påkørsel af plastic dunk
Fra : kb

Dato : 05-01-10 11:35

Hej

Jeg ved det måske er banalt, men en eller anden havde "glemt" sin dunk
med sprinklervæske på landevejen. Den vælger jeg at køre ind i/over..
Jeg er ikke klar over om denne var tom, men den var umulig at undgå.

Jeg kan ikke umiddelbart se noget på kofangeren foran, som jo er af
plastic. Kan jeg risikere den har lavet skader under bilen, eller
andre skjulte steder?

Hvor bør man teste?

Jeg kunne ikke se dunken da jeg kørte forbi igen, men der kom også
biler bag mig, som kan have ramt den.

Ved det er et banalt spørgsmål, men rart at vide om man bør tjekke
andet

Fra : KT

Dato : 05-01-10 21:16

Din bil er sandsynligvis TOTALskadet - skynd dig at kontakte dit
forsikringsselskab så du kan få erstatningen ud hurtigst muligt!!

Knud

Fra : Allan F

Dato : 05-01-10 22:50

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>biler bag mig, som kan have ramt den.
>
>Ved det er et banalt spørgsmål, men rart at vide om man bør tjekke

Min mening er, at det er højst usandsynligt, at der er sket skader under
bilen. Det punkt, der rammer først tager det hårdeste slag, og er samtidig
af relativt svagt materiale. Undervognen er stål og måske lidt aluminium.
Hvis du ikke kan se skader på fronten, har dunken sikkert været tom. Det er
ikke engang sikkert at du har kørt den over - den kan være blevet kastet
væk. Medmindre selvfølgelig du har hørt den passere under bilen.

Hvis du ikke ligefrem kan se noget hænge løst, så læg dig roligt til at
sove.

Allan F

Fra : thl

Dato : 06-01-10 04:28

[...]

Er der synlige skader på dunken?

Hvis ja, så bør de sammenlignes med de modsvarende pumkter
på automobilet, og først herefter kan man danne sig et
indtryk af skadens omfang.
Er det helt galt må man købe en ny dunk.

mvh

Thorbjørn

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 16:12

Du burde nok også have stoppet for at se om den nu var helt død. Evt.
tilkalde Falck som kan komme og give den nådestøddet.

Per.