Jeg købte Susan Boyle
Fra : hbj

Dato : 07-01-10 23:59

Jeg købte CD'en med Susan Boyle og hun synger faktisk ganske godt.
Hun blev jo "opdaget" på samme måde som Poul Pots, men i modsætning til
ham så tror jeg faktisk at hun har en chance.
Hun har selvfølgelig alderen imod sig, men hvad hun har beskæftiget sig
med før er vel egentlig ligyldigt.
Hun er jo ikke den første med en fortid. Gustav winkler var oprindelig
maler (ligesom Erik Clausen) Og salig operasanger Franz Anderson var
landmand. For kun at nævne nogle få eksempler.
Er der ikke i vore dage en tendens til, at fokusere på uddannelse i
stedet for evner?
Det er ikke mange år siden, at der også blev oprettet en
forfatteruddannelse. Det vil selvfølgelig fremme nogle korrekt skrevne
bøger, men er bøger som f.eks. Panduros (han var tandlæge) ikke at
foretrække?

Hennning Jensen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-01-10 01:30

"hbj" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hun er jo ikke den første med en fortid. Gustav winkler var oprindelig
> maler (ligesom Erik Clausen) Og salig operasanger Franz Anderson var
> landmand. For kun at nævne nogle få eksempler.

Ja og Elvis var lastbilchauffør
Men damen synger da ganske pænt og er der et publikum til det, skal det nok
gå.
Hendes baggrund er ihvertfald anderledes

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-10 10:36

> [...]
> forfatteruddannelse. Det vil selvfølgelig fremme nogle korrekt skrevne
> bøger, men er bøger som f.eks. Panduros (han var tandlæge) ikke at

Hej Henning

Paul Potts, Susan Boyle, Helmuth Lotti, eller hvad de nu hedder.... Hvis man
nu kunne lade dem være, hvad de nu engang er, så kunne man bare læne sig
tilbage, og nyde deres musik... Så vil jeg tro, man finder positive
elementer hos dem alle.... Jeg har selv været steder, hvor det var Sussi &
Leo, der stod for underholdningen.... Og hvad der næsten er endnu værre....
Jeg morede mig præcist, lige så meget, som selv de største Sussi & Leo
Fan's.... Det samme kan siges om F.eks Jodle Birge.... Ja faktisk var det
først dagen efter, jeg fandt ud af, at det var Jodle Birge & Tewana band,
jeg havde danset til hele natten.

Så nej, jeg tror folk går ind til sådanne ting, med en utroligt negativ
indstilling.... Og der skal nærmest et mirakel til, for at ændre denne....

Og det var vel det, som både bragte Paul Potts & Susan Boyle på banen.... De
stillede op, fortalte hvad de ville synge, og dommerne vred sig i
krampelatter på gulvet.... Men da de startede med at synge... Leverede de
Miraklet.... Så svæver de på skyer, et stykke tid... Men så er der nogen,
der mener de har fundet nogle småfejl, og så skal der igen rakkes ned....
Og så er den karriere snart forbi.

Paul Potts, er ikke Pavarotti, men hvorfor skulle han også være det... Han
er ganske udmærket, når han bare er Paul Potts... Og er han ikke nær så god
som Pavarotti, har han en anden fordel.... Man kan købe billeten til
forestillingen, 14 dage før, i stedet for 2 år før.

M.V.H....Benny..

Fra : hbj

Dato : 08-01-10 13:23

On 08-01-2010 10:35, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> som Pavarotti, har han en anden fordel.... Man kan købe billeten til
> forestillingen, 14 dage før, i stedet for 2 år før.

Jeg syntes også at Poul Potts er ganske udmærket, men i den genre er det
uheldig uden en vis skoling, eller rettere en uddannelse.
Derfor "holder" han ikke når nyhedens interesse har lagt sig.
Det viste sig jo også ved hans sidste besøg her i landet.

Pavarotti.
I 1992 hørte jeg ham gratis i "Kongens Have" med madkurv, Han gav
koncert ved rosenborg Slot.

Hilsen Henning Jensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-10 14:24

> [...]
>
> Pavarotti.
> I 1992 hørte jeg ham gratis i "Kongens Have" med madkurv, Han gav koncert

Hej Henning

Tja, men den slags er det da til at råde bod på....

Det ville da være synd, hvis hans potentiale gik til spilde.

M.V.H....Benny..