Nok et bud på ny navigationsteknologi til ~
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-10 16:50

Nu kommer tablet computerne buldrende ...

Måske relevant for "lystbådsskipperen"?
Priser ned til $ 200 ... Men næppe vandafvisende ... ...

http://www.computerworld.dk/art/54546?page=1

Flemming Torp

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 13-01-10 00:10

Har lige fået en X200 Tablet. Vær obs på at skærmen (pga af behov for
trykfølsomhed) ikke er lige så lysstærk som alm. skærme.

Men til on-shore brug er den herlig !!!!

Bjarke

Fra : clausbp.

Dato : 13-01-10 01:39

Flemming Torp skrev:
> Nu kommer tablet computerne buldrende ...
>
> Måske relevant for "lystbådsskipperen"?
> Priser ned til $ 200 ... Men næppe vandafvisende ... ...
>
> http://www.computerworld.dk/art/54546?page=1

Men kan skærmen ses i dagslys?

Mvh. CLaus

Fra : HKN

Dato : 13-01-10 01:42

On 13 Jan., 01:39, "clausbp." <cb...@hotmail.com> wrote:
> Flemming Torp skrev:> Nu kommer tablet computerne buldrende ...

> Men kan sk rmen ses i dagslys?
>
> Mvh. CLaus

Jeg går ud fra at du mener sollys - svaret er nej!

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 10:09

HKN wrote:

> Jeg går ud fra at du mener sollys - svaret er nej!
>
> Mvh
> Henrik

For at kunne benytte en skærm til navigationsformål oppe i cockpittet i
dagslys/sollys, skal skærmen efter min erfaring "levere en lysstyrke på
mindst/omkring 1000 NITS - (cd/m2)" ... Det er der ikke mange
"standardmonitorer", der gør ... Dertil kommer skærmens vandafvisende
egenskaber ... Og så er vi tilbage til dedikerede løsninger ... og
højere priser.

Men nede om læ, kunne jeg forestille mig, det ville være en god
erstating for den traditinelle skærmløsning med tastatur og mus ...

--
mvh Flemming Torp
PS - Hvad er nu grunden til at mine æ'er og å'er er forsvundet i mit

Fra : HKN

Dato : 13-01-10 03:13

> mvh Flemming Torp
> PS - Hvad er nu grunden til at mine 'er og 'er er forsvundet i mit
> tidligere indl g??? De er med, n r jeg l ser clausbp's indl g, men
> forsvinder, n r jeg kommer til Henriks ... ? ...- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det kan du læse om her:

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet/browse_thread/thread/471ba58b80b3924c

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 11:44

HKN wrote:

> Det kan du læse om her:
>
> http://groups.google.com/group/dk.edb.internet/browse_thread/thread/471ba58b80b3924c
>
> Mvh
> Henrik

Ja, men jeg kan ikke gennemskue om der er en konklusion ... ...
Bruger du Google Groups, Henrik? Jeg bruger OE 6 med QuoteFix ...

Flemming Torp

Fra : HKN

Dato : 13-01-10 04:29

> Ja, men jeg kan ikke gennemskue om der er en konklusion ... ...
> Bruger du Google Groups, Henrik? Jeg bruger OE 6 med QuoteFix ...

> [...]

Ja, jeg bruger Google Groups - og har det samme problem indimellem.
For tiden er det temmelig konsistent. Sjovt nok, så har jeg altid haft
problemet med en bestemt profil i denne gruppe - men den sidste måneds
tid så har det været et generelt problem.

Mvh
Henrik

Fra : blueocean

Dato : 14-01-10 07:32

On 13 Jan., 12:28, HKN <henrik...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> problemet med en bestemt profil i denne gruppe - men den sidste måneds
> tid så har det været et generelt problem.

Mon ikke det var en ide at holde tråden her, og ikke blande forhold
hvorvidt der er ÆØÅ inde ti teksten eller ej ind i det.
Andre kunne måske tabe tråden når lige det ikke handler om Trykfølsom
skærm til bådens navigations system

Gert.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 14-01-10 08:07

Der er et problem med skærmopløsningen i forhold til DLS, et problem
som DS i bladet Sejler har nævnt at de vil prøve at få løst til en ny
kommende DLS udgave.
Problemet er der kun når man kører med DLS´ nuværende styreprogram,
tages kortene ud og de bliver konverteret til andre formater og
indlægges i et navigationsprogram er anvendelsen af en tablet PC
udmærket.

Mvh/Harding