Badeværelse ifm. soveværelset; hvor
Fra : Steen Suder

Dato : 09-01-10 23:05

Hej,

Jeg ser på at bygge hus og mange firmaer har grundplaner, hvor det ene
badeværelse ligger så man skal gennem soveværelset for at komme til det.
Dvs. at det "hører til" dette soveværelse.

Det har jeg ikke prøvet før (og synes det er lidt underligt).

Hvordan er det i praksis?

--
Steen Suder

Fra : Nana

Dato : 10-01-10 01:47

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dvs. at det "hører til" dette soveværelse.
>
> Det har jeg ikke prøvet før (og synes det er lidt underligt).

Det er ellers meget normalt i udlandet, hvor der ofte er "private"
badeværelser til the master bedroom, altså det der bliver brugt til
forældrenes soveværelse. Mine forældre havde et, og de var enormt glade for
det, fordi de så havde et sted til aftentoilette, hvor vi børn havde et for
os selv, hvilket vi også var glade for. Nu var der så fem badeværelser i alt
i huset, hvilket egentlig er absurd.

Fra : Armand

Dato : 10-01-10 03:11

Steen Suder skrev:
> [...]
> Dvs. at det "hører til" dette soveværelse.
>
> Det har jeg ikke prøvet før (og synes det er lidt underligt).

Eftersom det oftest ses kombineret med et mindre gæste-toilet hvor der
også er en brusekabine er det i grunden ren forældre-luksus - Ikke
mindst for småbørnsforældre hvor puslerummet ligger direkte i
forbindelse med soveværelset.
Det må også være rart at have sit eget private toilet og et andet man
kan henvise gæsterne til!

Min bror har derimod toilet med adgang fra såvel soveværelse, som entré
- Mystisk oplevelse med to døre der skal låses før man sætter sig

--
Armand.

Fra : Leif Neland

Dato : 11-01-10 22:59

Armand skrev:

> Min bror har derimod toilet med adgang fra såvel soveværelse, som entré
> - Mystisk oplevelse med to døre der skal låses før man sætter sig

Dette har nogen løst med elektriske låse, som centrallåse i biler, så
begge døre låses samtidig.

Eller også var det ved et handicaptoilet, hvor der var adgang fra både
herre- og dame-afdelingen.

Så gælder det bare om at huske hvor man kom fra
--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-01-10 11:15

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> Jeg ser på at bygge hus og mange firmaer har grundplaner, hvor det ene
> badeværelse ligger så man skal gennem soveværelset for at komme til
> det.
> Dvs. at det "hører til" dette soveværelse.

Når jeg engang får maaaange penge og kan bygge mit drømmehus, så skal
der i hvert fald også være sådan et badeværelse!

Jeg går ofte tidligt i seng eller tager en middagslur. Det er altså
rart lige at kunne smutte på toilettet uden at skulle ud forbi hele
familien.

Og som en også siger - det er meget rart med en pusleplads i nærheden
når man har børn der er så små at de sover i soveværelset.

Og så har man sit eget sted at rode. :)

Faktisk har jeg en hel liste over ting jeg vil have den dag jeg får
maaaange penge til at bygge mit drømmehus.

Mvh Trine

--
Besøg Butik Triane, hvor du finder et stort udvalg i havenisser,
skulpturer, Gjøltrolde, lys, Willow Tree, kurve og meget andet!

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-10 04:06

Steen Suder wrote:
> [...]
> det. Dvs. at det "hører til" dette soveværelse.
>
> Det har jeg ikke prøvet før (og synes det er lidt underligt).

Når jeg tænker meget hurtigt over det kan jeg komme i tanken om 5 familier
jeg kender der har badeværelse i forbindelse med soveværelset! De to af dem
har dog to indgange så man har adgang til badeværelset fra både gang og
soveværelse (2 døre altså).

De to huse hvor der er to indgange til toilettet har dog kun det ene
badeværelse i huset.

(Jeg startede med at skrive 3 familier, kom så i tanken om én mere og til
sidst endnu én, så jeg tror ikke det er helt unormalt)

Brian