ABS fejl i denne kulde og dårlig vejr
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-10 15:09

Hej.
Min ABS er i dag begyndt at lyse. Bilen bremser ellers helt
normalt, også håndbremsen.

Jeg er klar over at det er fordi ABS systemet har registreret uregelmæssige
bevægelser på hjulet, og registrerer det som en fejl på en sensor, men
kan det være pga dette vejr, med is salt og andet snavs der ryger op under
bilen hjul ?

Ville helst vente til vejret blev bedre, inden vi tilslutter en bærbar til
bilen og kører et diagnoseværktøj som VWTool og begynder at
reparere det, måske den slukker af sig selv ?

Det kan vel næppe være en sikring der er gået ?
( har ikke tjekket endnu gør det om ca 2 timer )

Mvh Kim

WV Polo Model 1,6 6N
1. gang indregistreret: 16/10-1995
Antal døre 3
Stel nr. WVW2226N2TW026554

Fra : Per Jensen

Dato : 05-01-10 17:13

Kim wrote:

> [...]
> bevægelser på hjulet, og registrerer det som en fejl på en sensor, men
> kan det være pga dette vejr, med is salt og andet snavs der ryger op under

Ja

> Ville helst vente til vejret blev bedre, inden vi tilslutter en bærbar til
> bilen og kører et diagnoseværktøj som VWTool og begynder at
> reparere det, måske den slukker af sig selv ?

Prøv at holde bilen i en stor p-kælder i et indkøbscenter og gå på
indkøb i en times tid, så smelter meget af den is der sidder på bilen,
det kan være det fikser det.

> Det kan vel næppe være en sikring der er gået ?
> ( har ikke tjekket endnu gør det om ca 2 timer )

Næppe. Hvis ellers at bilen bremser som den skal (ABS'en træder i
funktion) så er der ingen sikringer der er sprunget, det er nok bare en
sensor der er fyldt med snavs og is og så er den lidt upålidelig.

// Per.

Fra : Frank R.

Dato : 05-01-10 21:22

On Tue, 5 Jan 2010 15:08:42 +0100, "Kim" <æ_at_x.dk> wrote:

>Hej.
>Min ABS er i dag begyndt at lyse. Bilen bremser ellers helt
>normalt, også håndbremsen.

Har også en Polo som lige kort før jul begyndte at lave samme trick. I
perioder lyste ABS'en og så slukkede den, for igen senere at lyse
igen.

Det var en sensor som var defekt samt et kabel der sad løst.

Siden har jeg kørt i sne og kulde (som vejret er for tiden) og der har
intet været overhovedet.

Så umiddelbart lyder det som en sensor, borset fra hvis ABS'en faktisk
virker selv om den lyser, så er det som en anden der har skrevet måske
en sikring.

Bare mine 2 cent

Min Polo er også fra 1995.

--
Hilsen
Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-10 21:25

Kim skriver:

> Min ABS er i dag begyndt at lyse. Bilen bremser ellers helt
> normalt, også håndbremsen.

Men din ABS virker nok ikke.....

Ud fra erfaringer med en 97'er Golf vil jeg sige en hjulføler til et
baghjul der er defekt.

Klaus