Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farvel og goddag!
Fra : Soeren Friberg

Dato : 02-01-10 05:35

Forrige årti lagde ca. ud med Niko D1 (1999), EOS 1D og D1H(2001). Vi
havde Photoshop 6 i 2000. Nævnes bør angrebet på World Trade Center
(2001), der om noget har mistænkeliggjort fotografer. Der læses om
tilsyneladende uskyldige gadefotografer i England og USA, der arresteres
grundet udøvelsen af deres hobby. PF kalder perioden for det digitale årti.
Men hvad tror I så, der vil ske i dette årti (2010-2019)?
Hvad præger næste decade hardware-og softwaremæssigt?

Måske hedder statsministeren stadig Lars Lykke Rasmussen (selvom han
optræder under synonym, når der er klimatopmøder). Hvad tror I?

Mine bud er at skønt myndighederne vil kunne følge vores gang 100% via
opstillede kameraer er enhver fotograf på gaden en potentiel
terrormistænkt. Tages der billeder af andres børn er det utvivlsomt en
potentiel pædofil i samfundets øjne. Det fotografiske medie vil i øvrigt
blive meget sekudært ift. filmoptagelser. Det gælder både blandt
professionelle og amatører.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060

Fra : Allan

Dato : 02-01-10 06:47

Socialdemokraterne vil fejre 75 året for Stauning eller Kaos valget ved
opsættelse af plakaten: "Lykke eller Løkken".
De konservative vil rebrande ham der Mikkelsen som Tollundmanden i
forbindelse med jagten på gerontofile.
Pia får sit hegn om Kærsgården.
På det fotofile område vil der blive forbud mod udstyr, der kan udvide
horisonter eller række ud over næsetipper.
Bill Gates vil blive mindet med udsendelse af Wup10 - den ultimative dos.
Kartoffelmos bliver hvermands eje.
Krige simuleres endnu ikke.

Godt Nytår - Fat Mod kraft er her stadig!
Aben

Fra : Soeren Friberg

Dato : 02-01-10 10:04

On 02-01-2010 06:46, Allan wrote:

> På det fotofile område vil der blive forbud mod udstyr, der kan udvide
> horisonter eller række ud over næsetipper.

Hæ, hæ; om der også vil ske et paradigmeskift a la filmmedie --> digital
er jeg simpelthen for fantasiløs til at forestille mig

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-01-10 13:26

On 2010-01-02 10:04:03 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Hæ, hæ; om der også vil ske et paradigmeskift a la filmmedie -->
> digital er jeg simpelthen for fantasiløs til at forestille mig

Bare vent, om en 10-20 år skal der nok opstå nogle små grupperinger af
foto-entusiaster, som vil fotografere analogt, sådan li'som folk der
leger med veteranbiler og damptog.

Og til den tid skal der nok være en eller anden virksomhed, som kan se
forretning i at etablere en lille nicheproduktion af film, som sikkert
kommer til at koste flere hundrede kroner pr. rulle.

I USA findes der allerede en forening for folk som render rundt og
fotograferer med gamle bælgkameraer af mahogni, og våde våde
kollodiumplader, i Danmark kan dette dog ikke lade sig gøre, da der i
den proces indgår nogle kemikalier, som alm. mennesker ikke kan få
tilladelse til at købe.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark