Erfaringer med Selekta ss1800 sneslynge fr~
Fra : Tonni Madsen

Dato : 05-01-10 19:22

Hejsa jeg har en flisebelagt indkørsel, som jeg er blevet træt af at
skovle... i betragtning af hvor titvi har sne, så vil jeg ikke bekoste for
meget på projectet... Er der nogen der har erfaringer med denne fra
harald-nyborg?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8855&Grp=&n=10

på forhånd tak Tonni Madsen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-01-10 19:34

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skovle... i betragtning af hvor titvi har sne, så vil jeg ikke bekoste for
> meget på projectet... Er der nogen der har erfaringer med denne fra

Jeg gider godt nok ikke have en sneslynge med ledning!

Steen.

Fra : ceroy

Dato : 05-01-10 20:56

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i melding
> [...]
> skovle... i betragtning af hvor titvi har sne, så vil jeg ikke bekoste for
> meget på projectet... Er der nogen der har erfaringer med denne fra

Jeg har hatt en tilsvarende i Norge, og der var den god nok når sneen var
tørr. Men den greide ikke våt snø.

Fra : CC

Dato : 05-01-10 21:09

"Tonni Madsen" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> skovle... i betragtning af hvor titvi har sne, så vil jeg ikke bekoste for
> meget på projectet... Er der nogen der har erfaringer med denne fra

Har engang haft en benzindrevet udgave, og min erfaring med denne var.
- Den kan ikke skrabe i "bund"
- Rest laget bliver mere glat. "a la" sammenpresset sne i hjulspor.
- Virker best ved pulversne, og lave temperaturer.
- Våd sne bliver pakket sammen, og ikke blæst ud.

Endvidere kan jeg forestille mig, at en 1,8 kW motor ikke har den fornødende
effekt til, at flytte sneen.
Jeg ville nok kikke lidt mere på denne.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9833&n=10

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-01-10 13:10

Tonni Madsen skrev

> Hejsa jeg har en flisebelagt indkørsel, som jeg er blevet træt af at
> skovle... i betragtning af hvor titvi har sne, så vil jeg ikke bekoste for
> meget på projectet...

Overvej hvor mange centimeter sne der kommer når vi endelig har sne
Undersøg efterfølgende hvor tykt et snelag maskineriet kan tygge sig
igennem
Jeg vil fomode at den kvæler sig selv ved 30 cm sne?
20 cm er ikke noget problem at skovle og 10 cm kan du bare køre
henover med bilen

Jeg har en hjørnegrund, flisebelagt lille forhave og ca 10 meter
privat vej, plus det værste hos min 90 årige nabo
Det bliver ryddet med sneskovl og efterfølgende gruset

- Peter