Iphoto og photoshop Elements 6
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 01-01-10 16:41

Når jeg redigere i Iphoto, har jeg sat det op så Elements starter.
Fungerer fint nok.
Har jeg fotogrferet i RAW starter RAW-konverteren i Elements. Når jeg
så gemmer billedet ligger det i Iphoto mappen, men bliver ikke vist i
Iphoto.
Det er selvfølgelig også lavet om fra RAW-formatet til JPG. Hvordan
løser jeg det?
Når jeg er i Finder kan jeg ikke se billedet i Iphotomappen, men
vælger jeg Elements kan jeg se de redigerede billeder i Iphotomappen.

Please hjælp.

Vh
Peder

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 00:46

Peder Hanghøj <phanghoej@gmail.com> wrote:

> [...]
> Når jeg er i Finder kan jeg ikke se billedet i Iphotomappen, men
> vælger jeg Elements kan jeg se de redigerede billeder i Iphotomappen.

Hvis du arbejder i RAW er det måske på tide at du skifter til et program
som kan arbejde i RAW direkte ... f.eks. Lightroom eller Aperture ...

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-01-10 04:42

> Hvis du arbejder i RAW er det måske på tide at du skifter til et program
> som kan arbejde i RAW direkte ... f.eks. Lightroom eller Aperture ...

Eller Bibble Labs Pro 5 - betydeligt billigere og efter min smag
betydeligt bedre. YMMV.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.