Skift a bankfilial
Fra : Per Jensen

Dato : 08-01-10 14:59

Hej. jeg har en ven der er gældssat i Danske bank i forbindelse med
tidligere bolig mm.

Hun er desværre også ramt af krisen, og står derfor uden job for tiden.

Hun har forsøgt at skifte bankfilial nu hvor hun er flyttet til en ny
adresse, og den anden bank ikke ligger praktisk nu hvor hun ikke har bil
eller anden transport end bus og tog (2 timers transport).

Kan Danske bank nægte filialskifte ? Hun ringede med en forespørgsel og
blev prompte afvist med, at filialen ikke ville have nye kunder der er
gældssatte.

Så længe det er inde for samme bank kan jeg ikke selv se problemet.

At skifte til en anden bankudbyder er selvfølgelig udelukket i de her
krisetider, så det er hun indforstået med.

Mvh,

// Per.

Fra : alexbo

Dato : 08-01-10 15:32

"Per Jensen" skrev

> Så længe det er inde for samme bank kan jeg ikke selv se problemet.
Næh, det er ofte svært at se problemet når bare det er nogle andre der har
det.
Den nye fillial vil ikke have en dårlig betaler som kunde, så enkelt er det.

Jeg kan ikke se problemet med at banken ligger langt væk, jeg bor i Solrød
og bruger en bank i Salling, jeg har aldrig været der, og ved faktisk ikke
helt præcist hvor det er.

Der findes ingen lovkrav om at en bank eller filial skal overtage et lån fra
anden bank eller filial.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 08-01-10 18:37

"Per Jensen" <news@fjerneszapro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> At skifte til en anden bankudbyder er selvfølgelig udelukket i de her
> krisetider, så det er hun indforstået med.

Med mindre der er noget helt specielt kan alt ordnes på com el. tlf er
man utilfreds med rådgiver
bed om en anden.. Gæld er man desværre nødt til at tale om, lav en
aftale og overhold den.

Fra : Simon

Dato : 09-01-10 09:49

> Hun har forsøgt at skifte bankfilial nu hvor hun er flyttet

> Så længe det er inde for samme bank kan jeg ikke selv se problemet.

Lidt som de andre skriver - hvorfor ønsket om at "skifte" filial (hvad man
så lægger i dét)? Er der noget i vejen for at gå ind i den nærmeste
filial, for at ordne evt. fysiske ærinder - resten kan klares pr. tlf.?
[eller er der noget vi ikke har forstået / ved?]

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-01-10 12:53

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> filial, for at ordne evt. fysiske ærinder - resten kan klares pr. tlf.?
> [eller er der noget vi ikke har forstået / ved?]

Formålet er vel at få tilknyttet en bankrådgiver i den lokale afdeling af
pengeinstituttet, i stedet for at skulle kører til den anden ende af landet
hver gang man skal mødes med ham

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-01-10 13:50

Allan Soerensen skrev:

> Formålet er vel at få tilknyttet en bankrådgiver i den lokale afdeling af
> pengeinstituttet, i stedet for at skulle kører til den anden ende af landet
> hver gang man skal mødes med ham

Hvad skal man mødes med ham for? Hvad mon de gør i de rene
netbanker?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til danske ord og ordsprog:

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-01-10 14:20

> Hvad skal man mødes med ham for?

Det er altså ikke alt, der kan ordnes via netbank eller telefonen.
Jeg har f.eks. årligt møde med min bankrådgiver, hvor vi sammen kikker på
familiens samlede pensions- og formue-forhold. Jeg ville dæleme også nødigt
handle hus uden at sidde face-to-face med min bankrådgiver.

> Hvad mon de gør i de rene netbanker?

De fleste rene netbanker tilbyder også kun helt simple standard-produkter.
Passer man ikke lige ind i det standardprodunkt de har på hylden, melder de
puldstændig fra.
Har du kun behov for en lønkonto og måske en kassekredit, er det de sikkert
udemærkede.

Fra : Preben

Dato : 09-01-10 14:27

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i meddelelsen

> [...]
> de puldstændig fra.
> Har du kun behov for en lønkonto og måske en kassekredit, er det de

Mon ikke Nykredit kan tilbyde det samme, som andre banker.
--
mvh/Preben

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-01-10 14:41

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke Nykredit kan tilbyde det samme, som andre banker.

Nu skrev jeg helt bevist "de fleste rene netbanker", da jeg naturligvis ikke
kender alle netbanker
Netop Nykredit er i øvrigt ikke en "ren netbank". De har temmelig mange
Nykredit centre spredt ud over landet, hvor man kan mødes f.eks. i
forbindelse med boligkøb

Fra : Preben

Dato : 09-01-10 15:58

> [...]
> Netop Nykredit er i øvrigt ikke en "ren netbank". De har temmelig mange
> Nykredit centre spredt ud over landet, hvor man kan mødes f.eks. i

Ja, det er deres kreditforeningskontorer, det er ikke banker, men
selvfølgelig kan du da underskrive dokumenter.
--
mvh/Preben

Fra : Steen Hansen

Dato : 09-01-10 16:28

On Sat, 9 Jan 2010 14:40:59 +0100, "Allan Soerensen"
<nospame@nospame.nospame> wrote:

> [...]
>Netop Nykredit er i øvrigt ikke en "ren netbank". De har temmelig mange
>Nykredit centre spredt ud over landet, hvor man kan mødes f.eks. i

Jeg har lidt svært ved at se hvad en bank med filial kan tilbyde som
en netbank ikke kan tilbyde, det skulle da lige være højer
priser(gebyre).

Kan du komme med nogen eksempler, jeg f.eks. bruger eikbank, og de er
da også helt tosset med at låne penge ud, kan tilbyde kassekredit,
visakort, gebyrfri hævning i alle danske pengeautomater osv.

Jeg har da heller ikke brug for at være face til face med en
bankrådgiver ved køb af hus, skal jeg være face til face med nogen i
den situation er det min advokat.

En bank er en forretning, en bankrådgiver er bankens sælger, som først
og fremmest varetager bankens interesser, dine interesser kommer i
anden række. Hvis du føler anderledes med din bankrådgiver er det bare
fordi han er en fantastisk dygtig sælger

Steen

Fra : Petersen Michael

Dato : 11-01-10 18:12

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> Netop Nykredit er i øvrigt ikke en "ren netbank". De har temmelig
> mange Nykredit centre spredt ud over landet, hvor man kan mødes

Det er ikke Nykredit bank, det er Nykredit kreditforening - du ved
realkredit lån ifb. huskøb, og sårn...
Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Petersen Michael

Dato : 11-01-10 18:11

Allan Soerensen wrote:

> Det er altså ikke alt, der kan ordnes via netbank eller telefonen.
> Jeg har f.eks. årligt møde med min bankrådgiver, hvor vi sammen
> kikker på familiens samlede pensions- og formue-forhold.

Jeg har ofte bedre styr på min økonomi end mine banker har, så vi klarer os
fint med tlf og mail.

> Jeg ville
> dæleme også nødigt handle hus uden at sidde face-to-face med min
> bankrådgiver.

Hvor stor er sandsynligheden for at den omtalte gældssatte bankkunde skal
handle hus?

> [...]
> de har på hylden, melder de puldstændig fra.
> Har du kun behov for en lønkonto og måske en kassekredit, er det de

Har du hørt om nykredit bank?

Ud over lønkonto, lån og kassekredit, hvilke bankforretninger forestiller du
dig at en gældstynget bankkunde har?

Michael Petersen

Omme i Nyborg