modtage beløb mens man er på kontanthjælp.~
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 07-01-10 20:24

hej ng.

jeg er kommet ind i en gruppe på facebook:)

situationen er kort og godt :

en dame har haft indbrud og fået smadret hele sit hjem...

nogen venlige sjæle har lavet en fb gruppe og et konto nr. hvor man kan
indsætte penge til støtte til hende...

hun er på kontanthjælp....

ideen er nu meget god!

MEN uden at kende reglerne... hvilket de heller ikke gør i gruppen for ingen
har endnu kunne svare mig på det....

vil de penge hun modtager på den konto ikke bare blive modregnet i hendes
kontanthjælp?

så er hjælpen jo ikke meget bevendt.....

link til gruppen her :
http://www.facebook.com/topic.php?topic=11649&post=46008&uid=230785881444#/maj2010

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Kim2000

Dato : 07-01-10 21:17

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kontanthjælp?
>
> så er hjælpen jo ikke meget bevendt.....

De vil blive modregnet krone for krone og modtager hun over 10.000 kroner er
hun ikke berettiget til kontanthjælp, da hun jo har en formue, så den skal
bruges først. Det eneste I altså får ud af det, er at kommunen sparer
pengene.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-01-10 21:19

On Thu, 7 Jan 2010 21:17:06 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>hun ikke berettiget til kontanthjælp, da hun jo har en formue, så den skal
>bruges først. Det eneste I altså får ud af det, er at kommunen sparer
Det er jo under forudsætning af at kontoen hvor pengene indbetales er
i hendes navn, hvis det er en "tilfældig" persons konto og denne ikke
er på kontanthjælp/bistand og denne person udbetaler til hende og hun
ikke opgiver beløbet så opdager kommunen det jo nok ikke.
Det er jo nok så social bedrag, og det kan blive en alvorlig sag.

/Hans

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 07-01-10 21:34

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal bruges først. Det eneste I altså får ud af det, er at kommunen sparer

kan du linke til noget hvor det står med noget paragraffer eller lignende?

ville gerne kaste det i hovedet på de kloge mennesker derinde...!

Fra : Kim2000

Dato : 07-01-10 21:44

> kan du linke til noget hvor det står med noget paragraffer eller lignende?
>
> ville gerne kaste det i hovedet på de kloge mennesker derinde...!

Næh, det kan jeg faktisk, var bare selv på bistand på et tidspunkt, hvor jeg
tillod mig at finde mig et 10 timers arbejde, det blev trukket krone for
krone og da jeg vandt 11800 i Lotto blev kassen smækket i 2 måneder, for det
var den tid man kunne forvente de holdte. Så jeg lærte det på den hårde
måde.
Det er vel sociallovgivningen man skal have fat i.

Fra : Bæ9

Dato : 07-01-10 22:04

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hårde måde.
> Det er vel sociallovgivningen man skal have fat i.

www.retsinfo.dk der er lidt bøvlet - kræver juridisk forkundskab langt hen
ad vejen

http://www.google.dk/search?q=beregning+af+kontanthj%C3%A6lp&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

som gud og hvermand ka hitte ud af

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 12-01-10 20:55

Bæ9 skrev:

> [...]
Er hun da overhovedet på bistand?
I gruppen står understøttelse - det er en helt anden sag!!!

Thore

Fra : Peter

Dato : 07-01-10 22:18

> [...]
> skal bruges først. Det eneste I altså får ud af det, er at kommunen sparer

Derudover er det modtagne beløb skattepligtig.

Peter

Fra : alexbo

Dato : 07-01-10 22:43

"Peter" skrev

> Derudover er det modtagne beløb skattepligtig.

Næh, ikke nødvendigvis.

Ligningsloven:
§ 7. Til den skattepligtige indkomst medregnes ikke:
1) Gaver, der hidrører fra indsamlede bidrag, forudsat at gaven alene har
karakter af en anerkendelse af modtagerens fortjenester eller er ydet i
anledning af modtagerens alvorlige sygdom eller tilskadekomst eller er ydet
til personer, der har været udsat for en ulykke, forbrydelse eller
katastrofe, eller til disses efterladte. Det er ligeledes en forudsætning,
at gaven er oppebåret én gang for alle og ikke har karakter af vederlag,
samt at indsamlingen ikke er sket på modtagerens initiativ.

mvh
Alex Christensen

Fra : HAWK

Dato : 08-01-10 20:14

> [...]
> at gaven er oppebåret én gang for alle og ikke har karakter af vederlag,
> samt at indsamlingen ikke er sket på modtagerens initiativ.

men er detoverhovedet lovligt bare at lave en indsamling?? skal man ikke
have polititilladelse???

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-10 20:59

HAWK wrote:

> men er detoverhovedet lovligt bare at lave en indsamling?? skal man
> ikke have polititilladelse???

Så er det nok derfor der ikke er indsamlet
skrald de sidste 3 uger

Fra : HAWK

Dato : 08-01-10 21:01

<Just> skrev i meddelelsen

> Så er det nok derfor der ikke er indsamlet
> skrald de sidste 3 uger
Virkeligt begavet indlæg

Fra : alexbo

Dato : 08-01-10 21:35

"HAWK" skrev

> men er detoverhovedet lovligt bare at lave en indsamling?? skal man ikke
> have polititilladelse???

Jo til en offentlig indsamling, som det omtalte må være.

Man må godt lave en indsamling blandt naboer og venner til en skadesramt,
eller for den sags skyld et jubilæum,
men en facebook vennekreds kan næppe betegnes som personlig tilknytning.

Alex Christensen

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 21-01-10 14:02

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Derudover er det modtagne beløb skattepligtig.
>
> Peter

5.000 lyder ikke af ret meget?
Førtidspensionister har det godt sammenlignet med kontanthjælps modtagere!
--
Pnic/Allah-25-04-1973-Taurus/WalnutTreeBorn-Sandgaardsvej/Kjellerup/Jutland/Denmark
http://groups.google.dk/group/alt.politics/msg/d391046c6fd88d84?hl=da&dmode=source

Fra : Leif Neland

Dato : 09-01-10 18:19

Kim2000 wrote:

> [...]
> kroner er hun ikke berettiget til kontanthjælp, da hun jo har en formue,
> så den skal bruges først. Det eneste I altså får ud af det, er at

Er det kun penge, der skal modregnes?

Hvis nogen nu giver gaver som TV, møbler eller flæskesteg med rødkål,
skal det så også modregnes?

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-01-10 21:30

Nikolai R. jensen skrev:

> en dame har haft indbrud og fået smadret hele sit hjem...

Har hun ingen forsikring? Dækker en normal husstandsforsikring
ikke hærværk?

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 07-01-10 21:34

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:n1hck59575dfufd7bt26b5uu8vlgls3src@news.stofanet.dk...

> Har hun ingen forsikring? Dækker en normal husstandsforsikring
> ikke hærværk?
>
> --
> Bertel

hvis du kigger på gruppens forside siger de at hun har en forsikring men at
forsikringsmanden var på juleferie og at de ikke vil
dække...............................

Fra : JBH

Dato : 07-01-10 21:59

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hvis du kigger på gruppens forside siger de at hun har en forsikring men
> at forsikringsmanden var på juleferie og at de ikke vil

Sikker på det ikke er plat og svindel ?

mvh
JBH

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 07-01-10 22:06

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker på det ikke er plat og svindel ?
>
> mvh
> JBH

Nope:)

men tror nu den er reel nok... bare ekstremt amatør agtigt lavet....!

Fra : Kim2000

Dato : 07-01-10 22:09

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker på det ikke er plat og svindel ?

Efter at have brugt 3 minutter der, er jeg 100% overbevist om det er
svindel. Ingen billeder af hverken hende eller ungerne, eller hjemmet.
Intet. Der er ikke så meget som skyggen af bevis på kvinden eksisterer
overhovedet.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-01-10 01:21

Kim2000 kom med følgende:
> [...]
> Ingen billeder af hverken hende eller ungerne, eller hjemmet. Intet. Der er
> ikke så meget som skyggen af bevis på kvinden eksisterer overhovedet.

Hehe helt enig... den lugter

Faldt lige over denne bemærkning fra gruppens admin.

"Du kan kontakte Anja Nielsen her, hvis du er nærig til at ringe til
Lido Fitness i Vejle på din forælderbetalte mobiltelefon:

http://www.facebook.com/profile.php?id=1078924874&ref=search&sid=501413196.2387403814..1

Eller kontakte undertegnede her:
http://www.facebook.com/robinroy"

Sådan samler man penge ind

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-01-10 01:21

Den Thu, 07 Jan 2010 20:23:33 +0100 skrev Nikolai R. jensen:

> hej ng.
>
> jeg er kommet ind i en gruppe på facebook:)
>
> situationen er kort og godt :
>
> en dame har haft indbrud og fået smadret hele sit hjem...

> Nikolai R. Jensen

For et par år siden var der et lignende tilfælde i katte gruppen.
En, angivelig yngre kvinde skrev at hendes kat var alvorligt syg, og
dyrlægen skulle have flere tusinde kr. for operation mv.
Da kvinden ligeledes var på kontanthjælp, havde hun ikke råd til at
betale, og der blev etableret en indsamling, med betaling til kvindens
konto (af alle de godhjertede kattekvinder).

Det viste sig at kvinden var en fidusmager - hun havde slet ikke kat, men
manglede bare penge.

Det gør jeg for øvrigt også, så vil nogen ha mit kontonummer?

--
Karl Erik.

Fra : Allan G

Dato : 12-01-10 21:16

"Karl Erik Christensen" <none@none.invalid.co> skrev i en meddelelse

> [...]
> manglede bare penge.
>
> Det gør jeg for øvrigt også, så vil nogen ha mit kontonummer?

Hej Karl Erik
Kan du huske lidt mere om den sag ?
Jeg har jævnligt været i kattegruppen, og intet hørt.?

Der var nu en sag hvor pengene blev sendt til dyrlægens konto.
Men det er nok ikke lige den du husker.

Ja jeg er lidt nysgerig

Mvh og ikke kattemor, men katte far. Hæhe

Mvh Allan

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 10-01-10 21:43

Nikolai R. jensen skrev:

> hun er på kontanthjælp....

Hvordan når du frem til det?
Der står hun er på understøttelse ikke at hun er på kontanthjælp!

Thore

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-01-10 09:13

Den Tue, 12 Jan 2010 21:15:55 +0100 skrev Allan G:

> [...]
> er nok ikke lige den du husker.
>
> Ja jeg er lidt nysgerig
>
> Mvh og ikke kattemor, men katte far. Hæhe

Hej Allan.

Nej, egentlig ikke - og det er måske også 3-4 år siden, tiden iler jo.

Men der har været flere af den slags sager.

Der var også pigen der skrev at hendes mor drak alle pengene op, og
katten led noget så forfærdeligt. Hun lavede bevidst "stavefejl", men
uden nogen gennemgående konsekvens, for at læseren skulle få det indtryk,
at der var tale om "en lille pige"

Jeg havde selv kat(te) den gang, men de er heldigvis væk nu.
Min datter har en Japansk Spids (hund), og det er noget helt andet

--
Karl Erik.