Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Negativ scanner
Fra : Thomas

Dato : 03-01-10 01:04

Hej alle og godt nytår.

Jeg søger en negativscanner, hvilket jeg også har fundet. Jeg vil høre
om der skulle være nogen som kan helt klart kan anbefale en bestemt
type... Hvad skal man kigge efter af specifikationer når man gerne vil
have sådan en. Har prøvet at kigge efter en guide af en slags på
nettet, men synes ikke at kunne finde en.

Med venlig hilsen og tak for hjælpen.
Thomas.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 03-01-10 10:22

On 2010-01-03, Thomas <pinga.msn@gmail.com> wrote:
> [...]
> have sådan en. Har prøvet at kigge efter en guide af en slags på
> nettet, men synes ikke at kunne finde en.

Ud fra de informationer du har givet omkring de negativer du skal scanne,
så vil jeg anbefale en Epson V750. Der kan du scanne negativer fra
24x35mm til 8x10" og det til en meget billig pris.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : AS

Dato : 03-01-10 18:46

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> wrote in message

> Ud fra de informationer du har givet omkring de negativer du skal scanne,
> så vil jeg anbefale en Epson V750. Der kan du scanne negativer fra
> 24x35mm til 8x10" og det til en meget billig pris.

IMHO skanner kan bliver billig, ikke pris

Fra : Thomas Kjær

Dato : 03-01-10 19:42

On 2010-01-03, AS <no@mail.com> wrote:

> IMHO skanner kan bliver billig, ikke pris

*plonk*

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-01-10 11:51

http://www.filmscanner.info/en/FilmscannerTestberichte.html

--
mvh/Preben

Fra : ab-c

Dato : 03-01-10 12:30

"Thomas" <pinga.msn@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej alle og godt nytår.
>
> Jeg søger en negativscanner ...

Hvorfor så negativ her ved begyndelsen af det nye år ?

Ikke for at være negativ, men min erfaring er, at det i lige så høj grad som
kvaliteten af (den kvalitetsmæssigt positive) negativscanner er kvaliteten
af den medfølgende software, der gør en forskel - her skilles fårene fra
bukkene.

ab©

Fra : Thomas

Dato : 03-01-10 07:05

On 3 Jan., 12:29, "ab-c" <huskFJ...@DETTEc.dk> wrote:

> [...]
> af den medfølgende software, der gør en forskel - her skilles fårene fra

ha ha ha

Størrelsesmæssigt skal den kunne klare de gængse størrelser. - kan se
at der både er lange/smalle negativer samt dem jeg bedst kender sådan
firkantede fra en almindelig rulle film.

Jeg vil prøve at kigge på det medsendte link og se om jeg kan blive
klogere på det.

tusinde tak.....

/Thomas.