/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
OT: PMV M113 forskel på bælte længde.
Fra : Kasper Nordal Lund


Dato : 05-01-10 14:31

Hej gruppe.

På min arbejdsplads kom vi til at snakke om gode gamle soldater dage, og
vi kom ind på hvorfor en PMV har et bælte der er en enhed længere i den
ene side end i den anden.

Vi er tre og vi har tre forskellige forklaringer.

1 siger: Det er pga. heldningen i vejen, den vil køre ligud når man
kører på vej.

2. siger: Den vil altid køre til højre (ud i marken) hvis man falder i søvn.

3. (mig) siger: Det er noget med torsions stængerne.

Nogen der ved hvad der er rigtigt?

Der må da være en gammel soldat eller to herinde.

Mvh.

Kasper

 
 
Anders Wegge Keller (05-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 05-01-10 14:48

Kasper Nordal Lund <fake@usenet.dk> writes:

> Hej gruppe.
>
> PÃ¥ min arbejdsplads kom vi til at snakke om gode gamle soldater dage,
> og vi kom ind på hvorfor en PMV har et bælte der er en enhed længere i
> den ene side end i den anden.
>
> Vi er tre og vi har tre forskellige forklaringer.
>
> 1 siger: Det er pga. heldningen i vejen, den vil køre ligud når man
> kører på vej.

> 2. siger: Den vil altid køre til højre (ud i marken) hvis man falder i søvn.

> 3. (mig) siger: Det er noget med torsions stængerne.

Det er mange år siden, men jeg synes umiddelbart at vejhjulenes
forskellige placering (på grund af torsionsstængerne) er det mest
plausible.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Thore Jensen Bergens~ (05-01-2010)
Kommentar
Fra : Thore Jensen Bergens~


Dato : 05-01-10 23:27

Anders Wegge Keller skrev:
> Kasper Nordal Lund <fake@usenet.dk> writes:
>
>> Hej gruppe.
>>
>> PÃ¥ min arbejdsplads kom vi til at snakke om gode gamle soldater dage,
>> og vi kom ind på hvorfor en PMV har et bælte der er en enhed længere i
>> den ene side end i den anden.
>>
>> Vi er tre og vi har tre forskellige forklaringer.
>>
>> 1 siger: Det er pga. heldningen i vejen, den vil køre ligud når man
>> kører på vej.
>
>> 2. siger: Den vil altid køre til højre (ud i marken) hvis man falder i søvn.
>
>> 3. (mig) siger: Det er noget med torsions stængerne.
>
3. som er det rigtige... fordi torsionsstængerne er næsten lige så lange
som PMV'en er bred.

2. er helt ude i skoven, den trækker til venstre! Der er 64 i højre
side, mod 63 i venstre..

1- noget vrøvl

Men det er et kun et aktuelt "problem" på de gamle PMV'er på G3'er (dem
med rat) skal man ikke korrigere hele tiden..

Men der er noget som G3'eren ikke kan, som de "gode gamle" kunne
http://www.youtube.com/watch?v=ySQrvsn9M0E&NR=1



M.v.h.
Thore
- som forhåbentlig skal ud og ræse med PMV i sneen imorgen...

Kasper Nordal Lund (06-01-2010)
Kommentar
Fra : Kasper Nordal Lund


Dato : 06-01-10 06:36

Thore Jensen Bergenstoff wrote:
> Anders Wegge Keller skrev:
>> Kasper Nordal Lund <fake@usenet.dk> writes:
>>
>>> Hej gruppe.
>>>
>>> PÃ¥ min arbejdsplads kom vi til at snakke om gode gamle soldater dage,
>>> og vi kom ind på hvorfor en PMV har et bælte der er en enhed længere i
>>> den ene side end i den anden.
>>>
>>> Vi er tre og vi har tre forskellige forklaringer.
>>>
>>> 1 siger: Det er pga. heldningen i vejen, den vil køre ligud når man
>>> kører på vej.
>>
>>> 2. siger: Den vil altid køre til højre (ud i marken) hvis man falder
>>> i søvn.
>>
>>> 3. (mig) siger: Det er noget med torsions stængerne.
>>
> 3. som er det rigtige... fordi torsionsstængerne er næsten lige så lange
> som PMV'en er bred.
>
> 2. er helt ude i skoven, den trækker til venstre! Der er 64 i højre
> side, mod 63 i venstre..
>
> 1- noget vrøvl
>

Takker :) Jeg mente nok jeg havde ret.

Anders Wegge Keller (05-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 05-01-10 23:35

Thore Jensen Bergenstoff <crap@bergenstoff.dk> writes:

> Men der er noget som G3'eren ikke kan, som de "gode gamle" kunne
> http://www.youtube.com/watch?v=ySQrvsn9M0E&NR=1

Hvad er det der forhindrer G3 i at svømme? Er den blevet pansret i en
grad så den er for tung, eller der det en option der er blevet
fravalgt af andre årsager?

--
/Wegge

Der blev nostalgisk efter de glade dage i en M106A1

alexbo (06-01-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-01-10 11:34


"Kasper Nordal Lund" skrev

> På min arbejdsplads kom vi til at snakke om gode gamle soldater dage, og
> vi kom ind på hvorfor en PMV har et bælte der er en enhed længere i den
> ene side end i den anden.
> Nogen der ved hvad der er rigtigt?

Det må være torsionstængerne selv om strammerhjulet nok skulle kunne
udjævne dette uanset hvor mellemhjulene er placeret.
Længden af bæltet har ingen betydning for om køretøjet trækker den ene
eller den anden vej.
Hvis trækhjulene kører lige hurtigt rundt kommer køretøjet lige mange
bælteled fremad, uanset om bælterne har forskellig længde.

Jeg husker så heller ikke bælterne som forskellige, men det er længe siden.
Hvad jeg husker er knoklearbejdet med at renovere led og puder, det var ikke
ret mange nye der kom, USA brugte dem alle sammen i Vietnam.
De sagde man i hvert fald, det har nok været hærens nærighed der gjorde sig
gældende.

Så husker jeg de bensindrevne varmeapparater de drillede konstant.
Jeg kørte som 1 exalon i Danske Liv, en PMV, 7eren s.v.j.h., en 3 tons
Dodge, to chauffører, en værktøjskasse og et par kasser med reservedele, og
så ellers bare med ud i marken og lave køretøjerne på stedet.

At stå i pløret og reparere bælter er hvad jeg husker bedst, længden er jeg
ikke sikker på.

mvh
Alex Christensen





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste