|
| Retslig stilling ved kontraktbrud Fra : Jan Smed |
Dato : 02-01-10 23:43 |
|
- af de mindre, ganske vist. Jeg købte for nogle måneder siden en Dell
StudioXPS16 hos Telia.
Da jeg kom hjem med den, var det trådløse internet ikke sat op, som der
ellers tydeligt anføres i kontrakten, at det skal være fra butikken.
Ved henvendelse fortæller en ung snothvalp mig, at det gør (gider?) de
ikke, jeg kan selv få lov at sætte et såkaldt SIM-kort i, som jeg ikke
aner hvad er.
Resultat: 1 styk pissedyr bærbar - stadig uden internetforbindelse
(joeh, via kabel, men det kan jeg ikke bruge ude i landet).
Er jeg retsløs, eller hvad? Må jeg bare skifte firma?
Xpost dk.forbruger for en sikkerheds skyld
Mvh
Smeden
| |
N_B_DK (02-01-2010)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 02-01-10 23:48 |
|
"Jan Smed" <smeden@usenet.invalid> wrote in message
news:48f55$4b3fcbef$57484de7$4327@news.comxnet.dk
> Ved henvendelse fortæller en ung snothvalp mig, at det gør (gider?) de
> ikke, jeg kan selv få lov at sætte et såkaldt SIM-kort i, som jeg ikke
> aner hvad er.
Ja og så brokker kunderne efterfølgende over de ikke har fået en ny maskine,
og eftersom at man oftest skal indtaste sit navn første gang man tænder den
(en del af registrerings processen), så skal forretningen være ualmindelig
dygtige til at gætte.
--
MVH. N_B_DK
| |
Andreas Plesner Jaco~ (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 03-01-10 00:59 |
|
On 2010-01-02, Jan Smed <smeden@usenet.invalid> wrote:
>
> Da jeg kom hjem med den, var det trådløse internet ikke sat op, som der
> ellers tydeligt anføres i kontrakten, at det skal være fra butikken.
Hvad står der da i kontrakten?
--
Andreas
| |
Jan Smed (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Jan Smed |
Dato : 07-01-10 22:26 |
|
Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Hvad står der da i kontrakten?
At sælger ved udlevering af maskinen har isat SIM-kort og klargjort
forbindelsen. Man vælger selvfølgelig brugernavn og password ved
opstart, kan jeg berolige N_B_DK med.
Det trådløse internet har aldrig fungeret, jeg bruger hullet i væggen,
og det er mildest talt ikke optimalt, når man rejser.
Jeg har selvfølgelig forespurgt i butikken, om de kunne bringe det i
orden, men "det plejer vi ikke at gøre", lød det fra den unge mand, og
siden er der intet sket - udover at jeg betaler.
Det drejer sig om en Dell Studio XPS16, og sim-kortet skulle give
dækning overalt, hvor Telia dækker, har jeg forstået.
| |
Bjarke Hansen (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 03-01-10 02:35 |
|
On 2 Jan., 23:42, Jan Smed <sme...@usenet.invalid> wrote:
> - af de mindre, ganske vist. Jeg købte for nogle måneder siden en Dell
> StudioXPS16 hos Telia.
>
> Da jeg kom hjem med den, var det trådløse internet ikke sat op, som der
> ellers tydeligt anføres i kontrakten, at det skal være fra butikken.
Mon dog?
>
> Ved henvendelse fortæller en ung snothvalp mig, at det gør (gider?) de
> ikke, jeg kan selv få lov at sætte et såkaldt SIM-kort i, som jeg ikke
> aner hvad er.
Sim kort er det kort du også skal sætte i din mobiltelefon for at få
den til at virke. Det plejer man også selv at gøre, da simkortet
kommer i en konvolut med evt. kontrakt osv.
>
> Resultat: 1 styk pissedyr bærbar - stadig uden internetforbindelse
> (joeh, via kabel, men det kan jeg ikke bruge ude i landet).
>
> Er jeg retsløs, eller hvad? Må jeg bare skifte firma?
Hvs du har gået 2 måneder, og nu vil slippe for at betale for din
bærbare tror jeg da ikke rigtigt den går nogle steder....
Hvis du stadig ikke har fået mobil internet på den, ville jeg da nok
gå ned i butikken og bede dem om at hjælpe dig....
| |
Peter Lykkegaard (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 03-01-10 04:28 |
|
Bjarke Hansen skrev:
> > Da jeg kom hjem med den, var det trådløse internet ikke sat op, som der
> > ellers tydeligt anføres i kontrakten, at det skal være fra butikken..
>
> Mon dog?
Det kan da sagtens passe
Telia lover altid guld og grønne skove også på papir, men de
overholder aldrig ret meget af det de lover
Da det står på varigt medie er det forholdsvist enkelt at komme ud af
deres kontrakter ...
> Sim kort er det kort du også skal sætte i din mobiltelefon for at få
> den til at virke. Det plejer man også selv at gøre, da simkortet
> kommer i en konvolut med evt. kontrakt osv.
>
Går jeg ned i den lokale telebutik og køber et simkort så sætter de
også simkortet i telefonen u/b
>
> Hvs du har gået 2 måneder, og nu vil slippe for at betale for din
> bærbare tror jeg da ikke rigtigt den går nogle steder....
>
Jow da - prøv at nærlæse købeloven, det kan være du kan lære noget
Noget med at varen ikke lever op til hvad der er lovet
- Peter
| |
Ralph (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Ralph |
Dato : 03-01-10 12:37 |
|
"Jan Smed" <smeden@usenet.invalid> skrev i en meddelelse
news:48f55$4b3fcbef$57484de7$4327@news.comxnet.dk...
> Ved henvendelse fortæller en ung snothvalp mig, at det gør (gider?) de
> ikke, jeg kan selv få lov at sætte et såkaldt SIM-kort i, som jeg ikke
> aner hvad er.
Det svarer sådan lidt til at du køber en bil og kører ned og brokker dig
over at askebægeret ikke er åbnet, det havde forhndleren ellers lovet - sæt
dog det simkort i og kom videre.
--
Ralph
| |
Erik Olsen (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Erik Olsen |
Dato : 03-01-10 12:38 |
|
Jan Smed wrote:
> - af de mindre, ganske vist. Jeg købte for nogle måneder siden en Dell
> StudioXPS16 hos Telia.
>
> Da jeg kom hjem med den, var det trådløse internet ikke sat op, som
> der ellers tydeligt anføres i kontrakten, at det skal være fra
> butikken.
> Ved henvendelse fortæller en ung snothvalp mig, at det gør (gider?) de
> ikke, jeg kan selv få lov at sætte et såkaldt SIM-kort i, som jeg ikke
> aner hvad er.
>
> Resultat: 1 styk pissedyr bærbar - stadig uden internetforbindelse
> (joeh, via kabel, men det kan jeg ikke bruge ude i landet).
>
> Er jeg retsløs, eller hvad? Må jeg bare skifte firma?
Hvis den vare du har købt, ikke lever op til det sælger har lovet,
foreligger der en mangel som du kan reklamere over.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
| |
Jan Smed (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Jan Smed |
Dato : 07-01-10 22:27 |
|
Erik Olsen wrote:
> Hvis den vare du har købt, ikke lever op til det sælger har lovet,
> foreligger der en mangel som du kan reklamere over.
Tak.
| |
|
|