Der findes vel ikke vejrstationer der virk~
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 02-01-10 23:36

Har haft to ude/inde termometre. Begge led af at virke alt for kort på et
batteri, og jeg mindes ikke at de overlever frostvejr, endsige kan vise
frostgrader.

Findes der overhovedet noget grej/batterier der kan det?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 03-01-10 00:02

> [...]
> frostgrader.
>
> Findes der overhovedet noget grej/batterier der kan det?

Kan ikke se det skulle være noget problem... Jeg har som beskrevet i en
tidligere tråd: god vejrstation... en Rosenberg og den virker upå klageligt,
på skrivende stund viser den -9,9 grader, og den sidder under udhænget...
BURRRR.... eneste problem er at "propellen" til vindstyrke kan finde på at
fryse, den viser dog 3,4sekundt meter nu, så den er stadig i live... men har
dog været frosset julen over...
Men altså batteriet i udendørs enheden har indtil videre klaret sig fint det
3-4 måneder jeg har haft dyret...

Mvh Tonni Madsen

Fra : CC

Dato : 03-01-10 00:24

"Preben R. Sørensen" skrev i meddelelsen ...

> [...]
> frostgrader.
>
> Findes der overhovedet noget grej/batterier der kan det?
Har Jacob Jensen, og har ikke haft problemer med disse.
Har dog erfaring for, at "no-name" batterier taber hurtigt spændingen når
det bliver koldt.
Derfor har jeg gjort det til vane, at skifte batterier i disse udendørs
enheder med "mærkevare", når havemøblerne sættes ind, og uret skrues
tilbage.

Fra : Is

Dato : 03-01-10 21:59

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vise
> frostgrader.
>
> Findes der overhovedet noget grej/batterier der kan det?

Det kommer nok an på hvormeget du vil ofre på det.

min Davis pro2 køre fint, når jeg ikke uploader hele tiden er det
fordi min pc ikke køre hvis jeg ikke er i nærheden af den.

http://www.erikisager.dk/davis/history_dag.htm

forhandler
http://www.davisnet.dk/velkommen%20til%20davis%20vejrstationer.html

mvh Erik

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 03-01-10 23:35

> Det kommer nok an på hvormeget du vil ofre på det.
>
> min Davis pro2 køre fint, når jeg ikke uploader hele tiden er det
> fordi min pc ikke køre hvis jeg ikke er i nærheden af den.

JA til 10k+ og varme i nedbørsmåleren, så skal det jo virke

/Leon

Fra : Is

Dato : 04-01-10 19:49

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> JA til 10k+ og varme i nedbørsmåleren, så skal det jo virke
>
> /Leon

Nu har jeg ikke varme i min nedbørsmåler, og den virker alligevel

men en stor del af strømmen til måler og sender kommer fra et lille
solpanel

mvh Erik

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 03-01-10 23:12

> [...]
> frostgrader.
>
> Findes der overhovedet noget grej/batterier der kan det?
Jeg har en OBH Nordica 433MHZ cable free virker godt på 6.år batteri tiden
i orden 3-4 mdr

Fra : Anders Majland

Dato : 08-01-10 10:39

> Findes der overhovedet noget grej/batterier der kan det?

Har en Rosenborg vejstation der koster omkring 1000kr (mindre på tilbud)

Den viser nu -7,5 grader - batterierne i udedelen skiftede jeg omkring
årsskiftet. De havde sidder der siden januar 2009.

Eneste problem er at vindmåleren fryser fast når der kommer meget nedbør og
hård frost. Og så måler nedbørs måleren heller ikke sne

Mere på http://majland.org/blog/?p=136

/A