Langsommelig sædevarme ?
Fra : Båt båt

Dato : 01-01-10 19:09

Der går LANG tid inden min sædevarme virker og her i kulden er det
skisme
UBEHAGELIGT , det tager 20 minutter eller mere , at få
lidt varme i de oksehudsbeklædte stole i automobilet ...SÅ bliver de
dælme også
varme......
Hvad kan det mon skyldes ?

Fra : Leo Havmøller

Dato : 02-01-10 06:44

"Båt båt" <fritz.munk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> UBEHAGELIGT , det tager 20 minutter eller mere , at få
> lidt varme i de oksehudsbeklædte stole i automobilet ...SÅ bliver de

Hvilket bil mærke og model?

Leo Havmøller.

Fra : Båt båt

Dato : 02-01-10 05:59

On Jan 2, 6:44 am, Leo Havmøller <rtx...@nospam.nospam> wrote:

> Hvilket bil m rke og model?
>
> Leo Havm ller.

Audi A6 , 3.0 benzin.

Fra : Brian

Dato : 02-01-10 15:28

"Båt båt" <fritz.munk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Audi A6 , 3.0 benzin.

Er den født med læder fra fabrikken, eller er det eftermonteret ?

Jeg havde en Golf fra 97 med læder. Her skulle sædevarmen helt op på øverste
trin, før det kunne mærkes. Jeg regnede dengang med at elementet sipelthen
ikke var kraftigt nok, til at levere den ekstra varme der formentlig skal
bruges til læder kontra stof.

Efterfølgende har jeg haft endnu et par biler med læder, hvor man har
mærket/mærker sædevarmen inden for de første par minutter

/Brian

Fra : Allan F

Dato : 02-01-10 14:55

> [...]
>UBEHAGELIGT , det tager 20 minutter eller mere , at få
>lidt varme i de oksehudsbeklædte stole i automobilet ...SÅ bliver de

At sædet er koldt og der skal mere tid til at varme det op inden du kan
mærke det.

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-01-10 15:04

> At sædet er koldt og der skal mere tid til at varme det op inden du kan
> mærke det.

Joh.. men skal det tage så langt tid?

Sidste bil jeg havde læder i kunne jeg mærke det i løbet af få minutter..

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-01-10 17:05

Martin [6000] wrote:

> Joh.. men skal det tage så langt tid?
>
> Sidste bil jeg havde læder i kunne jeg mærke det i løbet af få
> minutter..

Frøs der også 17 grader da?

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-01-10 23:00

> Frøs der også 17 grader da?

Nej - ligesom det heller ikke gør nu.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-01-10 23:40

Martin [6000] wrote:

> Nej - ligesom det heller ikke gør nu.

Men der gjorde da.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-01-10 23:50

> Men der gjorde da.

Ja og folk der har været i Grækenland oplever 55 grader i skyggen hver
ferietur selvom DMI aldrig har målt så høje temperaturer der.

Såeh..

Bortset fra det - det skal ikke tage 20 min. om der så var minus 50.

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-01-10 14:06

On 02 Jan 2010 22:49:32 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

>Bortset fra det - det skal ikke tage 20 min. om der så var minus 50.

Jow jow - Når det er koldt, løber strømmen meget langsommere

Volger

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-01-10 15:28

"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Jow jow - Når det er koldt, løber strømmen meget langsommere

Kommer an på hvor koldt.

Hint: Superleder

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-01-10 21:53

On Sun, 3 Jan 2010 15:28:06 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

>"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

>Kommer an på hvor koldt.
>
>Hint: Superleder

Det er da bare "mere"?

Volger

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-01-10 00:45

> Sig mig engang. Er det eneste du læser Kia-brochurer?

Ja findes der andet?

> Så minus 19 da.

Og i Kolding ca. minus 5. Sådan er det altid. Lige på den anden side af
byskiltet er der hver vinter minus 20.

Hvordan ved vi at vor kære medskribent har oplevet så meget kulde?

Og i øvrigt, som du nok har læst, så er det uanset temperaturen den er så
langsom.

Nu hvor vi har fået alt det på plads vil du så stadig mene at jeg ikke
kan bruge min sammenligning med den gamle svensker? Den er IMHO meget
relevant, jeg havde bilen noget tid og jeg oplevede om vinteren ikke
problemer med sædevarmen der fik mig til at kigge på udetemperaturen og
konstatere det nok var derfor. Og der var da nogle kolde perioder husker
jeg.. men om det var minus 5, 10 eller 15 husker jeg ikke og det er i
øvrigt også ganske uinteressant.

Der skal ikke gå over 20 min før røven får varme!

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 03-01-10 18:42

On 2 Jan., 03:08, Båt båt <fritz.m...@gmail.com> wrote:
> [...]
> UBEHAGELIGT , det tager 20 minutter eller mere , at få
> lidt varme i de oksehudsbeklædte stole i automobilet ...SÅ bliver de

Jeg har tykke håndsyede lædersæder med en to trins varmeraket.
Det tager ca. 4-6 minutter på det lave trin og 3-4 minutter på det
høje trin før jeg mærker varmen i min po-po.
Chr IV