themis 2862
Fra : Mikkel

Dato : 04-01-10 10:43

Hej.

For 4 måneder siden smuttede kæresten med 10 minutters varsel. Hun er
nu flyttet ud til nogle venner.
Hun har vores fællesbil, og jeg sidder tilbage i huset. Nu ønsker hun
at sælge, så nu opstår der en del spørgsmål.
Hvem har retten til at blive boende i huset under salg? Jeg betaler
2/3 af udgifterne. Kan jeg blive "sat ud", når nu hun har valgt og
flytte? Ingen af os kan økonomisk sidde alene med huset.
Hvem har retten til vores fællesdyr? Der findes ingen ejerpapirer på
dem. Jeg har passet dem siden hun smuttede og betalt alle udgifter
hertil.

Håber på at få afklaret spørgsmålene. På forhånd tak

Mikkel

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-01-10 18:52

"Mikkel" <mflindevej06@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Du har sendt det samme indlæg 3 gange nu. Hvis du venter lidt, få du sikkert
et svar.
--
mvh/Preben

Fra : Jubii

Dato : 04-01-10 20:00

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Håber på at få afklaret spørgsmålene. På forhånd tak
>

> Du har sendt det samme indlæg 3 gange nu. Hvis du venter lidt, få du

Hvad med et nytårsforsæt:Svar ikke på indlæg postet mere end 2 gange.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 04-01-10 21:33

"Mikkel" <mflindevej06@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Advokatmat!
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-01-10 00:07

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i meddelelsen
> Advokatmat!
> --
> Grethe
> deilig å være norsk i DK

Flot Grethe...
Har du tænkt på, om det ikke også kunne være dejligt at være norsk i Norge?

--
mvh/Preben

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-01-10 10:24

On Mon, 4 Jan 2010 09:42:36 -0800 (PST), Mikkel
<mflindevej06@gmail.com> wrote:

>Hun har vores fællesbil,
Hvem er registreret som hhv. ejer og bruger ?
Er der optaget lån med pant i bilen ?

>og jeg sidder tilbage i huset.
Hvem står som ejer af huset ?
Hvem har skrevet under på kreditforenings/bank lån ?

>Nu ønsker hun at sælge,
Hvad ønsker hun at sælge ? Bil og/eller hus, eller de senere omtalte
dyr ?

>så nu opstår der en del spørgsmål.Hvem har retten til at blive boende i huset under salg?
Jer begge.

>Jeg betaler 2/3 af udgifterne.
Det faktum at man betaler nogle forfaldne udgifter giver i sig selv
ikke nødvendigvis en nogen ret til ejerskab over noget, det er
ejerforholdet der tæller.

>Kan jeg blive "sat ud", når nu hun har valgt ogf lytte?
Du bliver kun "sat ud" ved et salg eller tvangsauktion.

>Hvem har retten til vores fællesdyr? Der findes ingen ejerpapirer på
>dem. Jeg har passet dem siden hun smuttede og betalt alle udgifter
>hertil.
I ejer dem i fællesskab, i kan kun gøre det i er enige om.
Kan i ikke blive enige er der den mulighed at i finder en mellemmand
der sætter sig sammen med jer og så afsætter i feks. 2 timer til at
finde en løsning, alternativt er at gå i retten og få fastlagt
ejerskabet (det kræver jo så at en af jer påstulerer at være retmessig
ejer af dyrene)

/Hans

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-01-10 10:33

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> finde en løsning, alternativt er at gå i retten og få fastlagt
> ejerskabet (det kræver jo så at en af jer påstulerer at være retmessig

Måske en DNA-test
--
mvh/Preben

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-01-10 10:34

On Tue, 5 Jan 2010 10:32:34 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Måske en DNA-test
Hvis du ikke kan komme med noget fornuftigt, hvorfor holder du dig så
ikke fra tastaturet ?

/Hans

Fra : Bæ9

Dato : 05-01-10 17:28

> Hvis du ikke kan komme med noget fornuftigt, hvorfor holder du dig så
> ikke fra tastaturet ?
>
> /Hans

enig - det er skide irreterende. Må jeg foreslå et nakkeskud?

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-10 20:50

Bæ9 wrote:

> enig - det er skide irreterende. Må jeg foreslå et nakkeskud?

Stil dig venligst foran et spejl så du ikke
rammer ved siden af

Fra : Bæ9

Dato : 05-01-10 21:33

<Just> skrev i meddelelsen

> Stil dig venligst foran et spejl så du ikke
> rammer ved siden af

det sgu svært at se nakken i et spejl.....

Fra : Preben Andersen

Dato : 06-01-10 01:11

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du ikke kan komme med noget fornuftigt, hvorfor holder du dig så
> ikke fra tastaturet ?

Hvis du ikke allerede får mellemste invalidepension, burde du søge den.
Med din sans for humor, er dine chancer gode
--
mvh/Preben

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-01-10 10:24

On Wed, 6 Jan 2010 01:11:28 +0100, "Preben Andersen"
> [...]

>Hvis du ikke allerede får mellemste invalidepension, burde du søge den.
>Med din sans for humor, er dine chancer gode

Nu er det jo nok dig der burde søge invalidepension, du har helt klart
store problemer med din dømmekraft.

Hende den forstående rådgiver der holder din staveplade kan hjælpe dig
med at udfylde de relevante skemaer.

Hvis det mod forventning skulle gå lidt trægt med ansøgningen om
invalidepension står jeg gerne til rådighed og skriver en anbefaling
om at du får din invalidepension så hurtigt som muligt.

/Hans

Fra : Bæ9

Dato : 06-01-10 10:38

> [...]
> invalidepension står jeg gerne til rådighed og skriver en anbefaling
> om at du får din invalidepension så hurtigt som muligt.

hvis du ikke passer på ryger du sku selv med i købet

Fra : Mikkel

Dato : 06-01-10 08:27

Tak til Hans for det ENESTE brugbare svar.

Ja, det endte som en privat chat for Preben Andersen, så jeg tror jeg
vil forhøre mig i den lokale børnehave istedet...

Måske Andersen skulle tænke over gruppens formål, inden han begynder
at belære andre om deres opførsel her!!!

Mikkel.
Der er færdig med at spørge om hjælp her :(

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-10 18:50

Mikkel skrev:

> Der er færdig med at spørge om hjælp her :(

Det skal du ikke være. Ønsker du at det kun er Preben
Andersen-typer der må bruge debatgrupperne?

Ignorer dem, og træk på den gode hjælp du kan få i mange af
grupperne - også her.

--
Bertel

Fra : Bæ9

Dato : 06-01-10 19:45

[...]

la dog vær med at være så pernittengrynsagtig - er du en tøs eller har du
nosser