Mercedes E320 - speedometer bevæger sig i ~
Fra : Henning

Dato : 04-01-10 08:39

Min W210 E320 er begyndt på en mærkelig fejl. Når jeg kører fra ca.
100 km/t og opefter. bevæger nålen sig i ryk med ca 5km spring i hvert
ryk.

Fra : Stampe

Dato : 04-01-10 09:24

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> Min W210 E320 er begyndt på en mærkelig fejl. Når jeg kører fra ca.
> 100 km/t og opefter. bevæger nålen sig i ryk med ca 5km spring i hvert
> ryk.

Typisk vinterfænomen Det er garanteret kablet, der er ved at været
træt - fugt/skidt er trængt ind i kablet. Kender ikke lige din bilmodel, men
normalt går der et mekanisk kabel fra gearkassen og op til speedometeret.

Mvh
Allan

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 10:07

"Stampe" <ask@ask-serviceSLET.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

En gammel kollega havde en lignende fejl i hans Mercedes, der var fejlen der
blot over hele skalaen. Han endte med at få skiftet hele instrumentet. Så
vidt jeg husker tages speedometersignalet fra en ABS sensor.

> [...]
> træt - fugt/skidt er trængt ind i kablet. Kender ikke lige din bilmodel,
> men normalt går der et mekanisk kabel fra gearkassen og op til

Det er nu mange år siden, at et speedometerkabel kunne betegnes som værende
normalt

/Brian

Fra : Henning

Dato : 05-01-10 16:04

On Mon, 4 Jan 2010 09:23:35 +0100, "Stampe" <ask@ask-serviceSLET.dk>
wrote:

> [...]
>normalt går der et mekanisk kabel fra gearkassen og op til speedometeret.

Jeg satser på dit svar frem for at skifte hele konsollen. Fejlen er
forsvundet igen - forhåbentlig bliver den væk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-01-10 16:21

Hej!

Henning wrote:
> Jeg satser på dit svar frem for at skifte hele konsollen. Fejlen er
> forsvundet igen - forhåbentlig bliver den væk

Hvor gammel er din mercer? De "nyere" har sikkert alle sammen digitale
speedometre, og så giver det ikke mening at håbe på sommer.

Min bimmer fra '98 udregner hastighedsangivelsen udfra tacho-pulserne,
som bruges i ABS-systemet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henning

Dato : 06-01-10 09:17

>Hvor gammel er din mercer? De "nyere" har sikkert alle sammen digitale
>speedometre, og så giver det ikke mening at håbe på sommer.

Den er "næsten ny" dvs. fra 2001

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-01-10 09:32

Hej!

Henning wrote:

> Den er "næsten ny" dvs. fra 2001

Så er der en elektrisk fejl et sted, men ved ikke præcis hvor.

--
Mvh, Kim Voss Schrader