Sporing af bortkomne både m.m.
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-01-10 06:46

Securmark-tyverimærkning er et produkt der kombinerer ID-gravering og
micromærkning.
Mærkerne standses ud af en microfilm ogblandes i en UV-reflekterende
klar lak, som derefter påføres båden/motor m.m. med
trykluftsprøjtning.
Grundet UV-lakken kan man med en UV-lampe se de påsprøjtede steder.
Hver micromærkning kan indeholde fra 2.500 til 10.000 micromærker
afhængig af størrelsen; men der kræves blot et enkelt mærke for en
sikker indentificering.
Se mere på: http://www.securmark.dk/index.php?gruppe=1213

Mvh/Harding

Fra : dybvad

Dato : 09-01-10 14:27

On 9 Jan., 14:46, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> Hver micromærkning kan indeholde fra 2.500 til 10.000 micromærker
> afhængig af størrelsen; men der kræves blot et enkelt mærke for en

Sakset fra ovennævnte hjemmeside:

Nyheder
09.11.2005
Securmark på messer i foråret 2006
08.11.2005
Ny webside
15.11.2004
Nyt kontor i Sverige

Er firmaet egentlig eksisterende ??

Ingen dansk forhandler, men til gengæld 4-5 år gamle nyheder.

Virkelig noget der sparker røv.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 10-01-10 05:11

I Bådnyt der kommer på gaden 14. jan er der en artikel om emnet med
angivelse af Securmar som leverandør, så mon ikke bådnyt har sikret
sig at firmaet eksisterer.

Det der få mig til at nævne emnet er at jeg i 1994 var med i et
projekt i U.S.A., et samarbejde mellem luftfarten, atomindustrien,
NASA og N.Y. University omkring anvendelsen af de meget små
indikeringsmærker.
Den store fordel ved mærkaterne er at selvom op til halvdelen af et
mærke er beskadiget,kan det læses fuldt ud og med flere mærkater, om
end kraftigt skadede, kan de læses under et.
Det gør at om en tyv vil smadre løs på områder der er mærket, fordi
han er i besiddelse af en UV-lampe og derfor kan se områderne, så er
han ikke i stand til at destruere så meget at en efterfølgende læsning
ikke er muligt.

Jeg kender iøvrigt ikke til firmaet som Bådnyt skriver om; men mit
indlæg er kun skrevet på baggrund at mit tidligere arbejde omkring
emnet.

Mvh/Harding