Dæktest
Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-01-10 04:18

Jeg søgte efter dæktest på tysk, og fandt både
http://www.autobild.de/artikel/reifentest-205-55-r-16_860187.html og
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16/default.asp?ComponentID=242487&SourcePageID=8772

Nogle dæk er de enige om at anbefale, men Hankook Ventus Prime er kun
"bedingt" hos ADAC mens Autobild er glade for det. Der er også andre
forskelle.

Hvordan kan det være? Produktvariation eller sløset test? Eller noget
andet?

mvh

Martin

Fra : Armand

Dato : 08-01-10 13:00

Martin Sørensen skrev:
> [...]
> forskelle.
>
> Hvordan kan det være? Produktvariation eller sløset test? Eller noget

Bevis på at man ikke skal lægge for meget i hvad motorjournalister
(endsige nogen journalister overhovedet) skriver :-|

--
Armand.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-10 16:14

Det afhænger af den menneskelige faktor

> Bevis på at man ikke skal lægge for meget i hvad motorjournalister
> (endsige nogen journalister overhovedet) skriver :-|

Rolig nu.
Når jég køber dæk, tager jeg udgangspnkt i ADAC dæktest, hvor jeg udvælger
dé parametre, JÉG lægger vægt på. Herefter regner jeg pointen ud/sammen og
vælger den rette dækmodel for mig efterfølgende

Fra : Armand

Dato : 09-01-10 02:03

Mogens (K) skrev:
> [...]
> udvælger dé parametre, JÉG lægger vægt på. Herefter regner jeg pointen
> ud/sammen og vælger den rette dækmodel for mig efterfølgende

Men du tager ikke selv højde for den menneskelige faktor som forekommer
selv ved ADAC?

--
Armand.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-10 09:12

> Men du tager ikke selv højde for den menneskelige faktor som forekommer
> selv ved ADAC?

Tillid, du - tillid :)