iPhone beskyttelse mod ridser
Fra : KentBM

Dato : 07-01-10 20:44

En iPhone har jo glas som skærm, men er det virkelig ridsefast? Sådan
ved normal brug. Det vil sige i en lomme uden nøgler eller andet.

Eller skal der bruges et stykke "slid" plast for at beskytte skærmen?

Altså synes i iPhone bruger, at dette er en god gaveidé?
http://store.apple.com/dk/product/TW822ZM/A?fnode=MTY1NDA0NA&mco=MTA4NDY2NDQ

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-10 20:48

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Eller skal der bruges et stykke "slid" plast for at beskytte skærmen?
>
> Altså synes i iPhone bruger, at dette er en god gaveidé?

med mindre du knalder så hårdt til skærmen at den knuses så kommer der
ingen ridser.

men jeg bruger dog et Cumpler sleve som også beskytter skærmen hvis jeg
skulle tabe den på f.eks. et fortov*

alle de andre cases er imho. spild af penge .. who cares om bagsiden
bliver lidt ridset .. det er skærmen der er vigtig.

<http://crumpler.dk/?product=The_Culchie&page=details&product_line=1020>

/thomas

* det nummer vil jeg helst ikke gentage ...

Fra : KentBM

Dato : 07-01-10 21:25

On 07/01/10 20.47, Thomas von Hassel wrote:
> <http://crumpler.dk/?product=The_Culchie&page=details&product_line=1020>
Jeg smutter forbi og ser på sagen.

> * det nummer vil jeg helst ikke gentage ...
Lyder dyrt. Jeg undre mig også over, at det kun er billige telefoner,
som har mulighed for at sætte en rem fast. Jeg har været ved at tabe min
iPod i toilettet fra brystlommen, da jeg skulle lukke toiletbrættet.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-10 21:44

> [...]

> som har mulighed for at sætte en rem fast. Jeg har været ved at tabe min
> iPod i toilettet fra brystlommen, da jeg skulle lukke toiletbrættet.

Jeg har købt nogle etuier her:

<http://tuff-as-nuts.com/Belt-Cases-for-Apple.aspx>

Dem er jeg ganske tilfreds med. Til at sætte i bæltet [Belt Loop] eller
bare i bukserne [Belt Clip]. Belt Loop er naturligvis det sikreste, men
kræver at der er et bælte i bukserne.

Og som du kan se er der flere forskellige optioner. Jeg har været
tilfreds med dem jeg har købt, og de er hurtigt fremme i kuvert.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-10 21:45

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> Jeg smutter forbi og ser på sagen.

> Lyder dyrt.

1600,-

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 09-01-10 19:37

On 07/01/10 20.47, Thomas von Hassel wrote:
> <http://crumpler.dk/?product=The_Culchie&page=details&product_line=1020>
Jeg har endt med at købe en Xqusit-læderetui til den iPhone som jeg
købte da eftersynet på min bil var en del billigere end ventet.

Jeg var inde i Crumpler butikken i København, men alt er udsolgt og
åbentbart også i lageret i Hamburg. Så det må blive senere.

Jeg er så ikke helt så sikker på, at det er nok beskyttelse. Indtil nu
har jeg tabet iPhonen 2 gange sidste gang (heldigvis) ned på min fod.
Den er en glat djævel en sådan iPhone.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 21:16

Hej,

> En iPhone har jo glas som skærm, men er det virkelig ridsefast? Sådan
> ved normal brug. Det vil sige i en lomme uden nøgler eller andet.

Jeg har haft iPhone siden den allerførste model - og har haft den i
lommen sammen med nøgler, osv. Det er også lykkedes mig at tabe den på
gulvet og bordet et antal gange.

Det er dog ikke lykkedes mig at ridse skærmen.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : KentBM

Dato : 07-01-10 21:31

On 07/01/10 21.15, Jens Kristian Søgaard wrote:
> Det er dog ikke lykkedes mig at ridse skærmen.

Det lyder godt og som Thomas skriver, så er skærmen det vigtigste.

--

Kent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-01-10 21:48

KentBM wrote:
> [...]
>
> Eller skal der bruges et stykke "slid" plast for at beskytte skærmen?
>
> Altså synes i iPhone bruger, at dette er en god gaveidé?

Jeg véd ikke, hvor god, den er eller ikke. - Jeg har ikke iPhone og får
det næppe heller pga. synsproblemer og touchskærmen. Men jeg har set
forskellige typer, som folk har vist mig, når de er kommet og pralet med
deres nye iPhone. - Bl.a. en lille ganske flot sort hardcase
læder-/skindetui med bælteclips foret med et flonelsagtigt stof, -
kostede svjh. 400kr.. - En 'almindelig' sort skindetui med helt klar og
tynd foliecover over glasset til 98kr.....

Den smarteste var en fuldstændig klar nærmest siliconeagtig elastisk
plastetui, der dækkede hele telefonen. Sider og bagstykke var en smule
ru, så den lå godt i hånden og ikke kunne glide. Fronten var helt jævn,
så den lå helt stramt over glasset, så der var ingen problemer med at
bruge touchskærmen. Særdeles smart, synes jeg ihvertfald. - Jeg aner
ikke hvor han har købt eller givet for den, og det er en person, jeg
næppe nogensinde møder igen, da det var en, der var her i forb. med en
handel med noget gammelt fotoudstyr.

Jeg har lige kigget hos THansen.dk, om de havde noget, men det eneste,
de har er en rejselader til iPhone...

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 07-01-10 22:00

Jeg har købt et læderetui til min iPhone på nettet for omkring kr 150 og
dertil en pake med 5 sleeves til at "klistre" på skærmen for kr 100, og
det gør præcis, hvad jeg har brug for.

Jeg gjorde det samme med min iPod Touch, og det har været aledes til
gavn, da jeg kan være noget af en kloddermokkel og allerede har tabt
begge uden der skete noget.

Hans

Fra : jagge

Dato : 07-01-10 23:31

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> http://store.apple.com/dk/product/TW822ZM/A?fnode=MTY1NDA0NA&mco=MTA4NDY2NDQ

Det her er også en mulighed omend lidt mere besværligt at montere.

http://www.zagg.com/

Hygge

Jakob