først til foråret: www.saab.dk/dk/dk/start#/buy-own/landing/

Det harmonere da ikke med det faktum, fabrikken kan ikke en gang samle en
komplet "nul-serie".

De har ikke flere stumper og bygge bilen af.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-01-10 07:31

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det harmonere da ikke med det faktum, fabrikken kan ikke en gang samle en
> komplet "nul-serie". De har ikke flere stumper og bygge bilen af.

Nej, men det er informationen, det officielle Saab fremfører.
Hva ska de gøre? - miner for slet spil...

Fra : Henrik B.

Dato : 18-01-10 00:15

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det harmonere da ikke med det faktum, fabrikken kan ikke en gang samle en
> komplet "nul-serie".

Ikke helt korrekt. Der kører allerede 70 rigtige biler rundt...

> De har ikke flere stumper og bygge bilen af.

Jo da, masser - blot ikke karosser, som GM har stoppet for...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-01-10 00:21

> Ikke helt korrekt. Der kører allerede 70 rigtige biler rundt...

En komplet 0-serie består som regel af mindst 100 biler

> Jo da, masser - blot ikke karosser, som GM har stoppet for...

Må siges at være en væsentlig stump - Henrik. LÅL

Mødte iøvrigt en del Saab på vejen hjem fra Göteborg i eftermiddags - de
havde nok været oppe at vise flaget i Trollhättan :)

Fra : Brian

Dato : 17-01-10 11:53

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Nope - først til foråret: www.saab.dk/dk/dk/start#/buy-own/landing/

Jeg er klar over det - kommentaren var en sarkastisk bemærkning til et af
Klaus' sædvanlige små ordspil.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 18-01-10 00:13

> Jeg har lige været inde og kigge på Saabklub forum , og synes der mest er
> snak om ældre Saab mange før 93 , det hjælper da ikke Saab meget hvis
> mærkets fans helst vil køre i ældre modeller af mærket

Nu ved jeg ikke hvilket forum du har kigget på, men det er åbenbart det
forkerte...

Fra : Brian

Dato : 18-01-10 00:27

> Nu ved jeg ikke hvilket forum du har kigget på, men det er åbenbart det
> forkerte...

Dit eget er jo dødt, mand

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 18-01-10 16:23

> Dit eget er jo dødt, mand

Slet ikke det jeg tænker på...

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-01-10 23:33

Den Sat, 16 Jan 2010 23:02:10 +0100 skrev Brian:

> Vagcars bliver man hurtig træt af, grundet den noget hårde tone.

Jeg har ikke opholdt mig ret meget på VAGcars (af gode grunde) men tro
mig... tonen på Saabklubdanmark.dk bliver du også ret hurtig træt af...
og så siger jeg ikke mere - det skal opleves før man tror det.

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-01-10 23:48

> steder) og en del rygklappere, men af hvad jeg har læst, har den der
> smart-i-en-fart attitude ikke rigtig indfundet sig.

Nej smart-i-en-fart er ikke derinde.. men rygklapperi... du fatter ikke
hvor galt det er. Der har været en masseflugt af gamle medlemmer - ene og
alene pga. bestyrelsen. Gud nåde trøste dig hvis du skulle formaste dig
til at tale negativt (omend konstruktivt) om klubbens virke.. så skal man
bare holde kæft og tænke på det er frivilligt det de laver og
bla.bla.bla.. nej en gang bræk-børn derinde. Og så har jeg ikke engang
skrabet overfladen endnu...

Nå.. nu kom varmen tilbage kan jeg mærke

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 17-01-10 16:56

> [...]

> Saab-entusiaster - og bilelskere i det hele taget - over hele verden
> Jeg kender ikke til andre bilmærker, som har en tilhængerskare, som er

Alfa Romeo?

--
vh, Erik BH

Fra : N/A