Mortorvarmer til Peugeot 307 SW 1,6 HDI
Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 03-01-10 15:27

Kære gruppe,

Havde tænkt mig at få monteret et fyr og spare lidt ved at købe det brugt.
Jeg er så stødt på et par spørgsmål som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.

Jeg går udfra at det moteringsmæssigt er smartest at købe et nyere fyr hvor
vand- og Dieselpumpe er insbygget?

Er det underordnet om man køber EberSpächer eller Webasto?

Skal jeg købe en 4 eller 5 kW model?

Når der er klimaanlæg i bilen, er der så specielle ting man skal være
opmærksom på? Skal man eksempelvis stille temperaturen på HI om aftenen?

Bør man montere en fanmaster?

Har tænkt på at eftermontere fjernstart "EasyStart R+" og har næsten fået
den overbevisning at den kan bruges til både Webasto og Eberspächer?

Mvh Sophus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-01-10 17:22

Sophus Vørsing (2670) wrote:
> [...]
> Jeg går udfra at det moteringsmæssigt er smartest at købe et nyere
> fyr hvor vand- og Dieselpumpe er insbygget?

kun Webasto har det svjh. Altså i entrymodellerne.

> Er det underordnet om man køber EberSpächer eller Webasto?

Smag og behag. Jeg foretrækker Webasto.

> Skal jeg købe en 4 eller 5 kW model?

SW taler for 5 KW

> Når der er klimaanlæg i bilen, er der så specielle ting man skal være
> opmærksom på? Skal man eksempelvis stille temperaturen på HI om
> aftenen?
> Bør man montere en fanmaster?

Jeps ... Ret sikker på det.

> Har tænkt på at eftermontere fjernstart "EasyStart R+" og har næsten
> fået den overbevisning at den kan bruges til både Webasto og
> Eberspächer?

Det kan bruges, men ikke let og ligetil. Ved Webasto hedder den den T91
eller T100 og fylder som en kastanje. Ved en Easystart R+ er vi oppe i
mobiltelefonstørrelsen.

Jeg ville gå efter et Webasto 5 KW evt i P versionen og med T91 eller T100
hvis du er meget til teknikgejl.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-01-10 17:31

Sophus Vørsing (2670) wrote:
> Kære gruppe,
>
> Havde tænkt mig at få monteret et fyr og spare lidt ved at købe det
> brugt.

For øvrigt et af de få ting jeg ikke gad købe brugt. Flere sælger nye,
ellers er det www.padel.dk

--
- Frank

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-01-10 18:55

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe,
>
> Havde tænkt mig at få monteret et fyr og spare lidt ved at købe det brugt.

Tænk dig godt om.
Det kan blive rigtig dyrt at få renoveret et fyr hvis du har købt katten i
sækken. Jeg ville aldrig gøret det medmindre jeg kendte sælger rigtig godt.

Havde selv købt et brugt og efter ca. 1 år gik blæseren i stykker til
fyret - 2500bops (!)
Der havde jeg enda selv pillet fyret ud så de kunne lave det direkte i
skruestikket...

> Jeg går udfra at det moteringsmæssigt er smartest at købe et nyere fyr
> hvor vand- og Dieselpumpe er insbygget?

Hvis det er hver for sig er er alt andet lige nemmere at skifte :)
Der var også større mulighed for at kunne bruge alternative dele hvis der
skulle ske noget.

> Bør man montere en fanmaster?

Jeg har ikke fanmaster i og fyret bliver brugt rigtig flittigt for tiden -
den har endnu ikke svigtet mig ved at køre batteriet død.
Når det er ny instalaltion og de alligevel skal pille bilen i atomer ville
jeg nok få det med, merprisen er ganske beskeden så vidt jeg husker.

--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes

Fra : jens

Dato : 03-01-10 21:49

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har tænkt på at eftermontere fjernstart "EasyStart R+" og har næsten fået
> den overbevisning at den kan bruges til både Webasto og Eberspächer?

Hvorfor købe brugt når du kan få et nyt for 6330kr incl fjernbetjening.
http://cgi.ebay.de/Webasto-Standheizung-fuer-Peugeot-Diesel-vsch-Mod-NEU_W0QQitemZ220532106885QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3358bce685
Prøv at skrive til dem hvad de skal have for at sende til DK, de fleste Ebay
sælgere sender også til DK selvom det ikke umiddelbart fremgår.
Mvh
Jens