Forrude med dug/vand/is på indersiden ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 03-01-10 22:08

Forruden/resten af bilen er ikke på nogen måde utæt, men alligevel iser
den nogen gange til på inderside af forruden :o/

Den kan også blot dugge så meget til at det bliver til vand på
inderside af forruden :o/

Kan man på nogen måde forhindre dette, der er aircondition i bilen og
den bliver næsten altid sat når kabine er godt gennemvarm...

Har prøvet med noget "nano" fis, dette hjalp ikke...

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-10 22:48

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> wrote in message
> [...]
> bliver næsten altid sat når kabine er godt gennemvarm...
>
> Har prøvet med noget "nano" fis, dette hjalp ikke...

Du har for meget vand i kabinen... enten slæber du for meget sne med ind,
ellers er din bil utæt... kan også være i baggage rum / bund etc... nu
skriver du ikke hvor ny..., kan også være dit køler apparat hvis du mister
kølervæske...

hvore gamle 405'er har sammeproblem, der løber vand ind i baggage rummet :(

Kasper

Fra : Armand

Dato : 03-01-10 23:10

Brian Vestergaard skrev:
> [...]
> den bliver næsten altid sat når kabine er godt gennemvarm...
>
> Har prøvet med noget "nano" fis, dette hjalp ikke...

Ud af kabinen med al det fugt der med tiden slæbes med ind: Åbn vinduer
helt det sidste stykke vej inden du er hjemme og få al den varme fugtige
luft væk, så kan den jo ikke gen-kondensere sig på indersiden af ruderne
i løbet af natten.

Det skulle da lige være fordi du har fået stillet ventilationen på
re-cirkulation og glemt den dér!??
Uden frisk luft ind udefra er det svært at hamle op med duggede ruder!

--
Armand.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-01-10 23:25

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan man på nogen måde forhindre dette, der er aircondition i bilen og den
> bliver næsten altid sat når kabine er godt gennemvarm...

Se de andres råd - aircon dutter ikke når temperaturen er mindre end ca. 4
plusgrader.

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-10 11:44

> Se de andres råd - aircon dutter ikke når temperaturen er mindre end ca. 4
> plusgrader.
>

> --
> Per

Hmm hvis det er en fransk er temperaturen endnu højere;) har dog aldrig
oplevet i min Lexus at det ikke virker øjeblikeligt på dugen uanset
temperatur!!
Men ellers som Armand skriver, ud med den varme luft inden man stiller
bilen, gerne varmeapperatet over på kold de sidste par hundrede meter, så
der heller ikke står og siver rest varme op der fra.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4740 (20100103) __________

http://www.eset.com

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-01-10 14:50

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm hvis det er en fransk er temperaturen endnu højere;) har dog aldrig
> oplevet i min Lexus at det ikke virker øjeblikeligt på dugen uanset
> temperatur!!

Det kan da godt ske at Lexus har opfundet en ting som gør at radiatoren ikke
fryser til i en Lexus .. men jeg tvivler ;)

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-10 15:00

> Det kan da godt ske at Lexus har opfundet en ting som gør at radiatoren
> ikke fryser til i en Lexus .. men jeg tvivler ;)
>

> --
> Per
Skal ikke kloge i hvordan det virker, men det gør det. Slukker jeg for a/c
duger vinduerne markant mere, med samme indstilling på klimaen.

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 16:01

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen

> Skal ikke kloge i hvordan det virker, men det gør det. Slukker jeg for a/c
> duger vinduerne markant mere, med samme indstilling på klimaen.

Måske din bil er udstyret med en dug-sensor, som automatisk sender luft på
ruderne, hvis ruderne begynder at dugge til ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-10 17:48

> Måske din bil er udstyret med en dug-sensor, som automatisk sender luft på
> ruderne, hvis ruderne begynder at dugge til ?
>
> /Brian

Øv det er snyd, i er to mod en ;) ha ha
Nå pyt bare jeg kan holde dugen væk.

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 19:24

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i

> Øv det er snyd, i er to mod en ;) ha ha

Njaa, ingen er mod hinanden

> Nå pyt bare jeg kan holde dugen væk.

Nemlig - og det kan jo sagtens lade sig gøre uden hjælp fra klimaanlæg.

/Brian

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-01-10 19:37

En anden mulighed har jeg lige opdaget på familiens 2. bil en Skoda Octavia
1997 uden aircon. Den var også begyndt at dugge meget, og have svært ved at
få afdugget forruden.

Jeg konstaterede så, at polen/kabinefilteret var fuldstændig lukket af
skidt, og vådt.

Et nyt har løst problemet fuldstændigt.

Kim Olsen

Fra : Armand

Dato : 04-01-10 23:09

Kim Olsen skrev:
> [...]
> svært ved at få afdugget forruden.
>
> Jeg konstaterede så, at polen/kabinefilteret var fuldstændig lukket af

Hvilket får mig til at tænke på at en tilsneet indsugnings-rist for
kabineluften (hvilket sagtens kan lade sig gøre på min P206) givetvis
vil virke som stod ventilationen på re-cirkulation!
Ergo: Er imdsugningen sneet til vil man få sværet ved at skabe den
'gennemtræk' i kabinen der trykker den fugtige luft ud, hvilket man
efter kort tid vil opleve som (evt. frossen) kondens indvendig efter
nedkøling af kabinen!

--
Armand.