brændt lugt fra motor
Fra : kb

Dato : 01-01-10 07:52

Hej

Jeg er tidligere idag kommet hjem fra en køretur på ca 80 km. Da jeg
parkere bilen, lugter der brændt fra motoren. Bilen er en skoda
diesel. Det var jo pænt koldt da den blev starten, så den har stået ca
10 min og varmet op inden turen hjem.

Lugten om ca midt fra motoren, dvs omkring motor blokken.

Jeg har ladet bilen stå ca 1,5 time, og har nu kørt ca 15 km med lidt
motorvej, by og landevej, og kan ikke lugte noget mere.

Er det noget man bør få undersøgt?

Kan det være koblingen? Og hvordan føles en defekt kobling egentlig?

På forhånd tak

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-01-10 21:06

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-----------------

Det kunne være en varm generator. Når det er koldt i vejret falder
batteriets kapacitet/effektivitet, og generatoren arbejder mere end normalt.

Hvordan lugtede det? Generatoren lugter af varm elektronik
(transformatorlak), og koblingen har også en helt speciel lugt (stank
) )...

- Martin

Fra : zillyink

Dato : 01-01-10 13:07

On 1 Jan., 15:51, kb <klausbe...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er det noget man bør få undersøgt?
>
> Kan det være koblingen? Og hvordan føles en defekt kobling egentlig?

Kan være en utæt dysse og/eller flammskive??

Slidt kobling føles som om at bilen ikke tager ordentligt fat under
acceleration... den "fedter"!

Fra : Mathias

Dato : 03-01-10 19:50

Oliedryp fra ventildæksel/olietrykkontakt/etc ned på den varme manifold?
Been there - lugten er meget grim, lidt som brændt gummi.

Mvh Mathias