Omgangstonen i gruppen
Fra : Mads Bo Falk

Dato : 07-01-10 21:46

Jeg hader, når indlæg er Off Topic, især når der ikke engang er tale om fri
association ud fra emnet. Derfor denne nye tråd.

Som også andre har gjort opmærksom på, så er det efterhånden ved at være
sædvane i denne gruppe, at tråde ender i hadefulde personangreb. Jeg sidder
ligefrem og venter på, at en eller anden føler sig trådt over tæerne og
tager hul på den uendelige "tråd-ende" af fuldstændigt irrelevante indlæg om
andre medlemmers personlige egenskaber. Prøv lige at gå nogle af de sidste
mange tråde igennem - rigtig mange ender sådan: "jeg er klogest", "du er
dummest" el.lign.

At nogle erfaringer eller nogen viden måske serveres med en bedrevidende
attitude kan selvfølgelig være lidt træls, men egentlig er jeg ligeglad så
længe jeg føler jeg bliver klogere på emnet: sejlads.

Slagsmålene, som altid følger, kan med rette kaldes barnlige, man kan også
kalde dem deprimerende, men først og fremmest, og det er langt det
vigtigste: det er Off Topic!

Jeg gider simpelthen ikke sidde og gennemlæse alenlange indlæg med absolut
intet indhold af sejladsmæssig interesse for mig eller andre end de to-tre
involverede i "fejden".

Lad mig derfor foreslå, at hvis man er absolut ude af stand til at styre sin
irritation eller sit beklemte ego, så send en mail direkte til "idioten" og
få aftalt tid og sted for en duel. Vi andre gider ikke se på. Jeg tror (og
håber) jeg taler for hovedparten af medlemmerne her, når jeg siger, at vi
hellere vil dele erfaringer og viden om sejlads.

--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 23:21

Mads Bo Falk wrote:
> [...]
>
> Som også andre har gjort opmærksom på, så er det efterhånden ved at
> være sædvane i denne gruppe, at tråde ender i hadefulde personangreb.
SNIP
> Jeg gider simpelthen ikke sidde og gennemlæse alenlange indlæg med
> absolut intet indhold af sejladsmæssig interesse for mig eller andre
> end de to-tre involverede i "fejden".

Helt enig ... Det er "træls", når "alfa-hannerne farer ud af den
personlige tangent" og medløberne absolut må give deres besyv med ...

Heldigvis er der få af "den race" i denne gruppe ... Jeg har valgt at
putte nogle af dem i mit dertil indrettede filter, men ser desværre
deres indlæg, når der svares på deres indlæg ... Men delete-knappen
sidder lige til højre lillefinger, og så er min frustration hurtigt
fjernet.

Man kan diskutere form og indhold ... og ofte er det formen, der giver
anledning til diverse personangreb. Det er tilsyneladende rigtigt, at
Harding kan virke lidt
"skolemesteragtig/arrogant/bedrevidende/kontroversiel" i sin *form*. Som
hovedregel synes jeg dog *indholdet* er relevant og interessant, og uden
Harding var der givetvis knap så megen viden og inspiration at hente i
denne gruppe ...

Som Mærsk sagde i interviewet om arkitekturen og placeringen af operaen:
"Man har jo sine kæpheste" ... og for "alfa-hannerne" er de ofte
vigtigere end for andre. Harding har i mange år interesseret sig meget
for relationen: Skydebaner og søkort. Fred være med det. Hardings lyst
til at dele sin viden og erfaring på utallige andre områder finder jeg
personligt nyttig og værdifuld. Og så kan jeg personligt godt abstrahere
fra formen ...selvom jeg ikke bryder mig om negative
personkarakteristikker i debatterne.

Et afskrækkende eksempel er den engelsksprogede rec.boats, som er gået
helt i opløsning grundet personfnidder, mudderkastning, OT, politik,
religion, race issues, mv. Det ville være ærgerligt om dk.fritid.sejlads
skulle lide samme skæbne.

Flemming Torp

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-01-10 20:02

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> hovedregel synes jeg dog *indholdet* er relevant og interessant, og uden
> Harding var der givetvis knap så megen viden og inspiration at hente i

Hmm... Måske gruppen skulle omdøbes til "spørg Harding"

spekulere lidt over hvad grunden er til at du fremhæver Harding?

mvh
JR

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-10 20:33

Jan Rasmussen wrote:

> Hmm... Måske gruppen skulle omdøbes til "spørg Harding"
>
> spekulere lidt over hvad grunden er til at du fremhæver Harding?
>
> mvh
> JR

Når jeg tænker over de mange indlæg jeg i tidens løb har læst i denne
gruppe og de mange gode råd jeg selv har fået, er jeg ikke i tvivl om,
at Hardings ligger på min top tre liste!

At andre har en anden vurdering er jo helt fint.

Det gode ved en nyhedsgruppe som denne er jo, at man frit kan vælge,
hvilke indlæg man vil læse og hvilke bidragydere, man har tillid til og
hvis råd man vil følge ... og jeg synes da gruppens nuværende navn er
relevant og dækkende ...

Flemming Torp

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-10 15:56

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Hmm... Måske gruppen skulle omdøbes til "spørg Harding"
>
> spekulere lidt over hvad grunden er til at du fremhæver Harding?

Spørgsmålet er vel også, i hvor høj grad uendelige teoretiske svadaer
opleves relevante, eller måske snarere kan medvirke til at decimerer
antallet af brugere?
Hvor mange deltager ikke i erfaringsspredningen, på grund af nævnte
akademisering?

Exempel:
En spørger om frostsikring.
Som en del af et, sikkert velment svar, kommer der en lang stråle om at
beregne rumfangetv af indholdet i en køleslange, huske at udligne ofr
forskel i vægtfylde af havvand og frostvæske osv--

Hvilket normalt mernneske går til sådanne excesser blot for at gøre noget så
simpelt som at påfylde frostvæske?
Hvorfor gøre det nemt, når det kan gøres så herligt kompliceret, som et
ordsprog siger.

Jeg frygter da, at sådanne teoretiske skoleridt kan decimerer lysten til
henholdsvis at spørge eller svare.

Og da især når man stundom kan opleve, at svar af mere praktisk orientering,
fremsat i god mening, bliver udsat for alskens mærkværdig nedgøring.
Mestrer udi akademiske skoleridning bør lægge sig på sinde:
Eet er søkort at forstå, eet andet skib at fører.

Hermed ikke sagt, at længere indlæg, der går i dybden, er af det onde.
Men gøres det udfra en arrogant og bedrervidende grundholdning, og
efterfølges af nedgøring af andre løsningsmodeller, synes jeg, det er en
skam.

MVH
Egon

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 09-01-10 16:35

news tele dk wrote:
Klip

> [...]
> antallet af brugere?
> Hvor mange deltager ikke i erfaringsspredningen, på grund af nævnte
Klip

> [...]
> Men gøres det udfra en arrogant og bedrervidende grundholdning, og
> efterfølges af nedgøring af andre løsningsmodeller, synes jeg, det er

Det har du ret i langt hen ad vejen. For mit vedkommende er det dog sådan,
at jeg nu for en tid har fravalgt visse lange og uendelige teoretiske
svadaer fra *kongen* af denne gruppe. Jeg er i længden blevet så træt i
koderne af at læse svarene.
Feks. for at tydeliggøre, hvad jeg mener - jeg kunne feks. spørge her i
gruppen om noget vedrørende en del af motoren og det tilhørende system,
hvorefter jeg mødes med en laaangt svar, der kører på hele motorhistorien
om, hvordan den virker og at det, jeg savner svar på dermed drukner i noget
andet.
Vedkommende forstår ikke - eller vil ikke forstå, at det ikke er alle i
denne gruppe, der falder på halen for den slags, og derfor sker der ingen
ændringer fremover, så vidt jeg kan bedømme ud fra de tilbagemeldinger der
nu er kommet inden for de sidste par dage.
Samtidigt risikerer jeg så ikke at blive kaldt for pauseklovn eller at være
en person, der stiller dumme spørgsmål for at lade mig provokere (sikke dog
en tolkning hr.Per Nordahl!).

Med venlig hilsen og med ønske om fred og fordragelighed.

Torben

Fra : Per Nordahl

Dato : 10-01-10 10:26

"Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse

Klip
> Samtidigt risikerer jeg så ikke at blive kaldt for pauseklovn eller
> at være en person, der stiller dumme spørgsmål for at lade mig
> provokere (sikke dog en tolkning hr.Per Nordahl!).

Fisk !
Skal ovenst. fortolkes sådan at jeg har skrevet sådan til dig ?
I såfald, hvorhenne ?

I tråden om VHF landeindstilling, har jeg svaret Per på om, efter min
mening, det forkerte i at opfordre til ulovligheder - ang. brugen af
VHF.

> Med venlig hilsen og med ønske om fred og fordragelighed.

Tak og i lige måde.

> Torben
Mvh. Per Nordahl "Thulfen"

Fra : N/A

Dato : 10-01-10 14:44

Fra : Per Nordahl

Dato : 10-01-10 14:44

> Per Nordahl wrote:
> Klip

> Klip

> Hvis du ikke selv kan huske, hvad du skriver, kan du selv være
> "fisk", hvad

Det var den gang vi spillede kortspil. Byttede racerbiler,
flyvemaskiner osv.

> [...]
> der blev
> i gruppen - efter div.
> diskussioner, mudderkastninger, hvem ved mest. eller hvem stiller de
> dårligste spørgsmål, kun for at lade sig provekerre, irettesætte. af
> bedrevidende. eller bare være dum med
> vilje "
>
> Om det er skrevet til mig, kan jeg jo ikke vide, da sætningen og
> påstanden
> rammer bredt og uden egentlig adresse end at det er møntet på
> "nogle", der
> stiller de dårligste spørgsmål (findes der dårlige spørgsmål ??) i

I det jeg jeg takke for dit tilbagesvar, kan jeg oplyse dig om at det
absolut ikke var møntret på dig, eller nogen andre specielt.

I virkligheden var det kun et fromt ønske om at få den normale
meningsudveksling tilbage igen.
Samt at kunne udveksle erfaringer.

Har jeg trådt dig over tærrende, undskylder jeg.
Ved jeg kan være skarp! Men kun i en god meninig.

Så hvorfor du lige synes det dig, angår ikke mig.

Skrev :
Lad os nu få dk.fritid.sejlads op på det niveau / hyggelige udveksling
af meninger / erfaringer. Hvor det normalt plejer at være.!!

(Ingen nævnt, ingen glemt)

Mvh. "Thulfen"

Op med flaget

Fra : HO

Dato : 09-01-10 20:57

"news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beregne rumfangetv af indholdet i en køleslange, huske at udligne ofr
> forskel i vægtfylde af havvand og frostvæske osv--

NETOP se min tråd ICE net.
I det første indlæg/svar er den kørt af sporet, indlægget har ikke noget med
mit spørgsmål at gøre.
Mange indlæg kører ret hurtig af sporet, det ville være rart hvis man holdt
sig til det oprindelige emne, i stedet for at kloge sig på alt mulig andet,
eller dreje emnet hen på noget man SÅ ved noget om.

MVH
Hans Olsen

Fra : Ole Pagh

Dato : 08-01-10 05:34

Mads Bo Falk forklarede den 2010-01-07:
> Lad mig derfor foreslå, at hvis man er absolut ude af stand til at styre sin
> irritation eller sit beklemte ego, så send en mail direkte til "idioten" og
> få aftalt tid og sted for en duel.

Lad mig så foreslå som supplement at man _så vidt muligt_ følger de
dertil indrettede regler for brug af nyhedsgrupperne i Use-Net.

- Hvis/når det kommer til OT diskutioner så sætter man FUT (Follow Up
To) "dk.admin.netikette" og fortsætter diskutionen der. Det er DET den
gruppe er beregnet til.

- At man undlader at håne personen der laver den FUT (det har JEG været
ude for)

- At man undlader at topposte (nu får jeg en spand lo.. i hovedet, det
ved jeg) og klipper det væk, man IKKE svarer på. Det er spild af vores
(læsernes) tid, at skulle sidde og bladre flere sider ned for at finde
ud af, hvad der svares på i et måske 2 liniers svar.

- At man, når noget i ens nyhedslæseropsætning ikke virker, tester i
den dertil oprettede gruppe: "dk.test"

- At man i øvrigt studerer de regler og guide lines der findes for brug
af dk.xxx nyhedsgrupper her:
http://usenet.dk/

Fundats for dk.fritid.sejlads:
http://usenet.dk/fundats/dk.fritid.sejlads.txt

Og så sætter jeg altså FUT dk.admin.netikette på dette indlæg!

For at undgå yderligere ophidselses bladt gruppens deltagere, svarer
jeg KUN på dette indlæg i dk.admin.netikette.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Torben

Dato : 08-01-10 01:18

On 7 Jan., 21:45, "Mads Bo Falk" <m...@madsbofalk.dk> wrote:
> [...]
> vigtigste: det er Off Topic!
>
> Jeg gider simpelthen ikke sidde og genneml se alenlange indl g med absolut
> intet indhold af sejladsm ssig interesse for mig eller andre end de to-tre
> involverede i "fejden".
>
> Lad mig derfor foresl , at hvis man er absolut ude af stand til at styre sin
> irritation eller sit beklemte ego, s send en mail direkte til "idioten" og
> f aftalt tid og sted for en duel. Vi andre gider ikke se p . Jeg tror (og
> h ber) jeg taler for hovedparten af medlemmerne her, n r jeg siger, at vi
> hellere vil dele erfaringer og viden om sejlads.

Enig med Mads Bo Falk
Torben
Stumpan II

Fra : HKN

Dato : 08-01-10 04:27

Hørt!

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 08-01-10 16:38

"Mads Bo Falk" <mail@madsbofalk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg hader, når indlæg er Off Topic, især når der ikke engang er tale om
> fri association ud fra emnet. Derfor denne nye tråd.

Hvor mange nyhedsgruppe-læsere skal der til for at skifte en pære?

http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgruppevits.php

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-01-10 21:51

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvor mange nyhedsgruppe-læsere skal der til for at skifte en pære?
>
> http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgruppevits.php

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-01-10 09:37

Hej Henning,

Tak for linket det var virkeligt morsomt og rimeligt godt dækkende.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-01-10 09:25

Giv dig selv nogen tid til at finde ud af, hvorfor du føler dig
´mindre værd´... Hvilke spejle har du spejlet dig i, for at finde ud
af om du er smuk og værdifuld? Måske det er på tide at smide nogle af
de gamle spejle ud og finde nogle andre frem?!

Mindreværdet er kommet ind et sted, du har nok ikke oplevet og følt
den ubetingede kærlighed. Du har måske oplevet at dit udseende har
gjort om du var inde i varmen eller ude. Eller hvordan du oplevede ros
og anerkendelse kun når du gjorde em god præstation. Eller måske du
aldrig blev set? Det kan være mennesker har såret dig og overskredet
dine grænser, som medførte at du tænkte: "at når de kan gøre sådan mod
mig, må det jo være fordi jeg ikke er mere værd..."
Måske der bare er blevet sagt negative ord udover dig. Ord har en
mægtig kraft! Det er som små så-korn der bliver sået, og enten vokser
det op til en smuk rose eller en tidsel der kommer til at æde alt!

Jeg nævner alle disse ting, for at du må blive opmærksom på, hvor du
har din manglende værdifølelse fra. Det kommer helt sikkert til at
gøre ondt at se i øjnene!! Men du er nødt til at kende roden før du
kan grave den op og smide den helt ud. Og ikke bare smide den ud, men
også plante noget nyt istedet!

Mvh/Harding

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-01-10 17:49

Den Sat, 09 Jan 2010 08:24:53 -0800 skrev Harding E. Larsen:

> Giv dig selv nogen tid til at finde ud af,

om du i din psykologiske visdom, kan forklare hvad der foregår i hovedet
på en person, der fortsætter med at topposte, selvom vedkommende godt
ved, det er imod god skik, hensynet til sine medmennesker og, ikke mindst
anbefalet opførsel på usenet.

Føler vedkommende sig som et overmenneske, der kan skide på alt og alle,
og bare te sig som det passer ham, og lave sine egne regler. Mener han at
alle andre blot kan indrette deres verden efter ham?

--
Karl Erik.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-01-10 18:06

Jeg giver flere i denne tråd medhold.

Personligt er jeg ikke meget på her mere men dumper forbi i blandt men
spørger eller skriver ikke meget her mere.

Jeg orker nemlig heller ikke de lange forklaringer, der omhandler alt muligt
andet end spørgsmålet = støj.

Endelig savner jeg nuancer, der er nogle der svarer på "ALT" her i gruppen,
der findes ikke den ting de ikke ved noget om. og ka det nu passe!!!

Omvendt er der andre erfaringer man ikke får med, idet (som tidligere nævnt)
det bliver angrebet.

Jeg er naturligvis glad for min båd, men @@@###@@!!! det er da "kun" en
båd...

Jeg synes at kunne se det er en lille kreds der benytter sig af denne her
gruppe, der kommer af og til nogle nye med et par spørgsmål og så er de væk
igen... men i de store træk er det de samme der debatterer (min opfattelse).

For længe siden var der en hr. "CT" (så må dem der kan huske det selv gætte
hvem) der formåede at skabe en masse ballade både i denne her gruppe og en
række andre, og han fik faktisk ødelagt mange ellers gode tråde...

Måske er emnerne ved at være uddabateret for den faste skare der færdes her
i gruppen, og så kunne det jo tænkes at man begynder at kede sig...

Jeg synes generelt der er for meget støj til jeg kan tage det alvorligt
herinde....

Med ønsket om en god forestående sæson...

Mvh
JR

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-01-10 18:29

Der er flere og flere der retter direkte henvendelse med spørgsmål og får
gode og fyldestgørende svar som de er tilfredse med.
Med en god viden er man bedre rustet,end dem hvor deres forståelse alene
bygger på dyrekøbte erfaringer, som de i bund og grund ikke kender
betydningen af, og som derfor nedgør alle de indlæg som de ikke forstår.
Det fremhæves ofte i korrespondancen at de ikke gider bruge denne gruppe for
at undgå at blive nedgjort af den lille skare der ikke selv bidrager til
konstruktivt i debatten om sejladsrelaterede emner.

Jeg giver dig ret Jan, nogle keder sig, lediggang er roden til alt ondt!

Mvh/Harding

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-01-10 22:09

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til konstruktivt i debatten om sejladsrelaterede emner.
>
> Jeg giver dig ret Jan, nogle keder sig, lediggang er roden til alt ondt!

Nuvel, i tiden er der mange der er blevet uforskyldt arbejdsløse, og mange
af dem har desværre ikke muligheden for at få et nyt job, så dyb respekt og
medfølelse for dem....

Ser man forretningsmæssigt på det, ja så handler det om at få det til at se
svært ud, for ellers ringer de jo ikke efter fagmanden næste gang

Omvendt, så kræver alt jo ikke en videnskabelig forklaring for at blive
udført... hvilket jo rent faktisk er grunden til at vi har stålvasken idag,
rent beregningsmæssigt kunne det jo ikke lade sig gøre, hvilket resulterede
i at en gik ud og gjorde det istedet for . Der er heller ingen der har
fortalt humlebien at den ikke kan flyve (rent teoretisk) Så man må vel
antage at der er en del teoretikere der ikke forstår at man ikke behøver at
gøre det svæere end det rent faktisk er...

På bilbasen er der en masse respons fra tidligere ejere af forskellige
biler, disse udtalelser er rent erfaringsværdier, men umådeligt brugbare om
man skal ud at erhverve sig en ny brugt eller ny bil.

Endelig er der "Karl Heinz Decker, Machinen elemente" en teknisk tysk bog
med en masse tekniske beregninger, og en masse erfarings konstanter, som
ikke umiddelbart kan forklares, men man ved at de virker.

Moralen er:
Jeg gider ikke læse til maskinmester, elektrikker, ingeniør, matematiker for
at lære at vinterkonservere min motor når man kan nøjes med en
instruktion i hvad der skal gøres....

Mvh
JR

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 12-01-10 13:39

Hvis vi skal vende blikket mod overskriften i denne tråd, så var det
omgangstonen, jeg skrev om.

Jeg har ikke noget imod indlæg, der er FOR fyldestgørende. Jeg kan vælge at
springe dem over, jeg kan skimme dem, eller måske blive klogere på noget,
jeg slet ikke vidste at jeg ikke vidste. Det sker der vel ikke det store
ved.

Derimod synes jeg det er afgørende, at indlægene hele tiden handler om
NOGET. Så snart de begynder at handle om NOGEN i stedet, bliver det dels
helt irrelevant, dels for det meste også temmelig ubehageligt. Så, kære
venner: gå efter bolden, ikke manden!

Fra : clausbp.

Dato : 13-01-10 01:13

Mads Bo Falk skrev:
> [...]
> NOGET. Så snart de begynder at handle om NOGEN i stedet, bliver det dels
> helt irrelevant, dels for det meste også temmelig ubehageligt. Så, kære

Denne gruppe er ikke den værste, hvad ot angår, men det kan da ikke helt
bortforklares, at der af og til er nogen der støder hinanden. Jeg tror
ikke jeg går efter manden, men af og til er svarene på spørgsmålene ramt
temmelig langt fra spørgerens udgangspunkt, og det kommenterer jeg af og
til. Ikke alle er lige gode til at læse spørgsmålene korrekt, lige som
nogen gerne vil starte alle forklaringer med et citat fra "atomvidenskab
for begyndere". Fred være med det, det bliver bare ikke nemmere hvis
spørgeren (uvidst af hvilken grund) ikke kommer igen med en uddybning af
sit spørgsmål eller udgangspunkt, eller en replik om at han har fået det
svar han havde behov for.
Ellers synes jeg da det går fint i gruppen, der er da altid basis for en
hyggelig diskussion. De mindre pæne personlige kommentarer er jeg også
gerne foruden.
Som en sagde til havnens generalforsamling: "Vi skal jo ikke tale grimt
til hinanden, men..." (Gæt selv fortsættelsen)

Mvh. Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-01-10 05:16

"clausbp." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som en sagde til havnens generalforsamling: "Vi skal jo ikke tale grimt
> til hinanden, men..." (Gæt selv fortsættelsen)
>
> Mvh. Claus

Husk et "men" er som slette tasten på dit tastetur, alt hvad der står før
"men" bliver glemt når ordet "men" bliver brugt!!!

Mvh
JR

Fra : oem

Dato : 10-01-10 07:57

On 7 Jan., 23:20, "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote:
> [...]
> hovedregel synes jeg dog *indholdet* er relevant og interessant, og uden
> Harding var der givetvis knap så megen viden og inspiration at hente i

Det må jeg erklære mig enig i. Bortset fra at jeg ikke føler nogen
arrogance eller noget skolemesteragtigt i at nogen ved mere end mig
selv. Det synes at være hovedindvendingen når nogen tilsyneladende
kritiserer f.eks. Harding. F.eks. når det handler om hastighed i
serielle forbindelser. En helt afgørende kvalitet ved dette forum er
at der er saglig og faglig viden og erfaring til stede, og at der
kommer svar på spørgsmål. Det er ikke mindst Hardings fortjeneste. Og
jeg synes man skal gå i meget små sko hvis man beskylder Harding for
at være usaglig, selv på usaglig kritik.

Om trådes emner fastholdes stringent er et diskussionsspørgsmål, men
da der er tale om fri debat uden dirigent eller dominerende moderator,
så synes jeg fritid.sejlads er et absolut foregangseksempel. Om wi-fi
som alternativ til ICE f.eks. er relevant i den nylige tråd vil jeg jo
afgjort svare ja til, men måske ikke for spørgsmålstilleren, der jo
allerede har valgt 'side'. Under alle omstændigheder er der præcise og
kvalificerede svar om ICE også. Saglig information for trådens ejer
såvel som for andre.

Det værste debatforum der findes er det forum hvor der er 0-respons,
eller hvor svaret på en indlæg om LED eller serielle forbindelser
svares med en spam-mail, en annonce for viagra, tiggermail fra Afrika
eller you name it.

/Ole

Fra : jens thaarup nyberg

Dato : 11-01-10 06:05

On 10 Jan., 15:57, oem <o...@live.dk> wrote:

> [...]
> eller hvor svaret på en indlæg om LED eller serielle forbindelser
> svares med en spam-mail, en annonce for viagra, tiggermail fra Afrika

undskyld, var det her man snakkede sejlads ?

jens

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-10 15:25

jens thaarup nyberg wrote:
> undskyld, var det her man snakkede sejlads ?
>
> jens

Ja, det var det ... (Datid: Snakkede ...?) ... og ER det ...
Nu udveksler man tilmed synspunkter om, *hvordan* man snakker om sejlads
.... .

Flemming Torp

Fra : Per Nordahl

Dato : 12-01-10 18:40

"jens thaarup nyberg" <thaarupnybergjens@gmail.com> skrev i en
meddelelse
On 10 Jan., 15:57, oem <o...@live.dk> wrote:
undskyld, var det her man snakkede sejlads ?

jens

Jamen det er det, Dog har vi lidt is i maven pt.

Mvh. per nordahl

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-01-10 07:25

Hej Jens,

Ja du er kommet til det rigtige fora. Her er højt til loftet og langt
mellem væggene.
Lav en ny emnestreng og stil dine sejladsrelaterede spørgsmål her.

Mvh/Harding