Hvorledes transporterer man i dag - lovlig~
Fra : Emil

Dato : 01-01-10 23:32

Godt nyt år.

Hvorledes transporterer man i dag - lovligt - en lang kniv?

Som privat skal jeg tilberede lidt familieguf i form af
varmebehandlede andebryster. De skal brunes og udskæres på stedet,
hvorfor jeg ønsker at medbringe min egen filét-kniv, som er skarp og
30 cm. lang.

Med knivloven in mente, er jeg kommet i tvivl om lovligheden af
transport af knive. Jeg ønske naturligvis ingen anklager.

Hvad gør jeg? Vacumpakker den, tapéer den ind i 117 lag aviser, eller
hvad?

m.v.h. Emil
Godt nyt år til alle.

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-01-10 23:51

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> transport af knive. Jeg ønske naturligvis ingen anklager.
>
> Hvad gør jeg? Vacumpakker den, tapéer den ind i 117 lag aviser, eller

Pak den ind i et viskestykke og læg den i bagerummet sammen med det kød, du
skal tilberede. Så er jeg sikker på, evt. politifolk vil lade dig gå.
Ellers kan du jo anskaffe dig en blankvåbentilladelse på politistationen.
Den får du i løbet af et par dage, hvis du ellers er ustraffet.
--
mvh/Preben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-10 00:03

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Ellers kan du jo anskaffe dig en blankvåbentilladelse på politistationen.
> Den får du i løbet af et par dage, hvis du ellers er ustraffet.
> --
En blankvåbentilladelse er for at samle våben - ikke tilladelse til at rende
rundt med dem.
En køkkenkniv kræver ikke en blankvåbentilladelse - så det er noget vrøvl.

Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-10 01:51

Preben Andersen skrev:

> Ellers kan du jo anskaffe dig en blankvåbentilladelse på politistationen.
> Den får du i løbet af et par dage, hvis du ellers er ustraffet.

Den giver vel ikke særlig meget mere ret til transport end man
har i forvejen?

En våbentilladelse til pistoler giver f.eks. kun ret til at
transportere dem hvis det foregår direkte mellem hjem og
skydebane.

--
Bertel

Fra : Jan Smed

Dato : 02-01-10 04:11

Preben Andersen wrote:

> Ellers kan du jo anskaffe dig en blankvåbentilladelse på
> politistationen. Den får du i løbet af et par dage, hvis du ellers er
> ustraffet.

En blankvåbentilladelse giver alene tilladelse til opbevaring af
blankvåben som sværd, dolke, macheter etc. derhjemme, men giver dig ikke
tilladelse til at slæbe rundt med dine Claymores eller dit Toledo-stål.
Det skal du bruge en bæretilladelse til, og så gælder den kun for
transport til og fra træning med våbnene.

Køkkenknive er ikke omfattet af nogen våbentilladelser, de skal blot
bevisligt være under transport til (gummibegreb) "anerkendelsesværdige
formål".

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-10 10:01

> En blankvåbentilladelse giver alene tilladelse til opbevaring af
> blankvåben som sværd, dolke, macheter etc. derhjemme,

Vil det sige at jeg skal have en blankvåbentilladelse for at have (opbevare)
en dolk hjemme, men at det er lovligt at medbringe den på f.eks. en telttur
til den svenske vildmark ?

Per.

Fra : Per

Dato : 02-01-10 11:20

Per Olsen wrote:

> Vil det sige at jeg skal have en blankvåbentilladelse for at have
> (opbevare) en dolk hjemme

NEj - du må godt have en dolk derhjemme. Dog ikke bowieknive og den slags,
men en spejderdolk er ok.

, men at det er lovligt at medbringe den på
> f.eks. en telttur til den svenske vildmark ?

Ja - hvis det er betragtes som et anerkendelsesværdigt formål.

mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-10 16:25

Det er nu ikke en almindelig spejderdolk, den er lidt større, Fordelen er at
den kan bruges til "det hele" dvs. at størrelsen gør at den både kan være
"spejderdolken" og køkkenkniven på sådan en tur, det giver lidt mindre at
slæbe på...
Jeg er nu ikke paranoid eller andet, dog vil jeg trods alt ikke risikere
store bøder og det der er værre. Så kan jeg ligeså godt købe en billig
køkkenkniv og misbruge den til det hele

Per.

..

Fra : Jubii

Dato : 02-01-10 18:06

"Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> risikere store bøder og det der er værre. Så kan jeg ligeså godt købe
> en billig køkkenkniv og misbruge den til det hele

Og danmark er det eneste land med en våbenlov.
Hvordan er svenske fængsler?

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-01-10 23:51

Emil wrote:

> [...]
> transport af knive. Jeg ønske naturligvis ingen anklager.
>
> Hvad gør jeg? Vacumpakker den, tapéer den ind i 117 lag aviser, eller

Vi skulle for nogen tid siden have slebet et antal køkkenknive hos H W
Larsen i Kødbyen. Vi pakkede knivene ind i aviser, puttede dem i
rygsækken og tog S-toget ind til Hovedbanegården hvorfra vi gik til H W
Larsen og afleverede knivene. Bente hentede knive nogle dage senere på
samme måde.

Vi havde diskuteret problemet, men blev enige om at det er et
"anerkendelsesværdigt formål" at få slebet sine køkkenknive. Derfor
foregik turen med knivene også den direkte vej uden svinkeærinder.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bæ9

Dato : 02-01-10 15:39

> [...]
> transport af knive. Jeg ønske naturligvis ingen anklager.
>
> Hvad gør jeg? Vacumpakker den, tapéer den ind i 117 lag aviser, eller

kontakt hærens ammunitionsryddere eller SOK

eller spørg pia negerskræk

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-01-10 17:14

Emil wrote:

> Hvorledes transporterer man i dag - lovligt - en lang kniv?

Den sikre strategi er vel at indsende en ansøgning til det lokale politi,
således at man på forhånd har sikret sig accepten af at der er tale om et
anerkendelsesværdigt formål.

Hvis alle borgere indsendte et par ansøgninger om måneden, ville politiet
drukne i arbejde, og så ville politikerne måske få øjnene op for
tåbeligheden i denne lov

--
Jesper Lund

Fra : J

Dato : 02-01-10 17:39

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis alle borgere indsendte et par ansøgninger om måneden, ville politiet
> drukne i arbejde, og så ville politikerne måske få øjnene op for

Mon ikke folkepartiet pr. automatik blot ville tilføre etaten 3-400
millioner kr. endnu en gang?

Fra : Bæ9

Dato : 02-01-10 18:19

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke folkepartiet pr. automatik blot ville tilføre etaten 3-400
> millioner kr. endnu en gang?

ja - de idioter gør hvad som helst for at blive siddende i kulissen