Nyt CD-rom og brænder drev
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-08-01 12:20

Hej

Jeg skal ha' indstalleret et nyt drev i min beige G3'er (266/MT). Der
findes efterhånden rigtig mange forskellige, men hvordan kan man være
sikker på at det er kombatibelt med maskinen? Hvis drevet er et
ATAPI/IDE drev vil det så med 100% sikkerhed virke i computeren?
Jeg tænker nok mest i forbindelse med at kunne starte fra drevet...

Det er nemt nok at se om drevet fungere med Toast, men findes der inde
på Apples sider et sted med oplysninger om hvilke drev der er
understøttede?

De forskellige producenters hjemmesider nævner ofte overhovedet intet om
Mac

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : macsteen

Dato : 03-08-01 12:30

PlexWriter 12/10/32A (ATAPI) virker med garanti. Det kan være du lige skal
snitte den øverste kant af frontplade på drevet, men den virker med Apple
CD/DVD driver kan boote og fungerer upåklageligt med Toast. Se iøvrigt på
http://www.xlr8yourmac.com - de har en drive compatibility database.

in article 1exkfcv.1xn6c0x1fqm94aN%roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk,
Nicolai Brandt at roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk wrote on 03.08.2001
13:20:

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-01 12:30

Nicolai Brandt <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvis drevet er et ATAPI/IDE drev vil det så med 100% sikkerhed virke i
> computeren?

ja

> Jeg tænker nok mest i forbindelse med at kunne starte fra drevet...

den er mere tricky jeg vil tro at de fleste virker, men der er
undtagelser.

Kig på <http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso>

> De forskellige producenters hjemmesider nævner ofte overhovedet intet om
> Mac

= xlr8yourmac's eksistensberettigelse

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-08-01 20:21

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Kig på <http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso>

Selvfølgelig... Takker mange gange. Det tog max 10 min og finde ud af at
det virker

Jeg kunne lige nævne at det er et Acer CRW1208A som jeg havde kig på.
10x8x32 til 900,-... En del billigere end alt muligt andet.

> = xlr8yourmac's eksistensberettigelse

Ja, hvad skulle man egentligt gøre uden

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Peter Gersmann

Dato : 03-08-01 21:06

In article
<1exl0fz.1g7lohp16mg6z6N%roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk>,
roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk (Nicolai Brandt) wrote:

> Jeg kunne lige nævne at det er et Acer CRW1208A som jeg havde kig på.
> 10x8x32 til 900,-... En del billigere end alt muligt andet.

Acer 16x12x40 til 1095,- inkl. moms. Egentlig har jeg ikke brug for
16x, men man sparer jo et par minutter

//Peter Gersmann

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-08-01 02:59

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> In article
> <1exl0fz.1g7lohp16mg6z6N%roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk>,

> Acer 16x12x40 til 1095,- inkl. moms. Egentlig har jeg ikke brug for
> 16x, men man sparer jo et par minutter

Fandt du det på edbpriser? Eller hvor... (Hvis du synes man ikke må
reklamere må du gerne sende en mail off-list)

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Peter Gersmann

Dato : 04-08-01 05:31

On Sat, 4 Aug 2001 03:59:16 +0200, roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk
(Nicolai Brandt) wrote:

>Fandt du det på edbpriser? Eller hvor... (Hvis du synes man ikke må
>reklamere må du gerne sende en mail off-list)

Købte drevet i en butik på Folehaven 137 i Valby. Og det virker super
fint - men om det virker med en mac, har ikke lige testet det endnu.

Og ja - brugte edbpriser.dk

//Peter

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-08-01 20:31

Peter Gersmann <peter.immerfreundlich@mail.dk> wrote:

> Købte drevet i en butik på Folehaven 137 i Valby. Og det virker super
> fint - men om det virker med en mac, har ikke lige testet det endnu.

Valby er nok lige lidt for langt væk...

> Og ja - brugte edbpriser.dk

Selvfølgelig... Faktisk et ret godt site

Takker for henvisningen
--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Kell Christensen

Dato : 04-08-01 20:48

Nu vi er igang...

Yamaha CRW2100S/16x10x40/SCSI/Intern fås pt til kr. 1236,-.
Jeg vil bruge det i et eksternt kabinet med G4/Adaptec2906.
Nogen der har erfaringer med drevet?
Det eneste negative jeg har kunne finde er at det skulle støje en del.
Med venlig hilsen
Kell Christensen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-08-01 01:08

Kell Christensen <kell@mail.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Nogen der har erfaringer med drevet?
> Det eneste negative jeg har kunne finde er at det skulle støje en del.

På mit arbejde har vi lige indkøbt et ekstern FireWire drev fra Yamaha.
Jeg mener bestemt, at det er samme drev, som du har kig på, bare i SCSI
udgave.

Drevet støjer ganske rigtigt temmeligt meget. Når det læser CD'ere (ved
verificering f.eks.) så lyder det som om, at hele kassen er ved lette
fra bordet, men det kan også være helt stille når det læser. Det svinger
altså en del.

Selve brændingerne går som smurt, men altså ikke uden støj. Til gengæld
var det det billigste FireWire-drev vi kunne finde.

--
René