RKI registeret?
Fra : MariaH

Dato : 02-01-10 13:29

Hvordan er det hvis et par flytter sammen og den ene står i RKI og den anden
ikke gør.
Kan den som ikke står i RKI feks. låne penge i banken? få et
brille-abonnement feks via Nordea finans? osv.
Eller bliver man "straffet" fordi den ene står i RKI?

--
Maria

Fra : Kim2000

Dato : 02-01-10 13:59

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> brille-abonnement feks via Nordea finans? osv.
> Eller bliver man "straffet" fordi den ene står i RKI?

Nu må du fa.... ikke lave klassiskeren med at låne penge til ham den dejlige
fyr. Det ses så forbandede tit, når dine kreditmuligheder er væk, så skrider
han og efterlader dig med gælden og finder en ny kvinde der kan sikre hans
overforbrug. Det er set så mange gange før.

Svaret er iøvrigt at du som udgangspunkt ikke bliver påvirket af hans gæld
bare fordi I bor sammen.

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-01-10 14:16

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sikre hans overforbrug. Det er set så mange gange før.
>
> Svaret er iøvrigt at du som udgangspunkt ikke bliver påvirket af hans gæld

Nu kunne det jo være, at det var Maria, der stod i RKI
--
mvh/Preben

Fra : Bæ9

Dato : 02-01-10 15:43

> [...]
> sikre hans overforbrug. Det er set så mange gange før.
>
> Svaret er iøvrigt at du som udgangspunkt ikke bliver påvirket af hans gæld

hehe - ja, du har så inderligt ret

ak ja - disse naive piger der hopper på selv peter lundin om det så skal
være........

Fra : MariaH

Dato : 02-01-10 18:30

> hehe - ja, du har så inderligt ret
>
> ak ja - disse naive piger der hopper på selv peter lundin om det så skal
> være........

Nu er det ikke en lykkeridder jeg er faldet for, men en som har været i
kløerne på en psykopat og på den måde er endt i Ribers.

--
Maria

Fra : Kim2000

Dato : 02-01-10 19:18

> Nu er det ikke en lykkeridder jeg er faldet for, men en som har været i
> kløerne på en psykopat og på den måde er endt i Ribers.

Jaja, nu fik du så rådet om at passe på dig selv med ganske gratis sammen
med svaret

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-01-10 00:02

On 02/01/2010 18:29, MariaH wrote:
> Nu er det ikke en lykkeridder jeg er faldet for, men en som har været i
> kløerne på en psykopat og på den måde er endt i Ribers.

Ville en lykkeridder ikke være ret tilbøjelig til at opdigte en historie
om at have været i kløerne på en psykopat?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-10 00:08

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> Ville en lykkeridder ikke være ret tilbøjelig til at opdigte en historie
> om at have været i kløerne på en psykopat?

Formentlig, men vi må jo også regne med Maria kan tænke selv og passe på sig
selv, nu fik hun en alarmklokke og vi har jo ingen mulighed for at vide om
hun skal tage sig af den eller ej, det må hun selv afgøre.

Fra : alexbo

Dato : 02-01-10 14:26

"MariaH" skrev

> [...]
> brille-abonnement feks via Nordea finans? osv.
> Eller bliver man "straffet" fordi den ene står i RKI?

En registrering i RKI er bare en registrering af et misligholdt
gældsforhold, det er ikke en juridisk hindring for andre gældsforhold
hverken for den registrerede eller samboende.
Det er op til banken og andre om registreringen får betydning, en bank med
et langvarigt kundeforhold vil næppe tillægge en registrering af en
samboende nogen vægt.
Andre ser kun på adressen, er der registrering på adressen afviser de alle
der bor på denne adresse.
I så tilfælde bliver man "straffet" blot ved at dele adresse.

mvh
Alex Christensen