Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Valg af SD kort?
Fra : Janos

Dato : 03-01-10 16:59

Hej NG

Erder forskel på SD kort til kamerabrug og i givet fald hvilke typer bør man
benytte?
Jeg har købt et Canon EOS 1000D

Hilsen JanOS

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-01-10 18:39

On 03-01-2010 16:58, Janos wrote:
> Hej NG
>
> Erder forskel på SD kort til kamerabrug og i givet fald hvilke typer bør man
> benytte?

Ja, der er forskel.
Du skriver SD, og de har en max kapacitet på 2Gby
MEN: du mener sikkert som de fleste andre SDHC (HC=High Capacity)

Her er der tre egenskaber, der er interessante:

1. kapaciteten (4-8-16-32-64GB)
2. prisen, eller måsk prisen pr GBy
3. hastigheden. Denne oplyses ved, at de enten ikke er mærkede, eller
ved at der står et C med et 4, 6 eller måske et 10 tal indeni.
Jeg ved ikke hvor hurtigt et canon kamera kan skrive på kortet, men til
HD video (35MB/s) bruger jeg Class-6 kort.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-01-10 18:49

On 03-01-2010 18:38, Bo Bjerre wrote:
> [...]

Jeg kan på DPreview se at 1000D kan skyde 1.5 billede/sek i raw format,
så der er formodentlig ikke grund til at købe det hurtigste kort til det.

Bo //

Fra : Janos

Dato : 04-01-10 21:42

Tak for hjælpen