Regler for gittermast i privat have?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-01-10 08:30

Hej

Bor i et ældre parcelhuskvarter, og har ønske om en 8-10 meter høj
gittermast. Hvordan er reglerne for opsætning af sådan en dims - mht til
skel osv?

Mvh
Hans

Fra : Elmand

Dato : 05-01-10 09:35

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan er reglerne for opsætning af sådan en dims - mht til skel osv?

Gå en tur i kommunen og tal med dem.

Der skal byggetilladelse til.

Der kan være servitutter i området på højder.-
Der er bestemte afstande fra naboskel og bygninger
Der skal måske nabohøringer til.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-01-10 09:45

Hej

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der skal byggetilladelse til.
>
> Der kan være servitutter i området på højder.-
> Der er bestemte afstande fra naboskel og bygninger

Okay det lyder da lidt mere omstændigt....

Hvad hvis man blot monteret et rør på husgavlet? Skal blot have en god
placering til et anemometer ;)

Vil prøve at ringe til kommunen....

Tak for info

Mvh
Hans

Fra : Elmand

Dato : 05-01-10 10:16

> [...]
>
> Okay det lyder da lidt mere omstændigt....
>
> Hvad hvis man blot monteret et rør på husgavlet? Skal blot have en god

Se, så er det lidt lettere.- På et hus må der uden nogen tilladelser være en
mast,
max 5 meter over tagryg.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-01-10 11:13

Hej

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> Se, så er det lidt lettere.- På et hus må der uden nogen tilladelser være
> en mast,
> max 5 meter over tagryg.

Nå så er det da bare det jeg gør :)

Mvh
Hans

Fra : Hauge

Dato : 05-01-10 15:14

Elmand skrev:
> Se, så er det lidt lettere.- På et hus må der uden nogen tilladelser være en
> mast,
> max 5 meter over tagryg.

Næeh.. Her hvor jeg selv bor, står der i lokalplanen, at man ikke må
montere antenner og lign. der rager mere end 1 meter over tagryggen. Så
det hele afhænger af lokalplan og lign. pis fra kommunen.

Mvh Hauge

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-01-10 16:25

> Næeh.. Her hvor jeg selv bor, står der i lokalplanen, at man ikke må
> montere antenner og lign. der rager mere end 1 meter over tagryggen. Så
> det hele afhænger af lokalplan og lign. pis fra kommunen.

Jeg har fundet lokalplanen som er fra 1962, og der står følgende:
"Intet punkt af en bygnings ydervæg eller tagflade

må gives en højde, der overstiger 8,5 m

over terræn, målt efter reglerne i bygningsreglementet."

Der står altså intet om antenner, master eller noget...

Mvh

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-10 20:31

Hans Mouridsen wrote:
> [...]
>
> over terræn, målt efter reglerne i bygningsreglementet."
>

> Der står altså intet om antenner, master eller noget...

Jo, det gør der faktisk. Det skal læses som intet på
grunden må have en højde der overstiger 8,5 m

Så fis på kommunen og søg. Det gjorde jeg og
kommunen var endda så flink at de indhentede
naboerklæringer og vupti var masten med et
vippebeslag rejst.

Fra : Christen Fihl

Dato : 06-01-10 01:38

Er det så ikke bare op i flagstangen.

Jeg har selv en kortbølge antenne i en sådan. Flagstangen er jo hul
(glasfiber), så der kan trækkes masser af kabel derinde i

Christen Fihl

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-01-10 13:25

Hej

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i en meddelelse
> Er det så ikke bare op i flagstangen.
>
> Jeg har selv en kortbølge antenne i en sådan. Flagstangen er jo hul
> (glasfiber), så der kan trækkes masser af kabel derinde i

Jo det havde jeg godt nok overvejet, men fruen vil ikke have en flagstang...
Så bolter sq bare et rør på gavlen i steddet - som om det kønnere ;)

Mvh
Hans

Fra : Carsten Keller

Dato : 07-01-10 08:52

Hans Mouridsen wrote:

> Jo det havde jeg godt nok overvejet, men fruen vil ikke have en
> flagstang... Så bolter sq bare et rør på gavlen i steddet - som om
> det kønnere ;)

Havde hun ikke noget mod en 8 m. gittermast?

Keller

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-01-10 20:20

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jo det havde jeg godt nok overvejet, men fruen vil ikke have en
> flagstang... Så bolter sq bare et rør på gavlen i steddet - som om det

Koner er som mødre. De skal bare plages længe nok

Steen.

Fra : Hauge

Dato : 07-01-10 21:35

Steen Jakobsen skrev:
> Koner er som mødre. De skal bare plages længe nok

Man flytter jo også hjemmefra på et tidspunkt..

Mvh Hauge

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-10 11:06

Hans Mouridsen wrote:

> Jo det havde jeg godt nok overvejet, men fruen vil ikke have en
> flagstang...

Så skal du da bare fortælle hende, at du derved hindres i at hejse Dannebrog
når hun har fødselsdag.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk