Erstatning...eller...
Fra : KK

Dato : 05-01-10 22:56

Har solgt en lejlighed.
Badeværelset er 4½ år gammelt men ret lækkert.
Ny køber har købt lejligheden til prsen på 1 fremvisning.
Fik overdraget nøglerne i går og i dag truer han med advokat fordi faldet
ikke er 100% i orden i badet.
Jeg vil 5 mæssigt sige at det er 80 % men ja der bliver en lille sjat
liggende tilbage.

Hvordan står jeg når han truer med en advokat?
Han har ikke engang fortalt mig hvad det er han vil have fra mig?
Men jeg formoder at han vil have gravet gulvet op i brusekabinen og lagt det
om.

Har han ret til det krav?

Han kalder det en tilbageholdt info, men jeg har bare lært at leve med den
smule vand og har ikke tænkt på det som et problem.
Hvordan står jeg her???

KK

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 05-01-10 22:59

"KK" <No@email.her> writes:

> Han kalder det en tilbageholdt info, men jeg har bare lært at leve
> med den smule vand og har ikke tænkt på det som et problem. Hvordan
> står jeg her???

Har du betalt for en tilstandsrapport, og tilbudt at betale halvdelen
af en ejerskifteforsikring?

Kan du svare ja til begge dele, varmer du en pakke popcorn, mens
køber leder efter en advokat der har modet til at føre en sag på det
grundlag.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 06-01-10 01:00

Anders Wegge Keller skrev:

> Har du betalt for en tilstandsrapport, og tilbudt at betale halvdelen
> af en ejerskifteforsikring?
Det er en lejlighed!
Thore

Fra : HAWK

Dato : 07-01-10 16:29

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Kan du svare ja til begge dele, varmer du en pakke popcorn, mens
> køber leder efter en advokat der har modet til at føre en sag på det

Glemmer du ikke at sælger har en pligt til loyalt at oplyse om kendte fejl
og mangler????

JEg er enig i at den der har lavet tilstandsrapporten burde opdage det, men
omvendt hvis der dagligt har stået vand på gulvet burde sælger jo have
oplyst om det.

Peter

Fra : Kim2000

Dato : 05-01-10 23:09

"KK" <No@email.her> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Han kalder det en tilbageholdt info, men jeg har bare lært at leve med den
> smule vand og har ikke tænkt på det som et problem.

Hvis det fremgår af tilstandsrapporten så er der ikke noget at komme efter,
så er køber jo informeret om fejlen og har accepteret den.

Fra : KK

Dato : 06-01-10 00:53

Der bliver ikke tegnet tilstandsrapport for sådanne lejligheder.
Så der fremligger ikke nogen sådan.

Hvis jeg skulle have haft en TR så havde den omfattet hele blokken jeg boede
i.

Så derfor laver man dem ikke.

Men ud fra at der ikke er nogen TR, hvordan ser det så ud?

Fra : HAWK

Dato : 07-01-10 16:30

> [...]
> boede i.
>
> Så derfor laver man dem ikke.
>
> Men ud fra at der ikke er nogen TR, hvordan ser det så ud?

Hvis der ikke er nogen TR så er der KUN sæger til at betale, hvis retten
finder der er tale om en mangel

Peter

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 06-01-10 00:59

KK skrev:

Jeg ville tage det helt roligt...
Det er en ejerlejlighed... og han har haft mulighed for at se den igennem..

http://www.boligassistancen.dk/Tilstandsrapporten.htm#Ejerlejligheder

Thore

Fra : KK

Dato : 06-01-10 01:10

Jeg mener jo at han bare kan åbne for vandet under fremvisning og så kigge
når fremvisningen slutter om vandet er rendt fra..det står ham da frit for.
Men mange gange er det ting som køber har glemt at kigge efter der bliver et
problem bagefter.

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 06-01-10 13:48

KK skrev:
> [...]
> Men mange gange er det ting som køber har glemt at kigge efter der bliver et

Præcis....

Da jeg solgte min lejlighed på Amager i sin tid, kom køber også rendende
med alle mulige krav efter overtagelsen. Det fik han intet ud af..

Thore

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-01-10 01:13

Thore Jensen Bergenstoff <crap@bergenstoff.dk> writes:

> Det er en lejlighed!

Den detalje havde jeg overset i første omgang. Og når det kommer til
magler af den karakter, har jeg ikke nogen konkret viden. Min
personlige holdning kan du alligevel ikke bruge til noget, så jeg vil
afholde mig fra at komme med den.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 06-01-10 06:51

"KK" <No@email.her> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han kalder det en tilbageholdt info, men jeg har bare lært at leve med den
> smule vand og har ikke tænkt på det som et problem.

Hvem har udført badeværelsesgulvet er det et medlem af BYG har du 5års
garanti
er det kun brusenichen så 3500+moms hvis flisen kan fåes.

Fra : KK

Dato : 06-01-10 15:52

Det er bygget af en kammerat der kan den slags (lige pånær fald måske).
Jeg har assisteret i at finde alle tingene på nettet (Hans Grohe amaturer og
specielt toilet og lign)

Brusenichen er 140 cm X 80 cm så det er nok lidt dyrere end så.

Er de 3500,- for opbrydning og nyt fald + pålægning af nye fliser?

Fra : KK

Dato : 07-01-10 07:58

Lidt ekstra info.

Badeværelset er bygget af en kammerat og jeg selv og det har sælger fået
oplyst fra start.
Han har set billeder af badeværelset under opførelse for at dokumentere
vådrumsmembran.

Mener bestemt at det må være til min fordel.

KK

Fra : Henning

Dato : 06-01-10 09:22

On Tue, 5 Jan 2010 22:56:08 +0100, "KK" <No@email.her> wrote:

> [...]
>liggende tilbage.
>
>Hvordan står jeg når han truer med en advokat?

Lad ham true - den dag der ligger et brev kan du tage sagen op igen.