/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Historie: Var lige ved at flippe ud...
Fra : Dak


Dato : 03-01-10 16:03

Var jo i Jylland igår for at hente vinterdæk og fælge. Sjovt at folk
ikke kan køre til hastighedsgrænsen lige så snart der ligger sne imellem
sporerne. :-/ Jeg drønede forbi på mine sommerdæk, selv på biler med
alverdens hjælpemidler. Hvorfor købe dyre biler hvis man ikke bruger
dens hjælpemidler når man kan?

Nå men det var ikke derfor jeg var ved at flippe ud over. Det var til
gengæld i dag hvor jeg havde fået sat vinterdækkene på. Det gik fint og
de passer perfekt. Jeg kørte så en lille tur for at pumpe dem op. Da jeg
ankommer til Shell Express på frederikssundsvejen kører jeg over til
deres pumpestander da det altid er den jeg bruger. Trykker 2.3 Bar og
sætter pumpehovedet til dækket. Kan se at indikatoren bevæger sig op men
tallet forbliver det samme. Derefter siger den END og så ERR2. Nogen
som ved hvad det betyder? Nå men prøver med et andet men samme resultat,
trykker også på ventilen for at tjekke for blokeret luftvej men det var
det ikke.

Kører nu over til en rigtig Shell i nærheden men der har de de der
mobile pumper man tager med sig over til bilen. Tager den og sætter den
til det ene hjul. Den siger ligesom standeren før 1.9 BAR. Trykker på
+mærket. Der sker intet! :-/ Så undrer jeg mig og er bange for at jeg
har fået 4 fælge/dæk med 4 defekte ventiler!!! I desperation tog jeg
mit reservedæk og satte den til pumpen. Den stod først på 2.5 BAR men
sekunder efter inden jeg får tænkt mig om stod den på 2.25 BAR. Skyndte
mig at tage hovedet væk fra ventilen. Ja men så stod jeg nu med et
reservedæk som nu ikke var pustet nok op.

Valgte nu at køre til Statoil tanken som lå lige imellem den første og
denne tank. Denne gang lod jeg lige nogen andre komme før mig, så jeg
kunne se om den virkede. Og det gjorde den. Så endelig kunne jeg få
pumpet mine dæk op. Glemte så lige helt reservehjulet.

Nå men pointen med historien? Ikke andet end at jeg nu har fået
vinterdæk!


--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09 Nu med svensk godkendte vintersutter"
"ex-Daewoo Matiz 0.8 SE '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur '90"

 
 
Fister Løgsovs (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 03-01-10 16:28

Dak frembragte:
> Var jo i Jylland igår for at hente vinterdæk og fælge. Sjovt at folk ikke kan
> køre til hastighedsgrænsen lige så snart der ligger sne imellem sporerne. :-/
> Jeg drønede forbi på mine sommerdæk, selv på biler med alverdens
> hjælpemidler. Hvorfor købe dyre biler hvis man ikke bruger dens hjælpemidler
> når man kan?
>
> Nå men det var ikke derfor jeg var ved at flippe ud over. Det var til gengæld
> i dag hvor jeg havde fået sat vinterdækkene på. Det gik fint og de passer
> perfekt. Jeg kørte så en lille tur for at pumpe dem op. Da jeg ankommer til
> Shell Express på frederikssundsvejen kører jeg over til deres pumpestander da
> det altid er den jeg bruger. Trykker 2.3 Bar og sætter pumpehovedet til
> dækket. Kan se at indikatoren bevæger sig op men tallet forbliver det samme.
> Derefter siger den END og så ERR2. Nogen som ved hvad det betyder? Nå men
> prøver med et andet men samme resultat, trykker også på ventilen for at
> tjekke for blokeret luftvej men det var det ikke.
>
> Kører nu over til en rigtig Shell i nærheden men der har de de der mobile
> pumper man tager med sig over til bilen. Tager den og sætter den til det ene
> hjul. Den siger ligesom standeren før 1.9 BAR. Trykker på +mærket. Der sker
> intet! :-/ Så undrer jeg mig og er bange for at jeg har fået 4 fælge/dæk med
> 4 defekte ventiler!!! I desperation tog jeg mit reservedæk og satte den
> til pumpen. Den stod først på 2.5 BAR men sekunder efter inden jeg får tænkt
> mig om stod den på 2.25 BAR. Skyndte mig at tage hovedet væk fra ventilen. Ja
> men så stod jeg nu med et reservedæk som nu ikke var pustet nok op.
>
> Valgte nu at køre til Statoil tanken som lå lige imellem den første og denne
> tank. Denne gang lod jeg lige nogen andre komme før mig, så jeg kunne se om
> den virkede. Og det gjorde den. Så endelig kunne jeg få pumpet mine dæk op.
> Glemte så lige helt reservehjulet.
>
> Nå men pointen med historien? Ikke andet end at jeg nu har fået vinterdæk!
>

Express'en, i min baghave, har nogen gange problemer med
pumpestanderen, jeg er ikke sikker på om det er hærværk eller slid, men
tror mest på slid, den bliver brugt meget.
Det kan være noget med kulde og fugt, der gør at flere luftdimser ikke
virker helt på toppen, i disse dage.
Kai (Herlev).



Dak (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 03-01-10 17:59


> Express'en, i min baghave, har nogen gange problemer med pumpestanderen,
> jeg er ikke sikker på om det er hærværk eller slid, men tror mest på
> slid, den bliver brugt meget.

Ja. bl.a. af mig. er dog ikke helt glad for deres vaskehal men det
er den der er nærmest.

> Det kan være noget med kulde og fugt, der gør at flere luftdimser ikke
> virker helt på toppen, i disse dage.

Umiddelbart. Tror det afhænger om de opbevarer deres pumper indenfor
eller i deres skure.


--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09 Nu med svensk godkendte vintersutter"
"ex-Daewoo Matiz 0.8 SE '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur '90"

Per Henneberg Kriste~ (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-01-10 18:14

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b40b197$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> Var jo i Jylland igår for at hente vinterdæk og fælge. Sjovt at folk ikke
> kan køre til hastighedsgrænsen lige så snart der ligger sne imellem
> sporerne. :-/ Jeg drønede forbi på mine sommerdæk, selv på biler med
> alverdens hjælpemidler. Hvorfor købe dyre biler hvis man ikke bruger dens
> hjælpemidler når man kan?
>
> Nå men det var ikke derfor jeg var ved at flippe ud over. Det var til
> gengæld i dag hvor jeg havde fået sat vinterdækkene på. Det gik fint og de
> passer perfekt. Jeg kørte så en lille tur for at pumpe dem op. Da jeg
> ankommer til Shell Express på frederikssundsvejen kører jeg over til deres
> pumpestander da det altid er den jeg bruger. Trykker 2.3 Bar og sætter
> pumpehovedet til dækket. Kan se at indikatoren bevæger sig op men tallet
> forbliver det samme. Derefter siger den END og så ERR2. Nogen som ved
> hvad det betyder? Nå men prøver med et andet men samme resultat, trykker
> også på ventilen for at tjekke for blokeret luftvej men det var det ikke.

Jeg kender ikke den pumpe du har brugt - men jeg kan fortælle dig at man
skal trykke 2 gange på start, hvis det er en OK-stander man står ved ..

Prøv det :)
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Dak (04-01-2010)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 04-01-10 12:14


> Jeg kender ikke den pumpe du har brugt - men jeg kan fortælle dig at man
> skal trykke 2 gange på start, hvis det er en OK-stander man står ved ..
>
> Prøv det :)

Æhh.. de er ikke nogen start knap? Der er kun PSI/BAR knap samt knap
for fladt dæk. og så plus og minus. Og ja prøvede også flads dæk
knappen. Normalt skal man bare vælge styrke og så sætte den til hjulet.
Den registrere så at der kommer tryk tilbage til pumpen og så sætter den
ellers igang med at sende retur.

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09 Nu med svensk godkendte vintersutter"
"ex-Daewoo Matiz 0.8 SE '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur '90"

Anders Majland (05-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 05-01-10 12:58

> Nå men pointen med historien? Ikke andet end at jeg nu har fået vinterdæk!
>

På den første tank jeg var på i søndags virkede compressoren heller ikke
(shell expres). På den næste var den første "løse" pumpe fyldt med is i
studsen. Den anden de havde virkede dog ...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste