Tilbudt Ford Fiesta Econetic til 163.000 -~
Fra : Mark Christensen

Dato : 10-01-10 10:39

Hej alle

Jeg er i dag blevet tilbudt en Ford Fiesta Econetic til 163.000 (inkl.
levering) af en Ford forhandler i Århus (Nellemand). Den sælges brugt,
da den blev indregistreret i september 2009 som prøvemodel, men den
har ikke kørt - overhovedet. Den er ikke på Bilbasen.dk, da
forhandleren, ifølge ham selv, ikke må annoncere med den.

Den sælges med fartpilot, varme i forrude og metallak. I følge
listeprisen på Ford.dk vil den koste 215.000 og som brugt vil den
koste mindst 175.000 (http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/fo rhandl...

Jeg synes jo at det lyder som et yderst godt tilbud, men er der noget
jeg har overset? Er det en god handel?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Mark

Fra : Mark Christensen

Dato : 10-01-10 10:55

On Jan 10, 6:38 pm, Mark Christensen <mka...@gmail.com> wrote:

> Den sælges med fartpilot, varme i forrude og metallak. I følge
> listeprisen på Ford.dk vil den koste 215.000 og som brugt vil den
> koste mindst 175.000 (http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandl...

Hovsa... Hermed et fungerende link:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Fiesta-1,6-TDCi-90-ECOnetic-5d_ID188501048.htm

Mvh Mark

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 10-01-10 19:42

Mark Christensen skrev:

> Hovsa... Hermed et fungerende link:
>
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Fiesta-1,6-TDCi-90-ECOnetic-5d_ID188501048.htm
>
> Mvh Mark

Er det samme bil?
Den der er fra FEB 09!

Thore

Fra : NHF

Dato : 10-01-10 19:33

Hej

> Den sælges brugt, da den blev indregistreret i september 2009 som
> prøvemodel, men den har ikke kørt - overhovedet.

I annoncen står den har kørt km. 20.000, så lidt har den da kørt. Kender
ikke bilen og har derfor ikke yderligere kommentarer.

NHF, Århus

Fra : Mark Christensen

Dato : 10-01-10 11:39

On Jan 10, 7:33 pm, "NHF" <Volvo4Sale<FJERNDETTE>@privat.dk> wrote:

> I annoncen står den har kørt km. 20.000, så lidt har den da kørt. Kender
> ikke bilen og har derfor ikke yderligere kommentarer.

Hej

Det er faktisk en annonce på en tilsvarende brugt bil. Ikke den jeg er
blevet tilbudt.

Med venlig hilsen Mark

Fra : Klavs Christensen

Dato : 10-01-10 22:40

Der er nogle begrænsninger mht. forsikring. Hvis du eks. køber den som ny,
vil du ved en totalskade det første år få en ny bil. Hivis du køber den som
brugt dvs. 2. ejer gælder denne regel ikke, og du vil typisk blive tilbudt
en lavere pris som erstatning.

Mvh. Klavs

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-10 22:42

Klavs Christensen skriver:

> [...]
> brugt dvs. 2. ejer gælder denne regel ikke, og du vil typisk blive tilbudt

Nu har bilen jo heller ikke været så dyr som en ny i indkøb, så er det
vel meget retfærdigt - eller????

Klaus

Fra : Leif

Dato : 11-01-10 09:05

"Klavs Christensen" <xv920(FJERN)@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> regel ikke, og du vil typisk blive tilbudt en lavere pris som erstatning.

Eller skal man bruge sin ret til at be om en anden tilsvarende bil.
Står sikkert nærmere beskrevet i forsikringsbetingelserne.

/Leif

Fra : alexbo

Dato : 11-01-10 10:31

"Leif" skrev

> Eller skal man bruge sin ret til at be om en anden tilsvarende bil.

Sådan en ret findes ikke.
Man kan ikke kræve en anden bil, og man risikerer ikke at få en anden bil i
stedet for den totalskadede.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning

Dato : 11-01-10 11:19

On Mon, 11 Jan 2010 10:31:16 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Leif" skrev

>Sådan en ret findes ikke.
>Man kan ikke kræve en anden bil, og man risikerer ikke at få en anden bil i
>stedet for den totalskadede.

Du kan altid bede forsikringen erstatte din bil - du kan være ligeglad
med hvad den koster, bare den erstatter den skadede fuldt ud.

Fra : alexbo

Dato : 11-01-10 11:37

"Henning" skrev

> Du kan altid bede forsikringen erstatte din bil - du kan være ligeglad
> med hvad den koster, bare den erstatter den skadede fuldt ud.

Man kan bede om hvad som helst, men det eneste man har krav på er en
økonomisk erstatning.

mvh
Alex Christensen