|
| Dieselskat og forurening Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 11-01-10 09:19 |
|
Jeg har lige været til syn med min Golf IV GTI TDI.
Forureningstal: 1,07.
Tilladt max: 3,00
Bilen overholdt altså på salgstidspunktet i 2001 på alle måder gældende
forureningskrav.
Godt man købte sådan en dengang, så man rigtig var på forkant med
klimaændringer. Som tak modtag en dieselskat på 1.000 kr. pr. år (og det er
nok bare starten).
Ovenstående gælder i øvrigt også f.eks. TDI´ere fra 1997.
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
Leo Jensen (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 11-01-10 01:35 |
|
On 11 Jan., 09:18, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> Jeg har lige v ret til syn med min Golf IV GTI TDI.
>
> Forureningstal: 1,07.
>
> Tilladt max: 3,00
>
> Bilen overholdt alts p salgstidspunktet i 2001 p alle m der g ldende
> forureningskrav.
>
> Godt man k bte s dan en dengang, s man rigtig var p forkant med
> klima ndringer. Som tak modtag en dieselskat p 1.000 kr. pr. r (og det er
> nok bare starten).
>
> Ovenst ende g lder i vrigt ogs f.eks. TDI ere fra 1997.
>
> --
> Per
> S lges: Arkivskabe i forskellige farver og st rrelser fra 400,- kr.
Og de 3.00 er stadig den gældende grænse, eller den sænket for nyere
biler ??
Min 2CV ligger på ca. 1/10 af det tilladte udslip i 1975, så det er jo
også fint, men det er nok stadig en anelse mere end de nuværende
grænser....
Leo
| |
Mogens \(K\) (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 11-01-10 10:25 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:881f2f05-c366-436a-9a42-421ddf2b09c4@m26g2000yqb.googlegroups.com...
> Min 2CV ligger på ca. 1/10 af det tilladte udslip i 1975, så det er jo
> også fint
Det fænger ikke herinde - at Citroen ka det pis der med at udvikle biler.
Folk fornægter sandheden, men Citroen styrer altså for vildt. OG det vi, der
har ejet en Citroen
| |
Fister Løgsovs (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 11-01-10 19:12 |
|
Mogens (K) kom med følgende:
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:881f2f05-c366-436a-9a42-421ddf2b09c4@m26g2000yqb.googlegroups.com...
>
>> Min 2CV ligger på ca. 1/10 af det tilladte udslip i 1975, så det er jo
>> også fint
>
> Det fænger ikke herinde - at Citroen ka det pis der med at udvikle biler.
> Folk fornægter sandheden, men Citroen styrer altså for vildt. OG det vi, der
> har ejet en Citroen
Jeg har ejet en, og kommer aldrig til det igen.
Kai
| |
Leo Jensen (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 11-01-10 02:36 |
|
On 11 Jan., 10:24, "Mogens \(K\)" <n...@mail.com> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:881f2f05-c366-436a-9a42-421ddf2b09c4@m26g2000yqb.googlegroups.com...
>
> > Min 2CV ligger p ca. 1/10 af det tilladte udslip i 1975, s det er jo
> > ogs fint
>
> Det f nger ikke herinde - at Citroen ka det pis der med at udvikle biler.
> Folk forn gter sandheden, men Citroen styrer alts for vildt. OG det vi, der
> har ejet en Citroen
Jep, mine BX'ere var også fine biler. )
Leo
| |
Leo Jensen (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 11-01-10 11:55 |
|
On 11 Jan., 19:11, Fister Løgsovs <N...@invalid.za> wrote:
> Mogens (K) kom med følgende:
>
> > "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> >news:881f2f05-c366-436a-9a42-421ddf2b09c4@m26g2000yqb.googlegroups.com....
>
> >> Min 2CV ligger på ca. 1/10 af det tilladte udslip i 1975, så det er jo
> >> også fint
>
> > Det fænger ikke herinde - at Citroen ka det pis der med at udvikle biler.
> > Folk fornægter sandheden, men Citroen styrer altså for vildt. OG det vi, der
> > har ejet en Citroen
>
> Jeg har ejet en, og kommer aldrig til det igen.
> Kai
Jeg er ikke helt sikker på hvor alvorligt du skal tage Mogens'
indlæg...
Citroën har altså deres helt egen mening om hvor længe ting skal holde
og hvor besværligt det skal være at komme til at reparere de fejl, der
så opstår. Hvis man kan leve med lidt småproblemer og knirken får man
rigtig meget bil for pengene i f.eks. en C3
Min 2CV er købt brugt for 10000 kr for 25 år siden og kører året
rundt. Den har været på værksted 5-6 gange i perioden, resten har jeg
selv kunne strikke sammen med en stump svejsetråd. Stik den...
Leo
| |
Brian (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 11-01-10 21:25 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Den har været på værksted 5-6 gange i perioden, resten har jeg
> selv kunne strikke sammen med en stump svejsetråd. Stik den...
Sidste pladeprojekt du viste billeder fra, lignede nu mere end "en stump
svejsetråd"
Jojo, det er selvfølgelig lettere på en 2CV, end en (mere ) moderne
bil...
/Brian
| |
Fister Løgsovs (12-01-2010)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 12-01-10 16:54 |
|
Følgende er skrevet af Leo Jensen:
> On 11 Jan., 19:11, Fister Løgsovs <N...@invalid.za> wrote:
>> Mogens (K) kom med følgende:
>>
>>> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:881f2f05-c366-436a-9a42-421ddf2b09c4@m26g2000yqb.googlegroups.com...
>>>> Min 2CV ligger på ca. 1/10 af det tilladte udslip i 1975, så det er jo
>>>> også fint
>>
>>> Det fænger ikke herinde - at Citroen ka det pis der med at udvikle biler.
>>> Folk fornægter sandheden, men Citroen styrer altså for vildt. OG det vi,
>>> der har ejet en Citroen
>>
>> Jeg har ejet en, og kommer aldrig til det igen.
>> Kai
>
> Jeg er ikke helt sikker på hvor alvorligt du skal tage Mogens'
> indlæg...
>
> Citroën har altså deres helt egen mening om hvor længe ting skal holde
> og hvor besværligt det skal være at komme til at reparere de fejl, der
> så opstår. Hvis man kan leve med lidt småproblemer og knirken får man
> rigtig meget bil for pengene i f.eks. en C3
> Min 2CV er købt brugt for 10000 kr for 25 år siden og kører året
> rundt. Den har været på værksted 5-6 gange i perioden, resten har jeg
> selv kunne strikke sammen med en stump svejsetråd. Stik den...
>
> Leo
Min Saxo kunne et aut. Citro værksted ikke få til at virke.
Kai
| |
alexbo (11-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 11-01-10 13:51 |
|
"Per Henneberg Kristensen" skrev
> Forureningstal: 1,07 Tilladt max: 3,00
Det er så 10 gange så meget som en bensinbil.
> Godt man købte sådan en dengang, så man rigtig var på forkant med
> klimaændringer. Som tak modtag en dieselskat på 1.000 kr. pr. år (og det
> er nok bare starten).
Du kører i en sviner.
mvh
Alex Christensen
| |
Anders Majland (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 11-01-10 14:25 |
|
> Bilen overholdt altså på salgstidspunktet i 2001 på alle måder gældende
> forureningskrav.
På registreringsattesten til min gamle mazda 626 2,2i fra 1990 stod at det
var "MILJØVENLIG"
(Noget med at den var monteret med sådan en nymodens katalysator)
> Som tak modtag en dieselskat på 1.000 kr. pr. år (og det er nok bare
> starten).
En kollega er meget enig med dig - hans lupo stiger 760% på i afgift ....
/A
| |
Jørgen L. (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 11-01-10 16:05 |
|
lige været til syn med min Golf IV GTI TDI.
>
> Forureningstal: 1,07.
>
> Tilladt max: 3,00
>
Det var da egentlig højt, da jeg var til syn med min LC lå den på 0,89 og
den må komme op på 1,4.
Så selv om den har en betydelig større motor sviner den mindre.
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk
| |
Per Henneberg Kriste~ (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 11-01-10 17:58 |
|
"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b4b3e2f$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> lige været til syn med min Golf IV GTI TDI.
>>
>> Forureningstal: 1,07.
>>
>> Tilladt max: 3,00
>>
>
> Det var da egentlig højt, da jeg var til syn med min LC lå den på 0,89 og
> den må komme op på 1,4.
Hvilken årgang?
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
Jørgen L. (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 11-01-10 19:45 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4b5897$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4b4b3e2f$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>> lige været til syn med min Golf IV GTI TDI.
>>>
>>> Forureningstal: 1,07.
>>>
>>> Tilladt max: 3,00
>>>
>>
>> Det var da egentlig højt, da jeg var til syn med min LC lå den på 0,89 og
>> den må komme op på 1,4.
>
>
> Hvilken årgang?
>
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
2005
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk
| |
Niels Bengaard (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 11-01-10 16:36 |
|
> Jeg har lige været til syn med min Golf IV GTI TDI.
>
> Forureningstal: 1,07.
>
> Tilladt max: 3,00
>
> Bilen overholdt altså på salgstidspunktet i 2001 på alle måder gældende
> forureningskrav.
>
> Godt man købte sådan en dengang, så man rigtig var på forkant med
> klimaændringer. Som tak modtag en dieselskat på 1.000 kr. pr. år (og det
> er nok bare starten).
>
> Ovenstående gælder i øvrigt også f.eks. TDI´ere fra 1997.
Glæd dig så over du får stor rabat på afgiften på brændstoffet sammenlignet
med afgiften på benzin. :)
Men ok, det er svineri at lovgive med tilbagevirkende kraft.
Mvh Niels
| |
|
|