Armand wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>> alexbo wrote:
>>>
>>
>> Sikker på du ikke har drukket af selvsamme lim?
>>
>> Jeg har det nu tusinde gange bedre over at følge ADAC, Michelin og
>> FDM end en eller anden usenet "kloge-Åge" mht til dækplacering.
>>
>> Så derfor sidder mine bedste dæk (ifald der er forskel) på
>> baghjulene.
>
> Nogen mennesker kigger kun på indpakningen og konstanterer f.eks at
> der står Bosch og derfor tager for givet at det er det bedste køb -
> Helt uagtet at varen er produceret i Kina og på det sidste har
> fraveget tidligere tiders solide rygte.
>
> På samme måde stoler nogen (de samme?) på specifikke instanser som
> amen i kirken og reagerer blindt på det skevne fra sådanne.
>
> Alex, derimod, læser hele teksten og det endda så grundigt at han
> studser over det selvmodsigende og i det hele taget tåbelige i hele
> anbefalingen - Dét kan du sq da ikke laste manden :-|
>
> Jeg selv er typen der sjældent lader mig slå til tåls med 'at sådan er
> det' jeg vil gerne have hele forklaringen for selv at kunne tage
> stilling til min personlige indfaldsvinkel. Eks.vis. konfronterede jeg
> engang en svejselærer med hvorfor at man skulle bevæge lysbuen rundt i
> små ovale bevægelser imod(!) uret og blev kun upopulær som
> brokkehovede som følge; men det viste sig at rutinen var ganske
> rigtig - for højrehåndede(!) der normalt vil svejse fra venstre mod
> højre. For venstrehåndede eller situationer hvor man af nød skulle
> svejse fra højre mod venstre skal bevægelsen være modsat: Méd uret.
> Tænk sig: Læreren, manden man om nogen burde kunne tage til troende,
> havde undervist i svejsning i 15 år uden selv at stille det mindste
> spørgsmålstegn ved sådanne skråsikre og i grunden ubrugelige
> henvisninger
>
> På samme måde kan jeg godt tænke mig at få en pålidelig forklaring
> omkring det med de bedste dæk bagest, og dér holder Michelins vås
> altså ikke på nogen måde!!
> Min egen observans er at det alt andet lige må være en fordel at have
> de bedst vandafledende dæk forrest - til at 'bane vej' for de i en
> vis grad ringere bagdæk og dét argument har jeg endnu ikke set nævnt
> hverken i be eller af -kræftende form!
>
> Den efterhånden almindelige forekomst af ESP skulle for sin vis også
> have en indvirkning på placeringen af de bedste dæk, men dét ses
> heller ikke nævnt (endnu).
> Anyhow: Jég placerer mine nye dæk forrest på P206'eren og overlader
> resten til ESP'en :-|
Det er naturligvis ikke en given sag ifht til alle kørselstyper og biler.
Der er dog lavet en fin gennemgang. At Alex hæfter sig i en selvmodsigelse i
en generalisering, har jeg kun et skuldertræk til overs for. Læs selve
testen grundig i stedet.
http://www.fdm.dk/biler/daek/montering-af-daek
--
- Frank