forsikring
Fra : HSLK

Dato : 05-01-10 11:09

Hejsa

et spørgsmål.

vores forsikringer stiger ret voldsomt og vi ønsker derfor at skifte
for sikring. i brev fra vores forskringsselvskab hvor de bekendtgøre
stigningen skriver de "citat" Når du betaler den førstkommende
opkrævning, bekræfter du automatisk dit ønske om at forsætte dine
forskiringer hos *****" citat slut jeg udlod så at betale da jeg gik
udfra det var det samme som ikke at acceptere.
Jeg ringede til et andet forsiringselvskab for at få et tilbud og de
kontaktede mit nuværrende forsikringsselvskab for at høre om vi var
fritstillet det siger de vi ikke er da vi så skulle have sagt den op
før 1/1 kan det virkelig passe når mit nuværrende forsikringsselvskab
skriver sådan i sit brev til os ???

Med venlig hilsen
Henriette Knudsen

Fra : Kasper Demant

Dato : 05-01-10 13:28

HSLK skrev:
> [...]
> fritstillet det siger de vi ikke er da vi så skulle have sagt den op før
> 1/1 kan det virkelig passe når mit nuværrende forsikringsselvskab

Du må se i dine forsikringsbetingelser vedr. opsigelse og varsler.

Der er ikke nødvendigvis nogen modstrid mellem det oplyste varsel og
citatet i dit brev.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : alexbo

Dato : 05-01-10 14:03

"HSLK" skrev

> [...]
> 1/1 kan det virkelig passe når mit nuværrende forsikringsselvskab skriver

Nu har du valgt at vi ikke skulle kende hverken selskab eller
forsikringstype, og altså bare ønsker en generel betragtning.
Tryg f.eks.har følgende betingelser på familieforsikringen.
Forsikringen er tegnet for etårige perioder og er fortløbende indtil den
opsiges af en af parterne med mindst en måneds varsel til udløbet af en
periode.

Det er enkelt og ligetil, forsikringen fortsætter til den opsiges.

Dit brev betyder at når du betaler denne forhøjede præmie har du accepteret
den, du kan ikke et halvt år efter sige, hov præmien er højere end aftalt
ved forsikringens indgåelse.
Hvis en ikke betalt præmie skulle betyde at forsikringen ophører havde dit
selskab skrevet dette.
Forsikringen anses for opsagt ved periodens udløb ved manglende
præmiebetaling.

Der er nu en interessant afgørelse fra ankenævnet, den gik klager imod men
der omtales at manglende indbetaling regnes som opsigelse.

"Betalingerne fremgår af klagers betalingsoversigt og såfremt klager ikke
ønskede at fortsætte forsikringsforholdet kunne klager blot havde kontaktet
sin bank og afvist
betalingen af præmierne."

http://www.ankeforsikring.dk/layouts/ViewDocument.aspx?Type=1&ID=246686

mvh
Alex Christensen

Fra : HSLK

Dato : 05-01-10 19:33

Hejsa

Tak for svarende begge to.

Hvorfor jeg ikke skrev hvilken selvskab var fordi jeg ikke ville hænge
nogle ud bare vide om det de gjort var rigtigt.

Knus Henriette.

Fra : alexbo

Dato : 05-01-10 19:44

"HSLK" skrev

> Hvorfor jeg ikke skrev hvilken selvskab var fordi jeg ikke ville hænge
> nogle ud bare vide om det de gjort var rigtigt.

Så længe man ikke kommer med vilde beskyldninger men blot spørger om
fremgangsmåden er korrekt, er der ingen der bliver hængt ud.
Der er ingen forsikringsselskaber der bliver føler sig gået for nær ved at
få deres navn nævnt.

Forskellen er at du på den ene måde kan få præcis hjælp, på den anden en løs
forklaring.
Er det Alka kan du bruge afgørelsen til at erklære din forsikring opsagt, er
det Tryg sandsynligvis ikke, er det et tredie kan du prøve at finde nogle
afgørelser ang. dit selskab.

mvh
Alex Christensen

Fra : HSLK

Dato : 06-01-10 11:53

alexbo forklarede:
> [...]
> det Tryg sandsynligvis ikke, er det et tredie kan du prøve at finde nogle

Hejsa

ok det er trekroner forsikring.
Jeg har snakket med den nye forsikring de mente jeg havde retten på min
side med det brev men at det jo var mig der kom til at tage kampen så
det diskutere jeg med mig selv om jeg evt orker for jeg kan uanset hvad
slippe ud af det pr 1/3.

Knus Henriette.

Fra : alexbo

Dato : 06-01-10 12:21

"HSLK" skrev

> [...]
> diskutere jeg med mig selv om jeg evt orker for jeg kan uanset hvad slippe

Det er også fint.
Man skal ikke altid pukke på sin ret, man skal bare selv vælge, og nogen
gange er det nemmere at vælge fra hvis man er sikker på at have ret.

mvh
Alex Christensen