Html tags med i textarea ved copy og paste
Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 02-01-10 18:44

I et formfelt hvor jeg har et textarea ønsker jeg at kunne se html Tags
efter eksempelvis fra en hjemmeside at have brugt Ctrl-A Ctrl-C og Ctrl-V
i textareaet.

Det lader til at Html tagsene bliver filtreret ud ved Paste.

Går jeg via en html editior kan det godt lade sig gøre at paste hele koden.

Nogen forslag / løsninger???

Hans-Ole

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-01-10 20:41

Hans-Ole Jensen wrote:

> Det lader til at Html tagsene bliver filtreret ud ved Paste.

Ja, for textarea er ren tekst.

> Går jeg via en html editior kan det godt lade sig gøre at paste hele
> koden.

De bruger en ifrane, hvids der er dem jeg tænker på.

> Nogen forslag / løsninger???

Brug en rediger iframe, eller redigerbar div, som jeg gør i det her
eksempel:
<http://w-o-p-r.dk/tips/javascript/paste.textarea.html>

Her kan du paste html ind, og skifte mellem tekst og html med ctrl+alt+t

Stig Johansen

Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 03-01-10 10:35

Tak for dit svar.

Egentlig er det også ren tekst jeg er interesseret i. Jeg ønsker ikke
visning som en hjemmeside men ønsker at få <html tagsene> med, som ren
tekst.

mvh Hans-Ole

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-01-10 10:49

Hans-Ole Jensen skrev:
> Tak for dit svar.
>
> Egentlig er det også ren tekst jeg er interesseret i. Jeg ønsker ikke
> visning som en hjemmeside men ønsker at få <html tagsene> med, som ren
> tekst.

Hvis html-tagsne står som ren tekst, inden copy, er det kun et spørgmål
om visningen, ikke paste. Her gælder det om at encode specielle HTML-tegn.

I så fald kan du i ASP bruge server.HTMLencode( text)

I PHP er der måske en tilsvarende funktion.

HTMLEncode virker ikke på UTF-8 SVJV, så bruger du det, må du lave en
replace function. Dvs. noget a la:

function HTMLtoText(text)
   HTMLtoText=replace( replace( replace( text, "<", "&lt;"), ">", "&gt;"),
"&", "&amp;")
end function

Det vil virke i både UTF-8 og ISO8859

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-01-10 11:05

Hans-Ole Jensen wrote:

> Tak for dit svar.
>
> Egentlig er det også ren tekst jeg er interesseret i. Jeg ønsker ikke
> visning som en hjemmeside men ønsker at få <html tagsene> med, som ren
> tekst.

Ja - men det kan du ikke, for sådan hænger verden ikke sammen.

Du skriver ikke noget om i hvilken context du vil 'vise' HTML tags, men det
bedste bud er at paste det ind i en div, og via javascript udlæse
innerHTML, og assigne det til en value i et textarea.

Eksperimentér evt. med keyup eventen på ctrl+v, og skift fra div til
textarea.

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-10 16:35

Hans-Ole Jensen wrote:
> [...]
> Ctrl-V i textareaet.
>
> Det lader til at Html tagsene bliver filtreret ud ved Paste.

Når du kopierer noget fra en hjemmeside direkte fra browseren, får du ikke
mere med end hvad du kan se i browseren - resultatet af html-formateringen,
men ikke selve html-formateringen.

Skal du have html-formateringen kopieret med, skal du i browseren bede om at
få vis kilde og kopiere derfra.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 06-01-10 13:59

Nu er det sådan, at det som jeg skal kopiere fra ligger i et frameset og
bliver genereret af noget java, så indholdet kommer ikke med i vis kilde.
Jeg kan dog godt markere det og få det over i udklipsholderen incl
htmlformateringen, men htmlfomateringen forsvinder afhængig af hvor det
bliver pastet ind.

Venlig hilsen
Hans-Ole

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-01-10 17:57

Hans-Ole Jensen wrote:

> Jeg kan dog godt markere det og få det over i udklipsholderen incl
> htmlformateringen, men htmlfomateringen forsvinder afhængig af hvor det
> bliver pastet ind.

Ja netop - det er _modtageren_ der bestemmer hvad der kan pastes ind, og
derfor er din eneste mulighed en html 'kapabel' kontrol, som tidligere
nævnt en redigerbar div, eller et andet program.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-01-10 11:46

Hans-Ole Jensen wrote:

> Nu er det sådan, at det som jeg skal kopiere fra ligger i et frameset og
> bliver genereret af noget java, så indholdet kommer ikke med i vis kilde.

Du er ikke særlig meddelsom med hvad du vil opnå, men hvis det kun er vis
kilde, kan du i Firefox med HTML validator installeret lave en 'advanced
validate after javascript'

Jeg går ud fra du mener javascript, og ikke java.

Stig Johansen