ICE net
Fra : HO

Dato : 02-01-10 10:52

Hej
Har i også observeret ICE net har ændret på vilkår?
Jeg modtog et girokort der dækker de næste 3 måneder.
Ændringer:
Man kan ikke opsige abb. med måneds varsel.
Det er kommet max download grænse på.
kr. 149,- max 1GB / kr. 199,- max 5GB / kr. 299,- max 10GB
Ændringer er så væsentlig, at man må kunne frasige abb. med omg. virkning ?
Hvis den kører over betalingservice, er det ikke sikkert man lige opdager
det.

Med Venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 02-01-10 05:51

Ja så man "nøjes" med WiFi, og med den rigtige antenne er der her en
rimelig rækkevidde, især til anlæg der ligge nær eller i
lystbådehavne.

Mvh/Harding

Fra : Roderiet

Dato : 03-01-10 01:36

Hej der Harding du skriver , og med den rigtige antenne er der her en
rimelig rækkevidde , hvad kan det være for en antenne for jeg har søgt
efter en der kunne forbedre motagelsen på den bærbare, i havnene. mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-10 23:54

Roderiet wrote:
> [...]
> her en rimelig rækkevidde , hvad kan det være for en antenne for
> jeg har søgt efter en der kunne forbedre motagelsen på den bærbare, i

Hej Niels,

Da jeg i sin søgte råd her i gruppen vedr. en velegnet mastemonteret
antenne til brug for opkobling til ice.net, fik jeg anbefalet en
Procom - CXL 70-1/h ... Ved at google, får du blandt andet dette link:
http://www.ukw-berichte.de/English/ukw-docs/antennas/procom/omnidir/base-470.html

Jeg er dog ikke selv kommet igang, men har stadig i tankerne at til
foråret vil jeg installere en sådan - hvis det til den tid fortsat er
den rigtige antenne til formålet og ice.net forstat er i markedet ...
... Hvis nogen i gruppe med forstand på de dele, vil jeg blive
taknemmelig for en evt. opdatering ... Er det stadig "det rigtige"???

Der var også tips til kabel, hvor jeg i sin tid fik noteret H1000;
H2000; Aircom+ ...

Trods de ændrede vilkår fra ice.net har jeg besluttet at fortsætte med
ice.net og har betalt den fremsendte faktura. Jeg tror på idéen og håber
konceptet bliver holdt i live, for det er efter min løsning den løsning,
der bedst dækker mit behov for en priskonkurrencedygtig og ydelsesmæssig
(rækkevidde) løsning i de farvande jeg gerne vil sejle: Danske, Norske
og Svenske ...

Selv har jeg indtil nu klaret mig med den lille magnet-antenne og det
lille D10-modem, men den løsning er ikke god nok synes jeg ...

Så jeg kan på nuværende desværre ikke give dig praktiske erfaringer med
den omtalte antenne og jeg kan desværre ikke huske, hvem i gruppen, der
havde monteret sådan en sag ... eller anbefalede den ...

Var det dig Bjarke? - Eller SørenH? ... Eller ?

Flemming Torp

Fra : SørenH

Dato : 04-01-10 12:30

Flemming Torp skrev:

> [...]
> havde monteret sådan en sag ... eller anbefalede den ...
>
> Var det dig Bjarke? - Eller SørenH? ... Eller ?

Hej Flemming
Hehe, - det var slet ikke det Harding mente med at omtale "den rigtige
antenne".
Han mener en ekstern antenne til WiFi så man kan fange de hotspots og
uaflåste accesspoints på lidt længere afstand, - dog max ca 300 meter!

Heldigvis er vi alle forskellige, så jeg er meget glad for min ice.net
forbindelse (en 50'er er bedst!) lissom Bjarke og sikkert mange andre.
Procom er et dansk firma og på deres hjemmeside kan du finde
beskrivelser af 450MHz marineantenner som feks den omtalte:
http://kortlink.dk/procom/7amr
Denne kan umiddelbart via kabel sluttes til en 50-dongle med det lille
overgangskabel som kan købes hos ice.net, og øger rækkevidden voldsomt i
forhold til at sidde nede i salonen eller ved kortbordet med den bærbare
og 50'eren isat.
Bjarke har vistnok fået monteret een på sit skib.
Vores båd står på land til sommer grundet et arvet sommerhus i Asserbo
der skal istandsættes, men allerede dér har jeg stor glæde af mit
ice.net-abonnement.
Hilsen SørenH
l/y Marie af Næstved (l/y = landyacht)

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-10 20:53

SørenH wrote:

> [...]
> Vores båd står på land til sommer grundet et arvet sommerhus i Asserbo
> der skal istandsættes, men allerede dér har jeg stor glæde af mit

Ja, det var en smutter ... Jeg er så optaget af at have en permanent,
god og sikker internetforbindelse, på båden, at jeg overså
wifi-muligheden ... På trods af, at min hjemhavn er vel dækket med
gratis og velfungerende NoPayNet opkoblinger iøvrigt ...

Flemming Torp

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 05-01-10 00:45

Jeps. jeg har et D50 modem og en 450 MHz antenne i mastetoppen. Det er
ganske vist ikke en procomm, som er sublim kvalitet. Jeg overvejer at skifte
min 'kopi' antenne til den nævnte procomm.

Bjarke

Fra : Steffen Skov

Dato : 10-01-10 13:02

I sommer monterede jeg en Procom-antenne på agterpulpitten til mit D50
modem. Det virker upåklageligt. Jeg sejlede fra Århus, øst og syd om
Sjælland. Syd om Møn, Falster, Lolland, Langeland, Ærø til Lanballigau og op
langs østkysten af Jylland til Århus. På denne tur havde jeg ingen problemer
med Ice-net, så jeg ved ikke om jeg vil have antennen i masten den dag
masten kommer ned at ligge.
Hilsen Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-10 14:27

Steffen Skov wrote:
> [...]
> havde jeg ingen problemer med Ice-net, så jeg ved ikke om jeg vil
> have antennen i masten den dag masten kommer ned at ligge.

Hej Steffen,

Det lyder jo lovende og overbevisende. Med mit noget bedagede udstyr
(D10 modem og magnetantenne på kahytstaget) havde jeg også forbindelse
til ice.net i de fleste danske farvande i sommeren 2009, men det gik
flere steder meeegeet laaangsoooomt ... Specielt uploads. F.eks.
forsøgte jeg at sende et par billeder ... Det tog en hel krig før det
var afsendt.

Et spørgsmål, når du siger at det virker upåklageligt: Har du nogen
anelse om down- og uploadhastighederne på turen? Varierede den meget
afhængig af lokationen?

Flemming Torp

Fra : Steffen Skov

Dato : 10-01-10 18:39

Hej Flemming
Jeg hyggede mig så meget på alene turen, at jeg ikke fik testet hastigheder
ind og ud, men jeg var ikke generet. Jeg skal nok teste dem på kommende
sommertogt.
Hilsen Steffen

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 10-01-10 18:51

Dte kan man ikke sammenligne, Flemming.

D35 og D50 kører en anden kommunikationsprotokol end D10 som er langt mere
robust og hurtigere; specielt i upload.

Det er min klare anbefaling, efter både at have brugt D10 og D50, at du
bruger de 1000,- på at skifte modem. Det vil du ikke fortryde.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-10 00:50

Bjarke@Escape wrote:
> [...]
>
> Det er min klare anbefaling, efter både at have brugt D10 og D50, at
> du bruger de 1000,- på at skifte modem. Det vil du ikke fortryde.

Enig. Jeg *er* "solgt". Og så er det jo sikkerhedsudstyr(!), hvilket
betyder, at bevillingerne går lidt nemmere igennem for udstyr i den
kategori ...

Jeg var såmænd bare interesseret i, om Steffen kunne bidrage med nogle
konkrete erfaringsbaserede tal for transmissionshastighederne ... og om
de varierede meget i de farvande, han nævner. Det er jo ikke altid
brochurernes anprisninger/informationer holder i praksis ... ...

Men de kommer en dag, lover Steffen og jeg vil også vende tilbage med
mine konkrete erfaringer ...

Flemming Torp

Fra : Steffen Skov

Dato : 11-01-10 19:00

O-høj
Så kom der endelig en mail om ejerskifte og nye betingelser for mit
abonnement. Læs nedenfor. Men det har I andre vel også fået? Jeg kunne godt
falde for at vælge abonnementet "ofte". Det vil dække mine behov og jeg
sparer 100 kr./mdn., men kikker jeg på deres dækningskort "om 2 måneder", så
bliver det væsenligt indskrænket i forhold til nu. Det er jo skidt, selv om
der loves det modsatte. Kan min eksterne antenne afbøde lidt på det? (det
bliver undersøgt til sommer,,,,, men). Jeg har en dårlig fornemmelse af at
Icenet måske ikke længere er så attraktivt længere. I disse krisetider skal
alle folk malkes for sidste skilling.
Bjarke - er det Gateway D35, du henviser til som værende bedre end D10 og
D50. Den er ikke særlig lommevenlig til fx. toget, så den må vel være et
fast inventar i båden? Tror du man kan installere det i båden og bruge det
der, mens man bruger sit D50 i toget og andre steder?
Hilsen Steffen
(indsat skrivelse):
Kære STEFFEN SKOV

Som du måske allerede er informeret om, så overtog AINMT Holding
AB i begyndelsen af oktober 65% af aktierne i ice.net Danmark. AINMT
Holding AB ejer i forvejen ice.net i Sverige og Norge. Ice.net i Danmark er
således blevet en del af det Skandinaviske selskab.

Der vil fremadrettet komme til at ske en række ændringer i
ice.net Danmark, som vil betyde en forbedret oplevelse af dækning,
kundeservice og leverance.

Vi er i øjeblikket i gang med en udbudsrunde, som vil betyde, at
vi kommer til at fordoble antallet af master i Danmark i år 2010. Vi er i
gang med at outsource vores kundeservice således at vi kan sikre en
forbedring af den oplevelse man som kunde får.

snip

Mobil Bredbåndskunde

For at sikre en god båndbredde til alle vores kunder, som har et
normalt dataforbrug, har vi indført nye abonnementer med en maksimumsgrænse
på dataforbruget. Såfremt du også har Mobil Bredbånd, bliver du automatisk
konverteret til det af de nye abonnementer, som prismæssigt svarer til det,
du har i dag. Du kommer ikke til at betale mere for dit Mobil
Bredbåndsabonnement, end du gør i dag.

Nye abonnementer

· Bredbånd LIDT - inklusiv 1 GB / 30 dage
(kr. 149,-/måned)

· Bredbånd OFTE - inklusiv 5 GB / 30 dage
(kr. 199,-/måned)

· Bredbånd ALTID - inklusiv 10 GB / 30 dage (kr.
299,-/måned)

Hvis dit dataforbrug overskrider det indeholdte forbrug,
begrænses hastigheden til maksimalt 100 Kbps for den resterende del af
tredive dages perioden.

Ændringer af abonnementet og de nye handels- og
abonnementsvilkår vil være gældende fra den 1. februar 2010. Du kan læse
mere på www.ice.net/dk under punktet kundeservice eller du kan kontakte os
på support@nordiskmobil.dk

Med venlig hilsen

ICE.NET

ICE Danmark A/S - Tietgensvej 16, 8600 Silkeborg
- Kundeservice: 4376 6668

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 12-01-10 23:58

Ja. Som jeg forstår teknikken, så er D35'erens antenne bedre end D50, men
kobler du ekstern antenne til, så er der ingen forskel (hastighedsmæssigt)
på D35 og D50.

Bjarke

Fra : Steffen Skov

Dato : 13-01-10 16:16

Tak for det - der sparede jeg lige godt en tusse!
Hilsen Steffen
--
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 13-01-10 00:01

Frit fra hukommelsen (jeg boede jo i båden til det blev koldt), så kørte jeg
ca 1 mbps ned og ca 800 kbps op. Med D10'eren kommer du sjældent over 100
kbps op

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-01-10 03:28

Prøv at se indlægget:
Internetforbindelser ombord. 6 ny af 6 Harding E. Larsen (4
forfattere) 13 Dec. 2009

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 03-01-10 08:01

On 3 Jan., 11:28, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Prøv at se indlægget:
> Internetforbindelser ombord.     6 ny af 6 Harding E. Larsen (4
> forfattere) 13 Dec. 2009
>
> Mvh/Harding

> - Vis tekst i anførselstegn -

Har også observeret at de opkræver nu for 3 måneder ad gangen og dette
ikke har været meddelt den enkelt abbonements ejer, dette er så
væsentlig en ændring i abbonenmentet at bør have ret til at frasige
sigd det, men det er ikke muligt med den ene måneds varsel som der
står i betingelserne, dette er efter min mening en klart brud på de
aftale kune og ICE.net imellem. At man som forbruger ikke når at
opdage dette før det er forsent når man betaler over PBS. Jeg mener at
man dette i hånden kan kræve sit abbonemt opsagt øjeblikkeligt da det
er en aftale men ikke har indgået skriftlig med ICE.net.

Og at der nu er begrænsning i download er også så stor en ændring i
det abbonmet man havede indgået, og derfor ikke holder i forhold til
den aftale man indgået.
At man har krav på at kunne opsige det med dags varsel.
Jeg mener ikke at firmaet kan frasige sig sin information til de
enkelte abbonmenter , ved blot at skrive det på deres website.

Har ikke overvejet min stilling til det.
Gert

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 03-01-10 19:55

Det stod på PBS opkrævningen, som du har modtaget på papir eller pr e-boks.

Enig i at man får en lille fordel og 2 ulemper. Så alt i alt er det en
forringelse. Men jeg fortsætter. Sejler man meget væk fra wifi dækningen er
det stadig herligt.

Bjarke

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-01-10 12:19

Hej Bjarke, gert og Flemming,

Vil det være cmuligt for jer at skifte til et andet program/udbyder
for skrivning i nyhedsgrupperne for der skal mere end en Hvid stok for
at finde rundt i de ret uforståelige skriv der kommer fra jer.
Der er udrivninger i ordene manglende bogstaver m.m. der gør jeres
indlag svære at decifrere.

Mvh/Harding

Fra : Ole Pagh

Dato : 03-01-10 20:44

Harding E. Larsen skrev den 2010-01-03:
> [...]
> at finde rundt i de ret uforståelige skriv der kommer fra jer.
> Der er udrivninger i ordene manglende bogstaver m.m. der gør jeres

Jeg læser nu deres indlæg OK med de danske karakterer æ,ø og å som er
dem du tilsyneladende mangler.
Det _kunne_ være DIN nyhedslæser der er sat op til et forkert tegnsæt.
Jeg er bestemt ikke ekspert her, men tegnsættet jeg f.eks bruger hedder
ISO-8859-1, og nyhedslæseren er MesNews 1.08.03.00.

Der var en længere debat om noget lignende i en anden nyhedsgruppe for
nylig. Muligvis var det i sproggruppen, dk.kultur.sprog hvor de godt
kan fordybe sig i teknikaliteter udover sprog.
Men ellers må det bedste bud være at spørge i gruppen:
dk.edb.internet.software.mail+news

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-01-10 14:43

Det ser ud til at der er en fejl når jeg læser med Googles nyhedslæser
hvor æ,ø og å ikke skrives og pladserne i teksten til disse bogstaver
mangler.
I Outlook express er teksten OK.
Denne meddelse er skrevet med Google kan du se jeg skriver om teksten
korrekt?

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-10 23:33

Hejsa Harding,

Både din nedenstående tekst og andres "originalindlæg" læses hos mig
helt korrekt. Jeg bruger OE med QuoteFix. Dette er sendt via OE. Jeg
sender med Vesteuropæisk (ISO) tegnsæt.

Jeg prøvede så at *læse* de samme indlæg via Google Groups og der skete
noget:

HO's og dit efterfølgende indlæg var OK,
men "Roderiets" Niels var uden de tre danske specialbogsaver ..
Så kom du igen, OK, Blueocean v/Gert var også OK,
men så kom Bjarkes, som hos mig var uden æ, ø og å og det følgende -
fra Blueocean/Gert var nu pludselig også uden disse speceialbogstaver
og endelig var Hardings, Oles og Hardings indlæg efterfølgende også OK

Don't ask me why ... I'm just the messenger boy ... ...

Flemming Torp

Fra : Ole Pagh

Dato : 04-01-10 07:31

Harding E. Larsen:
> Denne meddelse er skrevet med Google kan du se jeg skriver om teksten
> korrekt?

Det gør du og teksterne fra Dig har hele tiden været OK læsbare.
Jeg har desværre ingen anelse on hvad der er på færde. Kanske at Bjarke
ved noget.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 05-01-10 00:39

Jeg eksperiementerer ikke så meget med al det gejl. Er IT mand på arbejdet,
så jeg får nok af den slags. Når jeg har fri bruger jeg bare den Outlook
Express 6 jeg har brugt de sidste 4-5 år. Jeg har ikke engang skiftet pc'er
(men trænger snart). Så hvis der er er noget der har ændret sig, så er det
på jeres side. Er *meget* konservativ med den slags. Har brugt alt for mange
timer i mit liv på at undre mig over karaltersæt.....

Bjarke

Fra : Ole Pagh

Dato : 09-01-10 09:01

Harding E. Larsen kom med følgende:
> [...]
> mangler.
> I Outlook express er teksten OK.
> Denne meddelse er skrevet med Google kan du se jeg skriver om teksten

De har også problemer med de danske karakterer i bl.a. sproggruppen
hvis det er "Google Groups" der er anvendt som nyhedslæser.
Hvis jeg læser nyhedsindlæg f.eks. fra denne guppe via Google, er nogen
indlæg helt uden de danske karakterer, medens andre læses helt normalt.

Jeg tror at den generelle holdning er at bruge en anden nyhedslæser end
Google.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : gimlefar@gmail.com

Dato : 03-01-10 16:04

On 3 Jan., 20:19, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> at finde rundt i de ret uforståelige skriv der kommer fra jer.
> Der er udrivninger i ordene manglende bogstaver m.m. der gør jeres

Dette er bare et forsøg på at se, hvad der sker, hvis jeg svarer via
Google Groups.
Som man kan se, er flere af ovenstående meddelelser uden de danske
specialbogstaver, som jeg lige prøver at taste: æ, ø , å og store: Æ,
Ø, Å ...
Jeg ved jeg er way OT, men jeg håber på tilgivelse ...
Flemming Torp

Fra : blueocean

Dato : 04-01-10 09:33

On 4 Jan., 12:29, SørenH <so...@FJERNhelefamilien.dk> wrote:

> [...]
> ice.net-abonnement.
> Hilsen SørenH
> l/y Marie af Næstved (l/y = landyacht)- Skjul tekst i anførselstegn -

En WiFI antenne til 3G modem er noget helt andet end ICE's modem, man
kan hvis man Googler WIFI antenne få mange kreative forslag til
hvordan man øger rækkevidden på et Alm. 3G modem fra eks. 3,

se linket her.
http://images.google.dk/images?hl=da&source=hp&q=wifi+antenne&um=1&ie=UTF-8&ei=ERVCS5zFNYrT-QajsNyuCg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CC4QsAQwAw

Så hvis man er kreativ kan man sagtens finde på noget.

Og hvad angår en Antenne til ICE's net er det jo 450 Mhz, man skal
have fat i og den nævnte antenne fra Procom er ok til det, men skulle
man være indehave af en af de gamle antenner fra AP Navigatoren , de
kørte på 450 Mhz området så kan den godt bruges. Jeg selv bruger en
købt i Sverige fra det Svenske ICe.net for 1 år siden. Iøvrigt syntes
jeg at den danske ICE hjemmeside er ringe, bla hvis man samligner hvad
det tilbyder.

Gert

Fra : Ole Pagh

Dato : 04-01-10 18:02

blueocean har bragt dette til verden:

> ... men skulle man være indehave af en af de gamle antenner fra AP
> Navigatoren , de kørte på 450 Mhz området så kan den godt bruges.

What! Decca, som AP navigatoren brugte, lå i frekvensområder ca. 75 -
130 kHz.
Tager du ikke fejl af antenner til de gamle NMT radiotelefoner, som AP
og Storno m.fl. også lavede?
Det er så vidt jeg ved det samme sendenet (450 MHz) som ICE nettet
bruger, så derfor kan antennerne fra dengang bruges hvis der
overhovedet er nogen der har beholdt dem.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : blueocean

Dato : 05-01-10 07:09

On 4 Jan., 18:01, Ole Pagh <o...@xjyllingesydx.xdk> wrote:
> [...]
> bruger, så derfor kan antennerne fra dengang bruges hvis der
> overhovedet er nogen der har beholdt dem.

Hov Jo det var en smutter du har helt ret Ole......Sådan skulle det jo
ikke gå.

Det var de gamle AP og Storno radiotelefoner jeg mente, tak for
rettelsen.

Gert

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-01-10 12:13

Hej Niels,
Er man ikke til gør-det-selv antenner kan man vælge at købe en.
YachtGear.dk har en som ser rimelig god for brug i vores farvande, se:

http://www.yachtgear.dk/catalog/rv_marine_long_range_wifi.htm

Der er en annonce i FTLF bladet no 128 nov. 2009 på side 11.
For de der har en bærbar uden separat antenne stik ført ud, var det
måske muligheden for at få en bedre signalstyrke.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-10 16:29

HO wrote:
> [...]
> Ændringer er så væsentlig, at man må kunne frasige abb. med omg.
> virkning ? Hvis den kører over betalingservice, er det ikke sikkert

Hejsa,

Som ice.net-kunde, har jeg i dag modtget følgende mail:

Kære FLEMMING TORP
[...]

Telefonikunde

Vi har i ice.net besluttet fremadrettet kun at fokusere på Mobil
Bredbånd og vil derfor lukke vores telefonitjeneste. Det betyder
desværre, at du efter den 31. marts 2010 ikke mere kan bruge din ice.net
telefon på vores netværk i Danmark eller ved roaming i Sverige.

Ønsker du fremadrettet at bibeholde dit telefonnummer, så bedes du
henvende dig til en anden udbyder af telefoni og bede dem om at portere
nummeret over i deres netværk.

Har du i dag et kombi abonnement med både telefoni og Mobil Bredbånd,
vil abonnementet blive videreført som et rent Mobil Bredbåndsabonnement.

Du har allerede modtaget den sidste faktura vedr. telefoni, som gælder
for 1. kvartal 2010. Ønsker du at stoppe abonnementet inden den 31.
marts 2010, kan dette ske uanset evt. resterende bindingsperiode, og i
så fald vil for meget betalt abonnement blive tilbagebetalt. En
portering af nummeret er også at betragte som en opsigelse.

[...]

Et tjek på deres hjemmeside om opsigelse lyder således:

"Ved eventuelle ændringer i enten handels- abonnements eller
erhvervsaftaler samt prisliste vil disse blive varslet mindst en måned
før de træder i kraft. Kunden kan i varslingsperioden opsige sit
abonnement med 14 dages varsel med virkning senest fra den dato
ændringen træder i kraft".

"Hvis du ønsker at opsige skal du sende os et brev eller en e-mail.
E-mailen eller brevet skal indeholde dit kundenummer, hvorfor du ønsker
at opsige samt den dato hvorpå du ønsker at abonnementet skal udløbe. -
Opsigelse skal ske skriftligt løbende måned plus 30 dage, således at
opsigelse i indeværende måned sker med udgang af næstkommende måned."

Da jeg ikke bruger deres mobile bredbåndsservice som min primære
internetopkobling, har de nye grænser ikke betydning for mig ...
Men det er jo ikke en absolut grænse. Overskrides den, nedsættes
hastigheden for den trafik, der går udover grænsen ...
Men jeg kan godt se, at det kan ramme andre.
Formuleringen i deres henvendelse giver mig den opfattelse, at de vil
acceptere en opsigelse med 14 dages varsel ...

Flemming Torp

Fra : SørenH

Dato : 11-01-10 17:03

Flemming Torp skrev:

> [...]
> Formuleringen i deres henvendelse giver mig den opfattelse, at de vil
> acceptere en opsigelse med 14 dages varsel ...

Hej Flemming m.fl.
Det er et amerikansk firma - Access Industries - som har overtaget.
Man kan jo aldrig vide sig sikker, men på deres hjemmeside virker de
svært tilfredse med investeringen:
"The networks offer cost-effective access to advanced services with
close to total geographic coverage at a fraction of the investments of
the current 3G operators."
Og i tråd med at flere og flere el-selskaber har indset at telemarkedet
ikke lige er deres kærneområde (= generelt store tab) er det måske meget
godt det der er sket.
Jeg kunne dog godt ønske mig adgang til en trafiktæller for min konto,
da de 5GB jo er både up- og download.
Konkurrencen på detteher marked er (og blir) så hård, at man må håbe på
at markedskræfterne holder vores udgifter på det lavest mulige niveau.
SørenH
s/y Marie af Næstved

Fra : Per Nordahl

Dato : 12-01-10 18:31

"SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk> skrev i en meddelelse

Klip en hel masse.

> [...]
> Konkurrencen på detteher marked er (og blir) så hård, at man må håbe
> på at markedskræfterne holder vores udgifter på det lavest mulige

Søren her hjemme på hakkebrættet, bruges.
Netmeter.
Til det du spørger om, går jeg ud fra.

Et lille frewarreprogram som følger trafikken på comp.
Kan vist ovenikøbet indstilles til det du vil. Kig i
menuen/indstillinger.

Enten du må Gåggle el. bruge dette link.
http://www.metal-machine.de/readerror/
Ved linket virker mystisk fysisk, men den er nu god nok.
Dog er min version: 1.1.3 Der er nyere beta-udgave. Men jeg altid
lidt forsigtig med bet-ting.

Mvh. "Thulfen"

Fra : Per Nordahl

Dato : 12-01-10 20:19

Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en
meddelelse news:...

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 13-01-10 00:07

Der er da en trafiktæller i std softwaren der følger med både D10 og D50

Fra : SørenH

Dato : 13-01-10 12:34

Bjarke@Escape skrev:
> Der er da en trafiktæller i std softwaren der følger med både D10 og D50
>
> Bjarke
>

> "SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk> wrote in message

UPS! - "Connection history" i menuen!
Tak Bjarke, - det er vist det vi i vores branches Helpdeskservice plejer
at kalde en RTFM-fejl!
(For ikke-IT-folk: "Read The F...... Manual!")
SørenH
s/y Marie af Næstved

Fra : Ole Pagh

Dato : 13-01-10 13:45

SørenH skrev:
> Tak Bjarke, - det er vist det vi i vores branches Helpdeskservice plejer at
> kalde en RTFM-fejl!
> (For ikke-IT-folk: "Read The F...... Manual!")

Den gælder skam inden for alle brancher og i det hele taget hvor der
forekommer manualer.
Selv inden for fritidssejlads - her dog med den modifikation at når man
er indeblæst i en fremmed havn gerne tyr' til manualerne som læsestof
når alt andet ER læst...

Murphy's lov er også alment gældende.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : blueocean

Dato : 12-01-10 05:42

On 10 Jan., 18:39, "Steffen Skov" <Xssk...@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hej Flemming
> Jeg hyggede mig s meget p alene turen, at jeg ikke fik testet hastigheder
> ind og ud, men jeg var ikke generet. Jeg skal nok teste dem p kommende
> sommertogt.
> Hilsen Steffen

> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg trode at det var et jysk energiselskab der stod som ejer af
ICE.Net, men iflg. deres nyeste nyhedsbrev er det nu et Svensk Holding
selskab der er ejer, Hvad fremtiden vil bibringe er nu svært at se,
jeg håber ikke der er mange der er oprettet som telefon bruger også,
for det bliver nedlagt, så de beholder kun mobil bredbånd, KAN de nu
alene overleve med den ikke alt for gode service som de har udvist
indtil nu.????

Jeg har dog ikke opsagt mit abonnment på det, da jeg stadigvæk tror de
er de eneste der har den store dækning som de har.

Gert