AEG Aqua Control på opvaskemaskine
Fra : Jens

Dato : 01-01-10 12:09

Min AEG Favorit 7081 siger "F3". Det betyder i.flg. manualen at "Aqua
Control" funktionen er trådt i kraft. Pumpen kører hele tiden og der er ikke
vand i maskinen.

Hvad får den til at slå denne funktion til? Der må jo være noget galt, men
hvad?

Mvh
Jens

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 01-01-10 12:21

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke vand i maskinen.
>
> Hvad får den til at slå denne funktion til? Der må jo være noget galt, men

Vand i bundbakken, defekt/stoppet pumpe eller utæt maskine !!

/Leon

Fra : Jens

Dato : 01-01-10 14:35

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> Vand i bundbakken, defekt/stoppet pumpe eller utæt maskine !!
>
> /Leon

Hmmm. Jeg læste et tip der gik ud på at hælde maskinen 45 grader bagover -
der gjorde jeg og så holdt den op med at brkke sig. Der løb lidt vand ud på
gulvet, men ved den efterfølgende test-vask spildte den ikke en dråbe og alt
ser ud til at virke.
Nu holder jeg øje med at den ikke spiller vand - ellers ryger den ud - den
er trods alt 12 år gammel så jeg vil ikke bruge mange penge på en
reparation.

/jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-10 16:33

> [...]
> Nu holder jeg øje med at den ikke spiller vand - ellers ryger den ud - den
> er trods alt 12 år gammel så jeg vil ikke bruge mange penge på en

Uden at kloge mig, så kunne der jo sidde en vippeføler i bunden, som ved de
45 grader blever reset, hvis den eks. havde sat sig.
Mvh
Mads

Fra : Andersen [3650]

Dato : 01-01-10 21:35

Mads K kom med følgende:
> Uden at kloge mig, så kunne der jo sidde en vippeføler i bunden, som ved de
> 45 grader blever reset, hvis den eks. havde sat sig.

Ja eller det vand der løb fra gjorde at føleren blev tør og derfor ikke
længere melder om vand.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark