Gave, eller skattepligtig
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-10 21:58

Hej

Jeg har et familiemedlem som er bosiddende i et almentnyttigt boligselskab
underlagt et administrationsselskab.
Da direktøren for administrationsselskabet havde fødselsdag i 2009 afholdte
administrationsselskabet en fødselsdagsfest for direktøren.
Til denne fest var der både private og offentlige gæster samt
samarbejdspartenere for boligselskabet.

Hvordan er det juridiske på det skattemæssige område ?
Vil værdien af festen være skattepligtig for direktøren ?
Hvis ja, vil værdien så blive blive lagt oven i direktørens personlige
indkomst ?
Eller vil det være at betragte som en gave ?

Mvh

Thomas

Fra : Jet

Dato : 05-01-10 16:02

On 4 Jan., 21:58, "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote:
> [...]
> indkomst ?
> Eller vil det være at betragte som en gave ?

Jeg ville skrive direkte til SKAT de gange jeg har skrevet en
mail, har jeg altid fået positivt hurtig svar

Jet

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 14:00

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 4 Jan., 21:58, "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote:

>Jeg ville skrive direkte til SKAT de gange jeg har skrevet en
>mail, har jeg altid fået positivt hurtig svar

Familiemedlemmet har tidligere haft kontaktet med SKAT telefonisk, men blev
stillet frem og tilbage
og endte med ikke at få noget svar :(
Men e-mail var ikke blevet forsøgt, men det er der nu rådet bod på ;)
Tak for rådet :)

Mvh

Thomas