Så var bilen til service
Fra : JK

Dato : 11-01-10 17:48

Hej

Så blev det tid til service på min skoda octavia 1,9 TDI 2003, med service
interval på 50.000.

Havde hentet tilbud i DK til omkring 4000 inkl. bremse væske og moms

samtidig prøvede jeg at hente bud hjem fra Tyskland man forventede omkring
313 euro, så det måtte da prøves.

Nå men efter en dag hos den autoriserede skoda forhandler i Tyskland fik jeg
regningen 187,50 euro endte det i så det blev 1400-1500 kroner så det var en
positiv oplevelse, og en kæmpe besparelse.

F.eks. kostede de 4,5 liter long lige olie omkring 40 euro, en pære blev
skiftet for ca. 1 euro, og ny bundprop kostede 0,72 euro.

Så jeg ved helt sikkert hvor mit service skal fortages næste gang

Hilsen

John

Fra : ib tinning

Dato : 11-01-10 18:04

Fra : JK

Dato : 11-01-10 18:09

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Tjow men et sted skal man vel hente sine penge hjem her tænkes på den
skattelettelse jeg ikke fik de ekstra udgifter vedr. partikelfilterskatten
og multimedieskatten.

Og kan man spare omkring 2600 på et service eftersyn i tyskland er det vel
egenligt ikke mig der er problemet men det danske skoda værksted, jeg ved
godt lønnen er højere men det og momsen gør ikke det hele.

Og kan da trøste dig med at firma dytten bliver serviceret i DK, men kan jeg
spare så mange penge kan jeg ikke sige nej.

Fra : JK

Dato : 11-01-10 18:10

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i en meddelelse

Køber du også alt lokalt og ikke på nettet, så du bevare de lokale
arbejdspladser

Fra : ib tinning

Dato : 11-01-10 18:19

> Køber du også alt lokalt og ikke på nettet, så du bevare de lokale
> arbejdspladser
> det kan du tro jeg gør og jeg handler også lokalt selv pm jef kunne spare
> ved at kører længere . men bor mand som mig lidt ude på landet så mener
> jeg mand skal støtte op om de lokale forretninger .

jeg håber ikke jeg har trådt nogle over tæerne

Fra : AS

Dato : 11-01-10 18:38

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> wrote in message
> [...]

Ja, men folk stemmer med sin egen pung og ben/hjul. Verden er ikke den
samme, som var for bare 15 år siden. Forståelsen "lokal", "grænse" er ganske
anderledes. Lokale arbejdskræft kan godt få noget at leve, hvis prisen
holdes på ca. den samme niveau, som i resten af verden. Med det samme skal
også skattekontoret huske, hvordan er tingene i "verden udenfor" og hvofor
folk kører til Tyskland for billigere øl og billigere biller. OK, ikke ale,
men dem, som er ikke meget langt fra grænsen. Desuden en del af pengene
bliver brugt udenfor DK bare pga. prisforskel. Det forregår mere og mere,
specielt ved internethandel. Ja, det er virkelig verden, men nogle kan
glemme det... Skal internethandel være forbudt? Eller skal internet være
forbudt? Nej, det skal bare reguleres, hvorhenne man køber pølser og
hvorhenne man må reparer sin bil? Hm... så er man tæt på den anden side af
Jerntæppe. IMHO dem, som bestemmer for resten skal få bedre briller

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-01-10 18:41

"AS" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> IMHO dem, som bestemmer for resten skal få bedre briller

Fortæl dem, briller kan købes langt under halv pris i Flensborg og så er det
de samme i et og alt som i DK..

mvh/Bjørn J.

Fra : JK

Dato : 11-01-10 18:57

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "AS" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Fortæl dem, briller kan købes langt under halv pris i Flensborg og så er
> det de samme i et og alt som i DK..

ja og lidt vin og sodavand og øl hos Calle så har man allerede fordoblet sin
skattelettelse på en tur

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-01-10 19:40

"JK" <jkhaderdaspamellernoget@hotnotmail.virkerikkenej> skrev i en
meddelelse news:4b4b6676$0$8568$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

KLIP

> ja og lidt vin og sodavand og øl hos Calle så har man allerede fordoblet
> sin skattelettelse på en tur

Så kan der lige blive råd til et asiatisk nyt 40-46" fladskærms-tv med MPEG4
og DVB-C-T og endda S...

mvh/Bjørn J.

Fra : JK

Dato : 11-01-10 19:42

> [...]
>
> KLIP

> Så kan der lige blive råd til et asiatisk nyt 40-46" fladskærms-tv med

Jeps og har seriøst intet problem med det.

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-01-10 19:45

"JK" <jkhaderdaspamellernoget@hotnotmail.virkerikkenej> skrev i en
meddelelse news:4b4b710e$0$8559$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

KLIP

> Jeps og har seriøst intet problem med det.

Hvorfor da også det, når man kan købe tjekkiske og asiatiske biler til en
slik.

I dagens DK er enhver sin egen pengepung nærmest (eller også er SKAT det)..!

mvh/Bjørn J.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-10 20:17

"JK" <jkhaderdaspamellernoget@hotnotmail.virkerikkenej> skrev i meddelelsen
> [...]

Efter at have set hvor grimme B&O tv kan være, så har jeg heller ingen
problemer.

Og prisen ... omkring 150.000, dog nedsat til 90.000.

--
Per

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-01-10 21:22

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Efter at have set hvor grimme B&O tv kan være, så har jeg heller ingen
> problemer.
>
> Og prisen ... omkring 150.000, dog nedsat til 90.000.

Jeg er da også vældig glad for mit Samsung 8050.

Eneste klage, sikke da en elendig lyd.

mvh/Bjørn J.

Fra : Jensen

Dato : 12-01-10 09:52

On Mon, 11 Jan 2010 21:21:42 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> wrote:

>Jeg er da også vældig glad for mit Samsung 8050.
>
>Eneste klage, sikke da en elendig lyd.

Jo tyndere kabinet, jo tyndere lyd...

--
Thomas

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-01-10 10:11

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo tyndere kabinet, jo tyndere lyd...

Kabinetterne bliver så tynde til sidst, man skal enten undertekste alt eller
selv lære mundaflæsning..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-01-10 22:19

> "Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Kabinetterne bliver så tynde til sidst, man skal enten undertekste alt
> eller selv lære mundaflæsning..;)

Hæng et par elektrostater op ved siden af

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-01-10 22:48

ib tinning wrote:
> [...]

Den holdning er een man dør af. Altså som samfund. Vi er nødt til at kunne
konkurrere

Der er principielt kun lidt pæreafgift, 6% forskel i moms, samt lidt
olieafgift der burde være til forskel på DE og DK priser.

Alt i alt punkafgifter for omkring 30 kr og så 6% momsforskel.

--
- Frank

Fra : Armand

Dato : 12-01-10 21:36

Frank Leegaard skrev:
> [...]

> olieafgift der burde være til forskel på DE og DK priser.
>
> Alt i alt punkafgifter for omkring 30 kr og så 6% momsforskel.

Forskelle på tyske priser á 19% moms, og danske priser á 25% moms, er
ikke 6% :-|
Forskellen på varepris á 100kr + hhv 19% og 25% moms (salgspris 119 hhv.
125 kr) er kun 4,8%!

--
Armand.
(der endnu ikke har stemt for de åbne grænser, men ligesom alle borgere

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 22:47

Armand wrote:

> Forskelle på tyske priser á 19% moms, og danske priser á 25% moms, er
> ikke 6% :-|
> Forskellen på varepris á 100kr + hhv 19% og 25% moms (salgspris 119
> hhv. 125 kr) er kun 4,8%!

Folk ved udmærket hvad mit forenkelede budskab går ud på.

Får du momsen i rabat, er det jo også kun 20% rabat, så din taljongleren
tror jeg ikke imponerer mange.

--
- Frank

Fra : CL

Dato : 13-01-10 06:51

Frank Leegaard wrote:

> Folk ved udmærket hvad mit forenkelede budskab går ud på.
>
> Får du momsen i rabat, er det jo også kun 20% rabat, så din taljongleren
> tror jeg ikke imponerer mange.

Det er da ellers tydeligt, at Du ikkke viste, at det
var måden man ser forskellen på momsen.

Carsten Larsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-01-10 22:32

CL wrote:

> Det er da ellers tydeligt, at Du ikkke viste, at det
> var måden man ser forskellen på momsen.

Naturligvis gjorde jeg det.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-10 18:21

JK skriver:

> Så jeg ved helt sikkert hvor mit service skal fortages næste gang

VW Ålestrup?

Klaus

Fra : JK

Dato : 11-01-10 18:25

> JK skriver:

> VW Ålestrup?

hvis det er til samme pris ja

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-10 18:28

JK skriver:

> hvis det er til samme pris ja

http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/e7b1de3ba216ad09/6020fd3c2fb87c80

Klaus

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 11-01-10 19:49

<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> JK skriver:

> http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/e7b1de3ba216ad09/6020fd3c2fb87c80
>
> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ja arbejdsgiverne har jo også lugtet lunten og ansætter Polsk arbejdskraft,
eller flytter
hele arbejdspladsen. Det har de det sikkert heller ikke dårligt med.
Med Venlig Hilsen Henrik Rasmussen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-10 22:58

Henrik Kolle Rasmussen skriver:

> Ja arbejdsgiverne har jo også lugtet lunten og ansætter Polsk arbejdskraft,
> eller flytter
> hele arbejdspladsen. Det har de det sikkert heller ikke dårligt med.

Nu svarede du så mig, der netop advokerer for et dansk værksted....

Klaus

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 12-01-10 22:35

> [...]
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
Med Venlig Hilsen Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-01-10 10:21

"JK" <jkhaderdaspamellernoget@hotnotmail.virkerikkenej> skrev i en
meddelelse news:4b4b5655$0$8551$ba624c82@nntp06.dk.elia.net...
> [...]
> skiftet for ca. 1 euro, og ny bundprop kostede 0,72 euro.
>
> Så jeg ved helt sikkert hvor mit service skal fortages næste gang

Hos hvem fik du det lavet?
Var deres service god? og er de til at snakke med?

Mvh
JR

Fra : JK

Dato : 12-01-10 17:58

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i en meddelelse
> Hos hvem fik du det lavet?
> Var deres service god? og er de til at snakke med?

Syntes servicen var i top, og nogen af dem kan dansk men mekanikeren kunne
kun tysk altså ham jeg havde, men havde konen med der kunne oversætte.

http://www.kath-gruppe.de/

du kan sagtens skrive på Dansk for et tilbud

Fra : Armand

Dato : 12-01-10 21:40

JK skrev:
> [...]
>
> http://www.kath-gruppe.de/
>
> du kan sagtens skrive på Dansk for et tilbud

= Også svar på et spørgsmål fra mig! tak.

Som Peugeot-ejer havner jeg i et paradoks når jeg jvf. Peugeots
servicebog bestiller et tandrems-skifte (á 5 år/100.000km) syd for
grænsen og dér vil blive mødt spørgsmål om hvorfor så tidligt et skifte
eftersom de tyske intervaller er 10år/200.000km :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-01-10 21:17

JK skrev:
> [...]
>
> Havde hentet tilbud i DK til omkring 4000 inkl. bremse væske og moms
>
> samtidig prøvede jeg at hente bud hjem fra Tyskland man forventede omkring

Hvorledes foregik den forespørgsel? Telefonisk/mail??

--
Armand.

Fra : JK

Dato : 12-01-10 22:36

> Hvorledes foregik den forespørgsel? Telefonisk/mail??

sendte en forspørgsel fra deres hjemme side på tysk hun svarede på dansk,
husk stelnummer