fortoldning af varer fra EU
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 07:10

Ved ikke om dette er det korekte forum men prøver,hvis man køber en
mobiltelefon f.eks i England og får den tilsendt hvad er så
fremgangsmåden i forbindelse med told og moms,hvis den koster
2300,-,og der kun er tale om denne ene.Vil den blot blive konfiskeret
uden videre,eller bliver man kontaktet af Told og skat,således at man
kan betale.

/gubbi

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-01-10 07:51

<gubbi> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2300,-,og der kun er tale om denne ene.Vil den blot blive konfiskeret
> uden videre,eller bliver man kontaktet af Told og skat,således at man

Der tillægges ikke told på varer købt inden for EU.
Som privat kunde, vil du normalt betale moms i det EU-land hvor du køber
varen, dvs. der opkræves ikke Dansk moms (jeg skriver "normalt" fordi hvis
sælger sælger meget til danske kunder, skal han moms-registreres i Danmark
og opkræve dansk moms i stedet).

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-01-10 07:53

On 06/01/2010 07:10, gubbi wrote:
> [...]
> 2300,-,og der kun er tale om denne ene.Vil den blot blive konfiskeret
> uden videre,eller bliver man kontaktet af Told og skat,således at man

Hvis den afsendes fra selve England, og ikke fra en af kanal-øerne
(Jersey, og så videre), så er der ingen told på, og det er afsenderens
pligt at opkræve dansk MOMS så det behøver du ikke bekymre dig om.

Desuden virker det ret underligt at tolderne bare skulle konfiskere
toldpligtige men ellers lovlige varer sendt fra et ikke-EU-land (altså i
modsætning til f.eks. ulovlig medicin sendt fra et eller andet asiatisk
land). Hvorfor skulle de dog ikke kontakte modtageren, og give denne
mulighed for at modtage varen mod at betale told og andre afgifter?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-01-10 08:02

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis den afsendes fra selve England, og ikke fra en af kanal-øerne
> (Jersey, og så videre), så er der ingen told på, og det er afsenderens
> pligt at opkræve dansk MOMS så det behøver du ikke bekymre dig om.

Kun delvist rigtigt.
Sælger vil normalt opkræve Engelsk moms, kun hvis han omsætter for mere end
300.000 Kr. årligt til Danmark skal sælger moms-registreres i Danmark (det
er f.eks. tilfældet med Amazon).

Den Engelske moms er væsentlig lavere end den Danske, det er ofte hele ideen
ved at købe i et andet EU-land

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 08:03

> [...]
>land). Hvorfor skulle de dog ikke kontakte modtageren, og give denne
>mulighed for at modtage varen mod at betale told og andre afgifter?

Det jeg mener er at sælger henvender sig til mig og siger at den
ligger i tolden og der skal betales told og moms,det er da iorden med
mig,men han påstår at jeg skal overføre penge til ham,før jeg kan få
varen,og der studser jeg jo,mener da det er mig som skal betale tli
skat og ikke ham.
/gubbi

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-01-10 08:08

<gubbi> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig,men han påstår at jeg skal overføre penge til ham,før jeg kan få
> varen,og der studser jeg jo,mener da det er mig som skal betale tli

Det lyder noget underligt.
Du skal som sagt IKKE betales told og moms, hvis varen sendes fra et andet
EU-land, der sker slet ikke nogen told-behandling.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 08:22

On Wed, 6 Jan 2010 08:07:34 +0100, "Allan Soerensen"
<nospame@nospame.nospame> wrote:

>Det lyder noget underligt.
>Du skal som sagt IKKE betales told og moms, hvis varen sendes fra et andet
>EU-land, der sker slet ikke nogen told-behandling.

Næ det mente jeg heller ikke,var dog i tvivl om beløbsgrænsen.

gubbi

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-10 09:38

<gubbi> skrev i en meddelelse
> Næ det mente jeg heller ikke,var dog i tvivl om beløbsgrænsen.

Husk at kanal-øerne hører med til Storbritanien - men er IKKE med i EU,
så hvis den sendes fra en af disse, så er det ikke handel indenfor EU
til trods for at den er købt i "England".

I Danmark gælder det samme for f.x. Grønland.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 09:05

> [...]

>Du skal som sagt IKKE betales told og moms, hvis varen sendes fra et andet
>EU-land, der sker slet ikke nogen told-behandling.

Du skulle vel ikke vide om man kan ringe til tolden i kastrup,og
forespørge på pakken?

/gubbi

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-01-10 10:21

<gubbi> skrev i en meddelelse

> Du skulle vel ikke vide om man kan ringe til tolden i kastrup,og
> forespørge på pakken?

Som jeg skrev, så bliver pakken slet ikke toldbehandlet, hvis den er afsendt
fra et andet EU-land.

Bed sælger om et tracking-nummer for pakken, så vil du let selv kunne se
hvor den er afsendt fra.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-10 09:25

gubbi skrev:

> [...]
> mig,men han påstår at jeg skal overføre penge til ham,før jeg kan få
> varen,og der studser jeg jo,mener da det er mig som skal betale tli

Han lyver. Hvis der skal betales told og moms, får du en besked
fra Post Danmark om at varen ligger på dit lokale posthus, og at
den kan afhentes mod at gebyrerne betales.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 06-01-10 12:58

<gubbi> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig,men han påstår at jeg skal overføre penge til ham,før jeg kan få
> varen,og der studser jeg jo,mener da det er mig som skal betale tli

Lyder mest som om det er en svindler du har handlet med.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 15:04

On Wed, 6 Jan 2010 12:58:14 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

>Lyder mest som om det er en svindler du har handlet med.
>
>Peter

yups !

gubbi

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-10 09:31

<gubbi> skrev i en meddelelse
> Vil den blot blive konfiskeret
> uden videre,eller bliver man kontaktet af Told og skat,således at man
> kan betale.

Du har fået svaret - men du vil IKKE bliver opkrævet moms ved
modtagelsen - det er kun ved køb udenfor EU - indenfor EU er det sælger,
der skal opkræve den på fakturaen.

Men hvis det er et af de firmaer, der har stort salg til Danmark - så
vil du blive opkrævet den danske moms allerede ved betalingen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 09:35

On Wed, 6 Jan 2010 09:30:30 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Men hvis det er et af de firmaer, der har stort salg til Danmark - så
>vil du blive opkrævet den danske moms allerede ved betalingen.

Takker mange gange for de gode svar.

Gubbi

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 20:44

> [...]

>2300,-,og der kun er tale om denne ene.Vil den blot blive konfiskeret
>uden videre,eller bliver man kontaktet af Told og skat,således at man

Hvad er dette: demuragee fee

mvh
gubbi

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-10 21:36

"gubbi" skrev i meddelelsen

> Hvad er dette: demuragee fee

Svindel gebyr
Ordet demuragee findes tilsyneladende ikke i nogen ordbog.
Det nærmeste jeg kunne finde var demurrage
http://www.detmaritimedanmark.dk/maritimordbog/demurrage.html

Fee betyder noget i retning af gebyr.

Kurt

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-01-10 21:35

On Wed, 06 Jan 2010 20:44:05 +0100, gubbi wrote:

>Hvad er dette: demuragee fee

Et gæt "overliggedagspenge, - Afskiberen skulle betale
overliggedagspenge".

/Hans